• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hallo nieuw hier! Kan iemand mij misschien helpen (Astra OPC

ja dat begrijp ik wel, maar mij gaat het om die smoke achterlichten die wilde ik erin hebben.

maar mijn buurman zegt dat je dan minder zichtbaar ben achter, dat er dus minder verlichting aanwezig is doordat de achterlichten zwart zijn.

Durf ik 1000 euro op te leggen dat het niet zo is....

Smoke met ledjes is verhouding even veel tot meer licht opbrengst je ziet mensen met pik zwarte achterlichten rijden dat is wel een ander verhaal maar zeker niet met smoke

ik ga het gewoon testen binnenkort, je hebt zeelandtuning hier en die verkopen ze dacht ik ook als ik goed gekeken heb.. die willen vast wel een lamp verwisselen om te kijken of dat het idd zo is.

Als je er nu inderdaad Lexmauls in hebt zitten dan zou ik ze eruit halen en ze direct binnen in een vitrine zetten.

Heb je enig idee wat een setje Lexmauls waard is ? Die dingen zijn enorm zeldzaam !

Ledlampjes die stralen alleen naar voren , een gewone lamp verspreid zich uiteen.

Heb zelf ook die donkere Irmschers gehad en je bent er indd minder zichtbaar door.

Als het de echte Lexmauls zijn en je wilt ze verkopen, vraag er gerust goed geld voor 450 euro kan je er gerust voor vragen.

@Juffer1 wrote:Als je er nu inderdaad Lexmauls in hebt zitten dan zou ik ze eruit halen en ze direct binnen in een vitrine zetten.

Heb je enig idee wat een setje Lexmauls waard is ? Die dingen zijn enorm zeldzaam !

ze zitten erin, mijn buurman heeft er 1 uitgehaald omdat ik toch wel nieuwsgierig was.. en heel klein onderaan staat lexmaul gewoon witte letters in de kleur van de lampen zelf binnenkant dan.

iedereen zegt zo zeldzaam maar ik vind ze er maar normaal uit zien haha.

@Blue-Dragon wrote:Ledlampjes die stralen alleen naar voren , een gewone lamp verspreid zich uiteen.

Heb zelf ook die donkere Irmschers gehad en je bent er indd minder zichtbaar door.

Als het de echte Lexmauls zijn en je wilt ze verkopen, vraag er gerust goed geld voor 450 euro kan je er gerust voor vragen.

ik weet nog niet of ik ze verkoop hoor, eerst even testen hoe die smoke lichten staan en hoe het zicht is.

Ps; kan ik bij de opelstylingclub ook aanmelden?

zie steeds de link voorbij komen en was op de site gaan kijken, lijkt mij wel interessant.

Leuk !!

Maar hou je Lexmauls lekker zelf , en wil je er toch donkere Irmschers in hebben, leg je die zeer zeldzame Lexmauls netjes weg.

En denk je later toch van nee vind het maar niks , kan je altijd weer je Lexmauls pakken. ;) en je Irmschers weer verkopen. :thumbup

ja daar heb je gelijk in blue-dragon, maar ik wil ook niet dat het zicht minder wordt, de donkere kopen kan altijd en dan eens proberen of af en toe gewoon omwisselen.

ik ga in ieder geval ze wel een keer testen.

ben op het forum aangemeld erg leuk forum staan veel weetjes op ook.

en wat meer vrouwen zag ik, is ook wel weer leuk voor mij hihi :D

@Blue-Dragon wrote:Ledlampjes die stralen alleen naar voren , een gewone lamp verspreid zich uiteen.

ik bedoel zulke led lampjes

100% dat je beter zichtbaar bent

en zoals je ziet zitten de smd ledjes over rondom

dus je bent door dit veel beter te zien..

77071_547288385301157_57113334_n.jpg

32400_547288528634476_1094765948_n.jpg

521463_547288721967790_1913733713_n.jpg

548636_547288791967783_1840753212_n.jpg

Heb 'pikzwarte' achterlichten met goede LED lampen erin, het is ietsje donkerder maar nog absoluut goed zichtbaar. Als dat niet het geval was zou ik er zeer zeker niet mee rondrijden.

Als de donkere achterlichten minder goed zichtbaar waren zouden ze geen TÜV goedkeuring hebben en niet goedgekeurd worden bij APK keuring :vertag

@my_precious wrote:ja daar heb je gelijk in blue-dragon, maar ik wil ook niet dat het zicht minder wordt, de donkere kopen kan altijd en dan eens proberen of af en toe gewoon omwisselen.

ik ga in ieder geval ze wel een keer testen.

ben op het forum aangemeld erg leuk forum staan veel weetjes op ook.

en wat meer vrouwen zag ik, is ook wel weer leuk voor mij hihi :D

Zicht met donkere maakt helmaal GÉÉN enkel verschil. In zichbaarheid van het licht dus is beetje lariekoekverhaal.

Heb zelf

IMGP5098.jpg

gehad en was gewoon net als normaal zichtbaar.

Hier hetzelfde, het verhaal van dat ze te weinig licht geven is lariekoek. Had ze ook in mijn eerste Astra OPC edition.

Foto-NXSISSFX-D.jpg

Hoi Haasje&Ron de achterlichten die jullie tonen zijn wel apk afkeur. ze moeten namelijk minimaal 10% rood reflecterend vermogen hebben. en dat hebben de irmscher achterlichten

Foto-WHLIZYQN-D.jpg

dit is voor als je auto in het donker langs de weg staat geparkeerd

@NoFear1696 wrote:Hoi Haasje&Ron de achterlichten die jullie tonen zijn wel apk afkeur. ze moeten namelijk minimaal 10% rood reflecterend vermogen hebben. en dat hebben de irmscher achterlichten

Foto-WHLIZYQN-D.jpg

dit is ook onzin wie zag dat dan ?

voor de rdw is een reflector ook goed die hoeft niet in het achterlicht te zitten

oja en de achter lichten die compleet zwart zijn zijn dan afkeur of je moet voor de apk een reflector bij plaken

@16v kadett c wrote:@NoFear1696 wrote:Hoi Haasje&Ron de achterlichten die jullie tonen zijn wel apk afkeur. ze moeten namelijk minimaal 10% rood reflecterend vermogen hebben. en dat hebben de irmscher achterlichten

Foto-WHLIZYQN-D.jpg

dit is ook onzin wie zag dat dan ?

voor de rdw is een reflector ook goed die hoeft niet in het achterlicht te zitten

oja en de achter lichten die compleet zwart zijn zijn dan afkeur of je moet voor de apk een reflector bij plaken

dat klopt :thumb als je 2 roode reflctoren plakt op je achterbumper mag het wel. dat heb ik destijds ook gedaan met mijn Kadett gsi met donkere achterlichten van irmscher (dit stond ook als waarschuwing vermeld aan de achterkant van de achterlichten)

Foto-W8JLBCE4-D.jpg

Maar als je dit doet op je G ziet het er wel Kermis uit :thumbdown

Terug
Naar boven