• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Alle kleine beetjes helpen he :jerry

Heb iig het grootste laswerk al gehad.

Als alles gelast is komt het strakmaken met plamuur....dat wordt ook een flinke klus. Maar gelukkig is dat schoner werken dan de hele tijd met die slijptol en bende erbij :vertag

En weer doorrr :D

Hij past dus wel in de garage :duim:

20120910_190727.jpg

20120910_210558.jpg

20120910_210639.jpg

En weer een stukje gelast:

20120910_205528.jpg

20120910_205600.jpg

Hier zie ik tegen op, binnenkort maar door :|

20120910_205628.jpg

Ben gisteren begonnen aan het rotte gedeelte van het chassisbalkje rondom de wielbak.

Moet zeggen dat het me mee valt en dat het nog wel te doen is. Vond het een lastig ding om mee te beginnen.

Vanavond weer verder.

Heb voor de Rekord nu een 2.0s klaar liggen uit een manta. Nu nog zoeken naar een leuke 5 bak.

Motortje ga ik nakijken en fris maken zodat ie later de 1.9 kan vervangen :thumbup

De manta liep al op gas, mengstukje onder de carburateur. Dat was voor mij al een reden om hem te kopen.

Als het goed is heeft ie altijd goed gelopen, maar de manta is in de schuur gezet om hem op te knappen....gestrand projectje dus.

Die is rijdende de schuur in gezet, en ze hebben alle rotte stukken er uit geslepen. Daarna is er niets meer aangedaan en nu staat ie in Wezep op de sloop. Zat niet heel veel leuks meer aan.

Hopen dat het blokje nog in goeie staat is. Zal vrijdag eens het een en ander controleren.

Hier een foto vers uit de schuur:

20120912_191831.jpg

Nu het stukje chassisbalk zelf en dan kan het buitendeel er om.

A.s weekend een leuke update, de sedan krijgt een als het door gaat een grote broer bij. De ultieme boodschappenkar voor de meid king:

De familieuitbreiding kwam eerder dan gepland.

We hebben het golfje geruilt met de rekord station van superkadettje hier op het forum. Ben zelf toch meer een liefhebber van de oude opeltjes....denk ik.

De wagen is beter bekend als de ex-cookie customs station.

j028.jpg

Morgen eens op de brug bekijken.

Ik zit te twijfelen om hem weer in de menie te verfen, offfffff zijdeglans zwart natuurlijk....

Mn vriendin is er iig al helemaal wild van. De ultieme boodschappenkar zei ze al.

Zal hem hier en daar wat aanpassen, maar ga er geen geld in pompen. Zal het een en ander uitwisselen met de station, zoals mischien de 2.2 motor wel :D

We zullen wel zien wat er allemaal gebeuren gaat, de 66er rekord sedan is iig nog altijd een blijvertje en wordt weer helemaal netjes. De station zal mn vriendin dan gaan rijden denk ik....

Al heb ik niets tegen VW, maar deze Rekord station past toch stukken beter in het totaalplaatje. Zal je sedan ook blij mee zijn. Vette bak. Zou hem ook zijdeglans zwart verven om de match helemaal af te maken.

Golfje wou ik altijd al hebben voor het circuit rijden. Maar we willen thuis zoveel dus dat kwam er niet meer van voorlopig. Tis dat willem wou ruilen anders was ie gebleven.

Vind het ook wel mooi 2 rekords. Stacy wordt ook zijdeglans zwart....lijkauto plus volgwagen lijkt t dan:grin:

Och ja..zon golf 1 is zo weer gevonden. Meeste zijn ingevoerd, mijne was origineel nederlands. Was een voorkeur voor me.

Helaas is Stacy een importwagen, maar dat zie je gelukkig niet aan het kenteken.

Heb de wagen na werktijd nog even op de brug gehad. Eind van het jaar moet ie weer voor de keuring.

Vergeleken met mn sedan is deze gelijk al beter onderop, komt ook omdat ie al eens gelast is...en dat was de sedan niet (dat waren plakplaatjes :jerry

Klein lijstje:

Laswerk dorpel R (is vermelding maar fix m toch ff)

Laswerk chassisbalkje (nog geen eens afkeur maar fix m toch)

Fuseekogelrubbers vervangen (4 stuks)

Geen handrem aanwezig

keienvanger fatsoeneren.

Trekt naar rechts met remmen, terwijl alle remmen gangbaar zijn en remmen....wordt ff zoeken waar dat aan ligt.

Uitlaat fixen.

En nog wat pieleprutsdingetjes

AL met al valt het me reuze mee, wordt wel weer wat.

Als ie weer apk heeft gaan we hem terugschuren/bijwerken met plamuur en zijdeglans zwart rollen.

Foto's

20120914_180713.jpg

20120914_180728.jpg

Cookie customs!! :thumbup

20120914_174706.jpg

20120914_180845.jpg

mijn rekord e2 trok met het remmen ook naar rechts.

heb toen de schijven laten afdraaien en daaruit bleek dat ze hol waren gesleten en rechts meer dan links daarom trok hij ook naar rechts.

en heb er nieuwe blokjes in gegaan

gr Wybe.

ALs het goed is was alles nieuw...

Heb er nog niet echt naar gekeken.

Het moet er iig uit, want dit kan nog eens gevaarlijk worden :D

Heb hem gister even snel bekeken op de brug en met de wielen van de rijplaten af.

Als we dan remmen hebben alle remmen gewoon druk.

Mischien komt er in de linker slang een knikje doordat ie zo laag hangt, de remslangen staan daardoor iets anders dan normaal onder de auto.

Zal de boel eens goed ontluchten op de brug met een automatische pomp er aan, als er dan uit links niets komt dan drukt ie gewoon de slang dicht. simpel dacht ik.

Vandaag is de caravan schoon gemaakt door mn meis, die er speciaal heel vroeg voor uit bed ging .....kun je nagaan hoe gek ze is met de wagen. T wordt een echte rockebilly chick zo :wub

hoi dennie

ik had al gezegd dat het trekken niet aan de remmen licht maar aan het onderstel dat komt omdat hij verlaagd is dan komt hij buiten zijn waardes en kan je de caster niet meer bij trekken en gaat dan trekken omdat de hoek niet goed meer is om de remkracht op te vangen.

gr willem

Terug
Naar boven