• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gevaar op de weg? Of heer/dame in het verkeer

origineel gepost door mayhem

origineel gepost door vincent23

origineel gepost door mayhem

ik rij dagelijks in me D kadett 1.2 met 4bak daarmee kan je je rijbewijs nog niet kwijtraken ook al hangt je leven ervanaf.

de A corsa c20xe ziet regelmatig de 200+, maar das enkel in 30 km/h zones hoor. :jerry

heb nu 4 jaar me bewijs, en nooit een snelheidsboete gehad. en rij toch ook al 2 jaar A corsa 16v. en daarmee ben ik toch wekelijks aan t spelen op de snelweg.

ik heb gewoon veel geluk blijkbaar.

Joop,

geef even door waar en wanneer je rijd, dan zorg ik dat je geluk ophoud hahahaha :jerry:jerry:jerry

Maare ff serieus pas maar op het kerel de controles op t eiland gaan weer omhoog, dat je t ff weet ;)

gr vinc:agent

ze houden me vaak zat aan.. al 2x een praatje gehad omdat t zo leuk is om zo'n ouwetje weer te zien rijden:D

doelen ze met dat ouwetje op jou of op je auto joop :jerry:jerry:jerry:jerry

gr vinc

origineel gepost door wim-v6

alleen ja, 1 op 6,9 de laatste keer, dat was wat minder.

Valt nog mee :P

Als ik bijna op de max zit loopt het beestje rond de 1 op 4 :D

origineel gepost door OpelRoos

@tcat: Lekker hoor, vrijdag ook heerlijk op de motor gescheurd met mn broer :)

Vrijdag helaas met de auto weg geweest

en om ontopic te blijven, als een heertje gereden.

Lekker Economisch groen gereden.

Moest de dag ervoor compenseren met minder economisch

rij gedrag op de motor.

(met een uur thuis Apeldoorn -> Rotterdam)

Zelf ook je motor rijbewijs of bij broer achterop?

ik rijd over het algemeen wel netjes,rijd ook niet zo heel veel km's.houd me meestal wel aan de snelheid alleen op de snelweg rijd ik meestal iets te snel(+/- 140).

af en toe in het weekend trek ik hem effe open,maar valt hier weinig te beleven aan sprintjes e.d

Tja, wanneer ben je een heer en wanneer een aso??

Ik heb nu inmiddels 6 jaar mn fuhrerschein.

Boetes??

3x snelheid (5 - 20km te hard)

3x parkeren

1x telefoneren

Toen ik net mn rijbewijs had was er maar 1 gedachte: volgas

Echt onbeheerst rijden, altijd veel te hard...

1x een recordje gezet samen met een maat van me.

Van de DAF in eindhoven naar Someren, via Geldrop - Heeze.

Dat deden we in 12min.... :o

120 dwars door Heeze, 190 op de provinciale weg...

Ik met een BMW 318i, hij met een Vectra B 1.6 16v

Inmiddels mn stijl wel aangepast...

Op de snelweg 130-140, buiten de kom 100 en in de kom gewoon 50 of 30.

Vooral bij scholen, in winkelstraten en drukke punten let ik extra goed op.

Tuurlijk houd ik ook nog wel van een potje doorrijden (voor zover dat kan met een VW 1300 carb.)

En een stoplicht sprintje af en toe kan ook wel eens gebeuren :P

Aangezien ik gisteren een GSI heb gekocht is er op deze vraag maar één antwoord mogelijk.......

SCHEUREN! :agent

én zoveel mogelijk links :P

ik was vandaag niet bepaald een heer haha :p

ff de B LET opgehaald uit de schuur om morgen te laten keuren...

leidschendam - leiden over de a4 zat de km wijzer bijna weer tegen t opstaande puntje bij de 0 aan haha :P

met me pa er 8er met de vectra c gts 2.8 turbo :D:D

was wel om 5 uur vanmorgen, geen hond op de weg ;)

Niet echt rijstijl maar wel rijstijl gerelateerd: Hard meezingend met de radio.. (Binnenkort hopelijk ook met de cdspeler met 8cdwisselaar maar die moet ik nog even aan de praat krijgen.. Voor nu dus meebleren met 538!

@BaasJ: RHYTHM IS A DAAAAAAANCERRR!!! LALALA!!!! :P

chillend rijden :cool:

geen gezeik niks aan men kop, bij de stoplicht lekker sprintje trekken dan de voet van de gas :P om rustig aan te doen :jerry wil geen boetes

Dat scheef zitten is om de stereo goed te horen, in het midden :vertag

:wors:wors:wors:wors

Ik rij op de snelweg zeker altijd wel iets van 30 km te hard..

Bumperkleven is echt nep, dus wacht wel rustig op een plekje. Maar is dat plekje ook wel voor mij!

Stoplichten kan ik me ook wel misdragen!

In woonwijken of stad hou ik me lekker aan wat goed voor iedereen is natuurlijk.

Kindjes en katertjes moeten nog langer mee! king:

Over het algemeen dus: Snel maar zonder aso..

Mn vriendin is iig nog steeds niet bang bij me in de auto dus het zal wel meevallen allemaal.

hhmmzz nou ik dan,

3 boetes in 6 jaar (allemaal parkeer boetes) niet dat ik zo rustig rij, maar ik heb altijd engelen boven me, die rekening houden dat studenten geen verkeers boetes kunnen betalen :jerry

eerst met de cabrio 1600 of je nou gas geeft of niet hard gaat het niet,

daarna 1600 gsi in gebouwd wel stevig rijden en daarom hield die het maar 50 km vol.

daarna 2.0 in de cabrio en ja dat heeft de heer in mij, verdrongen.. tot voor kort,

ik probeer me nu echt meer aan de verkeers regels te houden, waarom, ben nu 24 je moet ooit eens volwassen worden, en voorheen reed ik practisch alleen naar opel meetings in duitsland of hier in groningen zelf, korte stukjes enz..

tot voor kort rij ik bijna elk weekend weer naar Dronten (ouderlijk huis enz.) en dan wil ik nog wel eens zaterdagavond of vrijdag avond flink doorhalen en vervolgens naar huis rijden. waardoor ik zeer vermoeid achter het stuur zit, het is dan veiliger om je gewoon aan de regels te houden.

maar ik moet wel zeggen, het ging me afgelopen vrijdag gigantisch jeuken op king street, en vond het erg jammer dat ik mijn corsa a 2.0 seh heb verkocht en dus niet kon meedoen. :cry

Haha je rijdt soms inderdaad te hard zonder het door te hebben, dan kijk je even naar je teller en denk je :o Oops! :P

Op het moment nog geen serieuze plannen voor onder de motorkap.

Al is een 2 liter wel lekker snel :p

origineel gepost door Psycho-bitch

ja da is inderdaad je rijdt snel te hard soms heb je het nie eens door...

ja bij mij zit er ook nog een powerbox op dus da wil nog wa extra en maakt ook erg mooi geluidje onder motorkap dan :)

maar roos heb jij nog verder plannen met je motor of da nie?

Ik rijdt met een Mantzel powerbox op de Combo.

dan met compleet standaard uitlaat en Luchtfilter.

toch gaat die powerbox flink suizen hoger in toeren, klinkt t bijna als knerpen, heerlijk....

Nieuweklepdekselcombo001.jpg

Willem

Ik rij echt snel te hard in die GSI, ik wil geen boetes!! :cry:angel

hahahaha... Die wilde ik ook niet.. maar ik heb zo onderhand zo'n dikke map voor je administratie vol met die dingen.

gelukkig maar 1 keer voor hoeven komen voor echt flink veel te hard...

Kwam ik net van 80weg de bebouwde kom insuizen staat er achter zo'n groot 50bord met welkom in tekst erop precies uit het zicht een tuut te flitsen.

Daar doe je weinig aan... Sta je daar weer te stamelen voor die rechter van ik doe het echt noooooooit meer hoor.. Boehoe..

:P

origineel gepost door 8klepper

nieuwe auto gekocht nixan primera, binnen een half uur al geflitst mahahahaha

Dan heb je wel een HELE snelle Primera dan haha... :jerry

Willem

Terug
Naar boven