• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Past alleen met een dikke spoorverbreder.

Dat wordt niet wat.

De rekord krijgt de msw wielen die op de foto's staan weer terug, alleen helemaal nieuw gespoten en gepolijst. Met een diepe verlaging is dat echt wel stoer.

Die plsjes maak ik klaar voor de golf. daar hoort gewoon 3 delig onder.

De rekord is gewoon oldskool, enige 3delig wat daar mooi onder kan zijn hele diepe Graku's.

Zat mooi een beetje laswerk aan! Maar het einde is in zicht! Ik ben gister begonnen met mijn C Kadett, die heeft ook wel zijn plekjes helaas :P

Lekker werk altijd. Hoop geslijp en lawaai aan je kop. Bah. Gelukkig heb ik de linkerkant klaa

Rechts is heel waar meer werk helaas, maar heb weervoldoende metaal staan dus kan weer verder.

En dan aankomende week er achter komen dat het lassapp leeg is :jerry

Of je draad... :cry En dan zul je net zien dat dat op koninginnedag gebeurd en nergens wat te halen valt......

Ach, de wereld is ook niet in 1 dag gemaakt :jerry

Morgen eerst maar eens mn nieuwe straatschraper ophalen.

Zodra die pls-jes klaar zijn druk ik ze onder de golf.

20120428_093650.jpg

20120430_152009.jpg

Dit is mn nieuwe daily, lekker zuinig en belastingvrij. 1.1L

Deze bouw ik later om tot circuitracer, met een 20klepper turbo uit een seat king: Dat is gewoon tot 350 pk opfokken met de std zuigers en drijfstangen king: king:

Ga dr verder geen topic van bij houden op internet, dit hou ik lekker voor mezelf. En met de tijd weer op Assen rijden. Vrij rijden+ Daf....

Hell yeah! king: :afro

Ford Capri Mk3.

Met de kappen er zelfs bij, die vind je nergens meer.

Past precies over op de originele gaten van je koplampen, en die kapen hoef je alleen maar iets in te zagen.

Heb er zelfs al 6000k Xenon verlichting in gezet, superwit licht.

Je ziet de rekords ook wel eens met enkele ronde koplampen van een golf. Ook stoer, maar dan moet je zelf een grill gaan maken.

Zometeen ff naar Romijn, eens kijken of ik nog wat leuks zie liggen.

Deze maand of aankomende maand maken we een poort in mn schuur zodat ik ook binnen kan werken.

Dan kan ik bijvoorbeeld mooi de kont aflassen :D

Met de vloer nog niet verder gegaan, maar ben al wel weer voorzien van plaatmateriaal.

Heb zoiezo niet veel meer gedaan omdat ik in huis ook nog vanalles moest maken van de meid :sleeping

Volgende week hopen op mooi weer savonds, dan kan ik nog het 1 en ander aan de auto doen.

Tja.....

20120514_185810.jpg

20120514_192303.jpg

Ik wou eerst de hele vloerplaat uit 1 geheel maken, maar achteraf gezien was dat toch iets wat ik niet voor elkaar zou krijgen.

Dus heb de vloer nu in 3 stukken gedaan.

Heb maar 2 foto's geschoten want ik was weer lekker aan de gang.

De vloer is nog niet klaar, moet hem hier en daar nog aflassen/afwerken en afkitten.

Heb ook een stukje binnendorpel opnieuw gemaakt, deze was ook rot. op de overgang naar de vloer.

Nu snel die vloer afwerken dan heb ik de rottigste klus wel weer gehad, de dorpel ging me makkelijker af.

A.s maand even een ritje van bijna 2 uur naar 't zuiden van het land, om daar een mooi interieurtje op te pikken.

Voorlopig nog helemaal niet aan de orde, maar kwam het toevallig tegen en het is toch iets waar ik ook mee bezig moet.En zo vaak kom je niet wat moois tegen voor zon wagen dus je moet wat.

De huidige stoelen en deurpanelen zijn bij mij in niet zon mooie staat (gescheurd) Dat kost een hoop geld om op te knappen.

Dus dan maar een goeie gebruikte set die alleen flink schoonmaakwerk nodig heeft.

Zo dan.....Goed weer vandaag, mooi buiten met de Rekord bezig.

Dus verder met de vloerdelen, tot dat...............

20120519_152832.jpg

Potverdikkie, volgende week dus een nieuwe fles halen. :cry

Heb dus maar het laatste stuk van de vloer uit een plaat geknipt....

En ben er achter gekomen dat ik ook klapraampjes op de auto heb. Ik dacht altijd dat het vaste waren :jerry

20120519_153712.jpg

hehehehehe..... grappig dat je dat nu pas ziet.

Regelmatig gebruik van gemaakt, zomers de combinatie voor iets open en beide achter open... heerlijk.

Maar het gaat de goede kant op met de Rekord, goed bezig..

Vloertje klaar.

Hoewel ik hem dus veel liever uit 1 stuk had gemaakt toch maar uit meerdere delen gedaan.

Nergens geen overlap, alles strak tegen elkaar.

IMG-20120522-WA0000.jpg

IMG-20120522-WA0003.jpg

en het werk van vanaaf...

Lasjes vloerdelen afgewerkt, in de zinkspray en voorzien van kit. Zodat ik zeker weet dat het dicht is.

Dit ga ik later compleet in de bitumen/undercoating spuiten. Dan zie je er niets meer van weer. Dat spul is lekker dik. :thumbup

Ff snel in wat goedkope bitumen gespoten....

20120525_193508.jpg

Vanavond de deur er uit gehaald, hiervoor heb ik andere nog staan.

Deurpinnen er uit rammen, wat kunnen die krengen vast zitten zeg :swear

20120525_193458.jpg

20120525_193845.jpg

20120525_193853.jpg

En nu de deur er uit is kan ik fatsoenlijk met de dorpel bezig.

Eerst begonnen met puntlasjes boren......DAT SCHIET NIET OP!!!

Dus hup de slijptop er in.

20120525_200221.jpg

En hier de rotte dorpel er al een heel eind af.

20120525_202902.jpg

Volgende keer verder met de dorpel. De binnendorpel moet ook iets aangepakt worden, met name aan de achterkant.

Met het Midlock freesje wilden de puntlassen bij mij anders goed los komen toen ik het eenmaal goed onder de knie had, maar er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome :)

Ziet er goed uit tot nu toe, heb je nog vervangende dorpels gevonden of zul je die ergens na moeten laten maken?

Terug
Naar boven