• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Als hij der niet op reageert dan is je solenoid stuk idd of iets met de voeding. Ff meten(laten) of het zo is. Wees geduldig.

Ik heb al 1,5 jaar met rokende turbo met max 0.3bar gereden. Alles heeft ze tijd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de auto's. Denk aan je gezondheid. Wacht af tot 28 maart, rij zo min mogelijk. Komt uiteindelijk goed. Ik kan ook geen vol gas geven omdat ie met die grote turbo op 1bar fuelcut krijgt. Moet ik er depresief van worden :D

zover ik weet is knallende uitlaat ook niet echt goed voor je turbo.. zou zo niet blijven rijden en al helemaal geen half jaar..

het lijkt mij dat je het probleem gevonden wilt hebben voordat je de bank op gaat? beetje zonde van je centen anders want dyno uren zijn duur zat :shock: . wat zegt dhz dat het probleem is dan? die heeft toch alles gebouwd en geleverd? ik neem aan dat hij toch wel naar het probleem heeft gekeken? aangezien je daar waarschijnlijk een aardige som met geld neer hebt moeten leggen.. :hmmz

Ik heb al 1,5 jaar met rokende turbo met max 0.3bar gereden. Alles heeft ze tijd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de auto's. Denk aan je gezondheid. Wacht af tot 28 maart, rij zo min mogelijk. Komt uiteindelijk goed. Ik kan ook geen vol gas geven omdat ie met die grote turbo op 1bar fuelcut krijgt. Moet ik er depresief van worden :D

auto gaat als t goed is deze week terug, dan maar is zien of erachter gekomen kan worden.. en ja was idd een aardige som geld. ga idd samen met Botter ;)

Zal voor je duimen, ben benieuwd ook wat het is

Zo'n probleem kan van alles zijn

Werd er helemaal gek van toen de mijne wild west acties er op nahield :(

suc6 :thumbup

kan het niet zijn dat de computer niks van boost binnekrijgt?? kan de motor niet pingelen hierdoor en schade oplopen?? zit maar even dingen te bedenken....

het lijkt mij dat je het probleem gevonden wilt hebben voordat je de bank op gaat? beetje zonde van je centen anders want dyno uren zijn duur zat :shock: . wat zegt dhz dat het probleem is dan? die heeft toch alles gebouwd en geleverd? ik neem aan dat hij toch wel naar het probleem heeft gekeken? aangezien je daar waarschijnlijk een aardige som met geld neer hebt moeten leggen.. :hmmz

Motorblok is dus uit elkaar. De zuigers lijken mij er alleen maar niet meer goed uit te zien, lijkt wel op dat ie heeft gepingeld aan de verkleuring van de zuiger te zien?!?!?

21ep6wx.jpg

1z5sz95.jpg

Cilinderwanden zijn ook te glad welke opnieuw gehoond zal worden. Ook gaan er dan andere veren weer om de zuiger maar is dit dan wel veilig aangezien de zuiger meer gaat kunnen kantelen?? Ik voel me hier egt klote door...

Wie kan het mij vertellen??

Groetjes Ram

auto gaat als t goed is deze week terug, dan maar is zien of erachter gekomen kan worden.. en ja was idd een aardige som geld. ga idd samen met Botter ;)

Ik denk dat die verkleuring niet komt van pingelen. Altans jij rijd met standaard ecu toch? Denk je niet dat hij een veel te arm mengels heeft waardoor je dit krijgt?

Zal voor je duimen, ben benieuwd ook wat het is

Zo'n probleem kan van alles zijn

Werd er helemaal gek van toen de mijne wild west acties er op nahield :(

suc6 :thumbup

Gezien de loopsporen in de cilinderwand ben ik nieuwsgierig naar de zijkanten van de zuigers.

Wie heeft de passing van de zuigers in de cilinders berekend of bepaald?

Op welke kant staan de olie sproeiers gericht?

Je hebt last van olie verbruik? Daar is je oorzaak.

Welk bedrijf heeft de motor geboord en gehoond?

Als je met motronic M2.7 rijdt, dan heb je een klop-sensor, zolang die in de software niet is weg geschreven zal hij de ontsteking verlaten bij het meten van klop.

Dit is ook met tech1 te zien tijdens het rijden.

Ik denk dus dat zolang de software niet is ontdaan van de klopregeling, de motor niet schade heeft geleden van pingelen.

kan het niet zijn dat de computer niks van boost binnekrijgt?? kan de motor niet pingelen hierdoor en schade oplopen?? zit maar even dingen te bedenken....

Terug
Naar boven