• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Het valt nu wel mee, maar niet echt ideale omstandigheden om de auto strak te maken.

Voor de rest ga ik gewoon door totdat er echt niet meer is te zijn in de schuur, er is nog genoeg te doen.

De binnenkant is nu zwart, de laatste beugels zijn er afgelopen week in gelast en de onderdelenberg groet starigjes. Vandaag nog de schokbrekers voor de vooras gekocht. :thumb

tijd voor wat foto's, er zijn wat vorderingen.

zoals gezegd, de binnenkant is nu zwart:

interieur1c.jpg

D'r ligt veel in de weg als je een auto opbouwd en weinig ruimte hebt, dus alls wat klaar is en gemonteerd kan worden komt alvast op de wagen, dus de vooras zit er nu ook deels onder (subframe, onderste draagarmen, kort stuurhuis), het andere deel (bovenste draagarmen, naven e.d.) moet ik nog klaarmaken.

vooras1a.jpg

..en vanavond nog even de bodem afgeverfd in de witte kleur.

onderkant4.jpg

Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen van de motor :thumb , dus die kan afgebouwd worden en ik heb bericht dat de achteras ook binnenkort klaar is. :thumb

ja, maar die bestaat niet.

Er is wel een kadett 4x4 S, oorspronkelijk bedacht met de Zakspeed motor, maar later onder druk voorzien van een 400 motor (geblazen), deze auto wordt vaak verward met de Kadett 400, zelfs door mensen die beter zouden moeten weten.

D'r zijn 5 van gemaakt, 1x prototype met Zakspeed motor, 2x Paris Dakar met 400 motor en 2x oefenwagens met een formule Opel motor.

Het prototype en 1 oefenwagen is nog in het bezit van Opel, 1 paris dakar is omgebouwd voor John Wood destijds en daarvan was de bedoeling dat hij het brits kampioenschap zou gaan rijden met Russel Brooks, deze staat nu in het Astra Herritage museum als Astra 4x4 turbo S, 1 Paris dakar is naar John Welch gegaan en later vernietigd, 1 oefenwagen is ook verschroot.

De oefenwagen was nog te zien bij de Eifel rally in Daun afgelopen jaar, de enigste die nog rijd(baar) is, is de Astra 4x4 S.

@H-400 wrote:De dempers voor de achterklep:

Merk Tristan (smartparts)

bestelnummer 451 0051 10

Nog gewoon te bestellen via H-base of Onderdelen.nl.

Dadelijk krijg ik allemaal mail :swear ;) ;) ;)

@henk 400rr wrote:ja, maar die bestaat niet.

Er is wel een kadett 4x4 S, oorspronkelijk bedacht met de Zakspeed motor, maar later onder druk voorzien van een 400 motor (geblazen), deze auto wordt vaak verward met de Kadett 400, zelfs door mensen die beter zouden moeten weten.

D'r zijn 5 van gemaakt, 1x prototype met Zakspeed motor, 2x Paris Dakar met 400 motor en 2x oefenwagens met een formule Opel motor.

Het prototype en 1 oefenwagen is nog in het bezit van Opel, 1 paris dakar is omgebouwd voor John Wood destijds en daarvan was de bedoeling dat hij het brits kampioenschap zou gaan rijden met Russel Brooks, deze staat nu in het Astra Herritage museum als Astra 4x4 turbo S, 1 Paris dakar is naar John Welch gegaan en later vernietigd, 1 oefenwagen is ook verschroot.

De oefenwagen was nog te zien bij de Eifel rally in Daun afgelopen jaar, de enigste die nog rijd(baar) is, is de Astra 4x4 S.

aha ik kwam namelijk die astra 4S in het engelse blaadje total vauxhall en zag dat er daar dus ook een 400 motr inzat, denk he dat lijkt wel een beetje een vervolg op de D 400.

Die oefenwagen E kadett stond die schuin naast de technische keuring in daun?

Nee, die stond voor het "forum Daun" naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de "originele" wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).

Dit is 'm:

Nurburgring08-18.jpg

D'r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.

Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.

die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400's( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!

Zijn er nog vorderingen met de D?

@henk 400rr wrote:Nee, die stond voor het "forum Daun" naast de wagen v/d toekomst, de Opel Ampera, naast de technische keuring stond de "originele" wagen van Sepp Haider (E-kadett) en de originele wagen van Walther Rohl (A-ascona).

Dit is 'm:

Nurburgring08-18.jpg

D'r staat bij dat het de originele is, maar dat is gelul.

Ze hebben met deze wagen in Kenia rond gereden om te testen, daar was de Zakspeed versie ook bij, vandaar dat er ook nog veel zand in de auto lag.

en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?

toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk

das bruut, en wat een herrie, maar wel leuk

@voederbiet wrote:die heb ik gemist denk, was te druk met kwijlen over de echte 400's( en de rest v an al het groep B geweld :wub ) maar zo leer je elke keer weer wat!

Zijn er nog vorderingen met de D?

Er zijn nog niet echt vorderingen met de Kadet-D (veel te druk met andere zaken) , wel zijn er onderdelen binnen gekomen en de achteras zal ik aankomend weekend ophalen. Er waren overigens minder originele 400's dan je zou verwachten, totaal reden er zo'n 8 stuks mee, 1 was echt origineel, 3 anderen van oorsprong wel, de rest is later (om)gebouwd, 5 ervan hadden een 400 motor, 2 stuks een 2.4 8V en die van ons een 2.0 16V. Op zich maakt het niks uit, het is altijd leuk om dit soort wagens in actie te zien, maar verweg de meesten denken dat er alleen maar originele wagens mee doen en dat is dus niet zo, de meesten hebben geen rallyhistorie gehad en/of zijn van oorsprong niet die wagen die ze uitstralen, maar dat wordt wel steeds meer het geval.

@GT/w wrote:en volgens mij heb ik nog koplampen van dit type liggen ergens, dus wat ga ik doen, zo een kadett bouwen of de kappen verkopen ?

toch jammer dat je dit niet vaker op straat ziet, wel afgelopen weekend met een Manta 400 mee gereden, rally versie met 285 pk

das bruut, en wat een herrie, maar wel leuk

Met kappen voor zo'n E-kadett ben je er niet, in dit geval lijkt de auto op een E-kadett, maar verder is hij totaal anders, de auto is ook platter en breder dan een normale E-kadett karosserie.

Was Sjaak ook op Lelystad?

@henk 400rr wrote:Tijd voor wat fotos;

Dit is het dashboard dan, ik ben nog niet helemaal tevreden over een paar klokken, dus wellicht wisselt er nog wat:

dashboard5.jpg

Heb je deze foto ook in het groot voor mij?

Vraagje: die snelsluitingen om de verschillende panelen los te pakken, waar kun je die kopen?

't is inderdaad niet meer zo koud, maar ik had graag ook het dashboard al klaar willen hebben, dat kon wel mooi binnen in huis, maar dat is ook helemaal niks geworden, dus ik loop achter op de planning.

Manta staat ook nog zielig in het hok, dus dat wordt ook niks meer dit jaar als dat zo doorgaat.

Terug
Naar boven