• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

omfg :wtf

betreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk....

pak voor de gein eens een andere bdp sensor...en andere bobine

origineel gepost door GlennGSI

Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )

Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !

Ik trek 3cm vonk met de bobine kabel, de vonk op de bougies is blauw/paars, dat lijkt mij toch goed.

Foutcode 31 en 93 krijg ik, 31 is geen toerental signaal, dat klopt want de motor staat uit. 93 is hall-gever, heb ik nu een andere op gezet, dat heeft ook niet gewerkt, want hij start nog niet.

Ik denk dat hij te vroeg vonkt, wat kan daar de oorzaak van zijn ?

Bedankt voor het mee leven en mee denken :thumbup

origineel gepost door corsaboy

omfg :wtf

betreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk....

pak voor de gein eens een andere bdp sensor...en andere bobine

Een andere bobine heb ik al geprobeerd, gaf geen voldoening.

Een ander BDP is een lastige klus, dan moet de motor steun ook los bij mij. Ik heb wel een brandstofrelai die klikt en ook vonk in de juiste volgorde, dus ik hoop dat de BDP het niet is.

Als het wel de BDP sensor is dan zou hij toch niet vonken ? en het brandstofrelai niet bekrachtigen ?

Ik heb het ventiel op de brandstof rail ingedrukt na het starten en daar kwam de benzine uit spuiten.

Na een tijd starten zijn de bougies ook nat.

Starten met quick-start lukte ook niet.

Dus ik denk dat het iets met de vonk timing te maken heeft.

Originally posted by sw16v

niet toevallig een benzineslang die dicht geklapt is onder de auto oid?

dat ie te weinig brandstof krijgt?

gelukkig dat de 'schade' meevalt:thumbup

dat zou ook nog heel goed kunnen

ff 10liter kan pakken en een pomp inhangen

hahah

En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..

die renault geeft alleen ook nooit een foutcode op zo´n moment

En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..

Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:

Hall-gever

BDP

Verdelerkap en rotor

Bobine-module

ECU-stekker

KVS temp sensor

LMM

Massa = gecontroleerd.

Verder weet ik het even niet meer.

origineel gepost door freek corsa

Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:

Hall-gever

BDP

Verdelerkap en rotor

Bobine-module

ECU-stekker

KVS temp sensor

LMM

Massa = gecontroleerd.

Verder weet ik het even niet meer.

zo´n beetje elke stekker dus.. hmja om de bekabeling verder uit te sluiten zou ik de motorboom vervangen voor een andere.. maar das natuurlijk ook niet 1 2 3 gedaan. Ik ben uiteraard geen xe expert maartoch :P

Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel

Hij start nog steeds niet.

Morgen ga ik de distributie timing controleren.

origineel gepost door freek corsa

Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel

Hij start nog steeds niet.

Morgen ga ik de distributie timing controleren.

Hopen maar dat het daar aan ligt en dat er verder geen motorschade is. Dan is het natuurlijk nog wel de vraag hoe het komt dat ie een tandje is versprongen..

De distributie staat op tijd, hij heeft compressie, er is 4 keer vonk en hij krijgt benzine.

Starten doet hij, maar aanslaan niet, maar tijdens het starten stopt hij ineens door een terugslag ( te vroeg ontsteken )

Dus nu is mijn vraag, wat bepaald het tijdstip van ontsteken ?

Wat is al geprobeerd heb:

- Andere hall-gever

- Rotor en verdeler gechecked

- Andere bobine met module

- Andere ECU

- Andere temperatuur sencor

- enz enz enz.

Ik weet het niet meer :wtf

heeft zon blok een odp sensor? op de poelie?

Heb het laatst ook gehad...wasde sensor ontzet...enstond ie te ver van zn tandwiel

die zit hier niet op, die jij bedoeld is de externe sensor, die zit achterop het blok, met een tandwiel extern.

De c20xe heeft intern op de voorkant een bdp sensor zitten, op de krukas binnenin het blok zit een tandwiel en daar haalt hij zn signaal vandaan.

Verder heb je bovenin de ontstekingsklok de hall gever zitten, mijn vermoeden gaat echt hier naar uit. . .

Je mag die van mij wel even lenen,evt iets anders ook wel. (behalve de grote hamer king: ?

BDP sensor bepaald ook tijdstip van ontsteken.

Zit de stappenmotor niet helemaal vast??

Zit je luchtfilter niet vol??

Probeer m eens te starten zonder luchfilter. .

Starten zonder luchtfilter heb ik gedaan.

Starten met vol gas heb ik gedaan, ook met klein beetje gas.

Het is in mijn ogen echt het ontsteking tijdstip, ik kan alleen niet bedenken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.

@ Folkert, mag ik jou inhuren om het probleem te vinden :P

Ik ga nu eerst een kennis uitgraven, die staat vast in het dorp :cool:

:swear waarom kanje het niet vinden freek, ik vind het echt vreemd man:hmmz jij bent toch zown groot corsa expert:jerry en nog kan je het niet vinden, das echt kut, denkje veel te weten, kunje het niet vinden:mad:

misschien zijn het de injectoren die vervuild zijn, dat ze daardoor een straaltje spuiten i.p.v. nevel.

Ik weet het nog niet :cry

heb je de bdp sensor al gewisseld?

als ik het door lees kan het haast niet anders dan dat hij op

het verkeerde moment vonkt

succes !!

grtz frans

Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.

Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.

Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.

Terug
Naar boven