• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hapert bij lage toeren en gas geven

Autodata zegt:

-Creme injectoren M2.5 14-17 ohm

-Blauwe injectoren M2.8 16 ohm

Maakt dus eigenlijk niks uit...

ik heb evt ook nog reserve ecu`s ,lmm en injectoren.. voor mijn m2.5

proberen mag altijd.. ;) oja heb ook nog een complete onsteking op reserve.

Had er een spuitje teflon onder gedaan! :cry Of een likje vaseline....

Dat benzine filter trouwens, 3 jaar is best een tijd en kan zeker als er weinig mee gereden wordt (= vuilere tank) problemen geven hoor! Zou er zeker even gauw een nieuwe tussen doen!

Bedankt!

Dit weeken heb ik de klepstoters opnieuw vervangen, dit keer voor origineel. Alles ging super! Alleen een nieuwe bougiekabel zat zo vast dat ik de rubberen kop eraf trok, ik heb dit tijdelijk ingetaped met isolatietape. De rit naar huis ging vlekkeloos. Echter heb ik gisteren 2x 130km gereden en toen hakkelde/hield hij steeds ff in. Gas erbij en klaar, gas los werkte ook 9 vd 10 keer. Ik dacht dus dat dat door mn bougie kabel was, dus heb ik hem ff vervangen voor de oude(nieuwe = 2kOhm, oude = 6,5kOhm). Vanmorgen startte ik mn auto, perfect, reed weg, 5 minuten later begon hij als een gek te hakkelen/inhouden. Koppeling erbij resulteerde 2x uitval van de motor.. Kont dit nou door mn oude bougiekabel? Morgen komt er een nieuwe binnen.. Of is dit iets anders? Toeren sensor oid?

Autodata zegt:

-Creme injectoren M2.5 14-17 ohm

-Blauwe injectoren M2.8 16 ohm

Maakt dus eigenlijk niks uit...

ik heb evt ook nog reserve ecu`s ,lmm en injectoren.. voor mijn m2.5

proberen mag altijd.. ;) oja heb ook nog een complete onsteking op reserve.

Geen zin om heel het topic te lezen. Maar heb je heel eenvoudig de bougie abele al vernieuwd? Heb dit laatst met een Let gehad. Alles aant vervangen geweest maar er bleek een kabel een te hoge interne weerstand te hebben dus onder hoge belasting ging hij haperen.

Succes ermee

Had er een spuitje teflon onder gedaan! :cry Of een likje vaseline....

Dat benzine filter trouwens, 3 jaar is best een tijd en kan zeker als er weinig mee gereden wordt (= vuilere tank) problemen geven hoor! Zou er zeker even gauw een nieuwe tussen doen!

Zou gewoon eerst die kabel weer even vervangen, want als je met twee problemen zit opgescheept ga je het nooit ontdekken waar het aan ligt natuurlijk... :sleeping

Heb je nou al wat met die injectoren gedaan? En heb je nou al weer een zwarte temp sensor geprobeerd?

Bedankt!

Dit weeken heb ik de klepstoters opnieuw vervangen, dit keer voor origineel. Alles ging super! Alleen een nieuwe bougiekabel zat zo vast dat ik de rubberen kop eraf trok, ik heb dit tijdelijk ingetaped met isolatietape. De rit naar huis ging vlekkeloos. Echter heb ik gisteren 2x 130km gereden en toen hakkelde/hield hij steeds ff in. Gas erbij en klaar, gas los werkte ook 9 vd 10 keer. Ik dacht dus dat dat door mn bougie kabel was, dus heb ik hem ff vervangen voor de oude(nieuwe = 2kOhm, oude = 6,5kOhm). Vanmorgen startte ik mn auto, perfect, reed weg, 5 minuten later begon hij als een gek te hakkelen/inhouden. Koppeling erbij resulteerde 2x uitval van de motor.. Kont dit nou door mn oude bougiekabel? Morgen komt er een nieuwe binnen.. Of is dit iets anders? Toeren sensor oid?

De half gare nieuwe bougiekabel weer terug gezet en problemen opgelost... Zucht :|

Nieuwe bougiekabel komt vrijdag binnen samen met een zwarte kvs sensor, dus dat is nog ff afwachten!

De injectoren plaats ik samen met de zwarte kvs sensor, anders heb ik kan dt hij de arm gaat lopen doordat de blauwe sensor minder weerstand geeft en dus automatisch minder in laat spuiten.

Ik denk dat ik ook maar een nieuwe benzine filter ga halen, de huidige is alweer 3 jaar oud en mocht het zo zijn dat de injectoren het probleem zijn, dan hield de benzine filter niet gnoeg tegen. Of lul ik onzin?

Geen zin om heel het topic te lezen. Maar heb je heel eenvoudig de bougie abele al vernieuwd? Heb dit laatst met een Let gehad. Alles aant vervangen geweest maar er bleek een kabel een te hoge interne weerstand te hebben dus onder hoge belasting ging hij haperen.

Succes ermee

Nee da's onzin, tenminste, wat ik er over heb gelezen is dat benzine producenten zgn. 'dopes' toevoegen aan benzine om nog enige smering aan de benzine te geven anders zou de slijtage in de motor hoger worden. Alleen geven die zelfde smerende middeltjes aanslag op de injectoren. De hoeveelheid 'dopes' moet dus een soort middenweg zijn hier tussen...

Maarreh, problemen opgelost met de gare bougiekabel? Hoe bedoel je opgelost?

Zou gewoon eerst die kabel weer even vervangen, want als je met twee problemen zit opgescheept ga je het nooit ontdekken waar het aan ligt natuurlijk... :sleeping

Heb je nou al wat met die injectoren gedaan? En heb je nou al weer een zwarte temp sensor geprobeerd?

Okee, dus gewoon dopes die vervelend doen, zou idd kunnen.

Maar ik had een nieuw setje BERU gekocht. Echter het erin douwen ging moeizaam, dus met wat geweld de bougiekabels erin gekregen. Maar moest ze er vorig weekend weer uit halen en dat ging bij de eerste dus goed fout. De rubberen "kap" was afgebroken en heb deze tijdelijk ingetaped met isolatietape. Dit is niet de netste oplossing maar ik krijg pas vrijdag mijn nieuwe binnen.

Terug
Naar boven