• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help, turbo kapot!

Mark16v

Post weinig
Na 101.000km is het onvermijdelijke gebeurd, daarstraks op de terugweg naar huis ineens geen vermogen meer en 5 sec later de melding "Oliepeil controleren" op het display. De olie was helemaal op (niets op de peilstok te zien), terwijl ik zaterdag nog gepeild had en er maar 300km gereden is.

Mezelf net even ingelezen (had al een vermoeden aangezien ik al veel gelezen heb over de Z20LET Turbo) en de bovenste intercoolerslang eraf gehaald. Vol met olie. :o Turbo dus kapot.

Nu de 2 vragen:

1. Waar is op dit moment het goedkoopst een nieuwe Turbo (LET/LEH) te koop?

2. Zijn er mensen hier op het forum die kunnen/willen assisteren met het vervangen van de Turbo?

Alvast bedankt.

gr. Mark

In engeland was de leh turbo het goedkoopste dacht ik rond de 600. Zit andre botter niet bij jouw in de buurt? anders zullen er vast wel andere mensen wonen in de buurt die kunnen en willen helpen tegen een vergoeding.

iig succes en dat de astra weer snel rijdt!

In engeland was de leh turbo het goedkoopste dacht ik rond de 600. Zit andre botter niet bij jouw in de buurt? anders zullen er vast wel andere mensen wonen in de buurt die kunnen en willen helpen tegen een vergoeding.

iig succes en dat de astra weer snel rijdt!

Courtney sport in UK Heb je m omgerekend voor 660,- euro ofzo.

Spijkenisse zou te doen zijn voor me.

Let wel dat als je een leh turbo plaatst je meerdere aanpassingen moet doen, oa met koelslangen. Staan topics zat over.

Courtney sport in UK Heb je m omgerekend voor 660,- euro ofzo.

Spijkenisse zou te doen zijn voor me.

Let wel dat als je een leh turbo plaatst je meerdere aanpassingen moet doen, oa met koelslangen. Staan topics zat over.

Bij dit resultaat zou ik bij opbouwen alles wat erin en om de turbo

zit en met het oliesysteem te maken heeft even nalopen en controleren.

Dus ook bv. carterventilatie aangezien wanneer die defect is (bekende

terugslagklepje) hij de luchtaanvoer ook vol olie kan gooien.

En overweeg behalve de koelmod ook de olierestrictiebout.

Bij dit resultaat zou ik bij opbouwen alles wat erin en om de turbo

zit en met het oliesysteem te maken heeft even nalopen en controleren.

Dus ook bv. carterventilatie aangezien wanneer die defect is (bekende

terugslagklepje) hij de luchtaanvoer ook vol olie kan gooien.

En overweeg behalve de koelmod ook de olierestrictiebout.

Bedankt voor de adviezen. Die terugslagklep, zou dat ook de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Zoals gezegd, ik heb gewoon 0 druk, maar voor zover ik nu kan zien ook geen rook achter de auto?

Die olierestrictiebout heb ik al, die had ik helaas nog niet gemonteerd. Had ik dat nu maar gedaan. :swear

Bedankt voor de adviezen. Die terugslagklep, zou dat ook de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Zoals gezegd, ik heb gewoon 0 druk, maar voor zover ik nu kan zien ook geen rook achter de auto?

Die olierestrictiebout heb ik al, die had ik helaas nog niet gemonteerd. Had ik dat nu maar gedaan. :swear

Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?

Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?

[rquote=1851846&tid=141309&author=Mark16v]Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?[/rquote]

.

Revisie is bijna net zo duur als een nieuwe dus...

Met de restrictie bout ben je bijna verzekert dat het

olieprobleem wat betreft de seals over is.

Heb het zelf namelijk ook zo ervaren.

[rquote=1851846&tid=141309&author=Mark16v]Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?[/rquote]

.

Revisie is bijna net zo duur als een nieuwe dus...

Met de restrictie bout ben je bijna verzekert dat het

olieprobleem wat betreft de seals over is.

Heb het zelf namelijk ook zo ervaren.

Kan je de restrictie bout zo vervangen?

De oude eruit draaien en de nieuwe erin of moet daarvoor eerst alles weer uit elkaar?

Kan je de restrictie bout zo vervangen?

De oude eruit draaien en de nieuwe erin of moet daarvoor eerst alles weer uit elkaar?

Terug
Naar boven