Het is gelukt.
Voor andere juniors, die dit binnenkort eens een F17 bak en distributie gaan proberen, even een samenvatting hieronder. Het kan op de oprit!
- Als men ook de transmissie wil uitbouwen: Stuurkogels, fusees, en stabilisator stangen los halen, en aandrijfstangen/homokineten verwijderen. Lagerkap van distributie alvast wat losdraaien (0.5 cm) zodat alles lekker "los ligt".
- Accu en Accubak, en motersteun boven rechts verwijderen zodat men makkelijk overal bij kan
- Schakelstang loshalen door een pin uit de kruiskoppeling te halen
- De schakelkap aan de bovenkant van de bak MOET er eerst af. 4 boutjes, en wat rommelen aan de losse schakelstang (rond 1e, 3e en vrij)
- De deksel aan de zijkant hoeft er NIET eerst af. Van de 9 bouten de 5 lange verwijderen, maar de 4 kleintjes mogen blijven zitten.
- De vier bouten naast/rondom naast het deksel aan de zijkant moeten er wel af.
- Draai die laatste vier echter eerst 1cm los, en laat ze nog even zitten. Dan kan niet alles op de grond kletteren bij het schuiven van de bakinhoud
- Nu op drie punten de bak "open schuiven" met beleid en kracht. Netjes horizontaal!
1) Met een hout bakje aan de onderkant even wrikken (hefboom, tot je een spleetje van 1/4mm ziet....dan loslaten).
2) Met dezelfde houten balk (circa 40cm lang) de voorpunt boven-voorzijde losslaan. Sla in de lengte van de balk, met zware vuisthamer en rustige tikken. Ga tot 1/4mm.
3) Daarna de boven-achterzijde, maar doen vanuit de onderkant. Balk tegen het frame leggen. Bovenkant wordt 1:1 hefboom. Onderkant gebruiken om met hamer op te slaan. Ga tot 1/4 mm.
Maak zo de spleet beetje bij beetje gelijkmatig breder (na 4 rondjes ben je er wel)
Gebruik geen schroevendraaier of wrikijzer! De pakkingsvlakken mogen niet beschadigd worden!
Hoofdreden dat het even kracht vergt is dat de papier-pakking aan twee kanten plakt. Bij mij lag hij na afloop in 6 stukken. Drie stukken kleefde aan de koppelings zijde, en drie stukken aan de lagerplaat zijde.
Voordeel: Kan dus gewoon op de oprit.
Nadeel: De twee lagers aan de koppelingskant zitten er nog in. De rest kan mooi bekeken en gereviseerd worden, maar die twee lagers zitten dus nog aan het motorblok vast.
Voordeel: Het "restant" is na verwijderen van distributie en versnelling zo licht geworden, dat men op de oprit ook de koppeling nu wel kan verwijderen (denk ik)
Bij inbouwen: Eerst casette terugschhuiven tot op 1 a 2 cm na, dan de distributie en kroonwiel terugzetten, daarna alles dichtschuiven. (Dat inbouwen moet ik trouwens nog doen, ik houdt jullie op de hoogte)
Allemaal bedankt voor de hulp! :thumb ...Groeten Rinus