• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Kleine update tussen andere werkzaamheden aan de rallymanta,..etc. door:

Het uitpluizen van de kabelboom vorderd, het bestellen van het materiaal had wat vertraging, maar ik hoop dit weekend een begin te kunnen maken met de kabelboom, althans, een deel ervan. Het dashboard heeft zo zijn eigen kabelboom en dat geld ook weer voor de klokken endan heb je nog een apart deel naar voren en ene apart deel naar achteren.

Vanzelfsprekend, heeft ook dit weer niks te maken met het origineel van een manta of kadett.

Een paar fotos, hieronder wat je momenteel ziet aan de achterzijde, de relaiskast is gemaakt en de types lampjes en de plekken van de tellers zijn bepaald, wat je nu nog ziet aan bekabeling is en restant, dat gaat er nog allemaal af voordat de daadwerkelijke kabelboom wordt gemaakt.

bedradingdashboard1.jpg

Hieronder dan mijn werktafel, met hulpschema's, schetsen van mezelf en wat aantekeningen.

bedradingdashboard2.jpg

Verder zijn nu zo'n beetje de meeste onderdelen binnen, gordels, lampen,...etc. de opbouw van de motor loopt ook vertraging op, de monteur in kwestie zit met rugklachten, of ik mijn gewenste doel haal is dus de vraag, maar we zien wel. ;)

Ja, dat klopt.

D'r liggen een paar, ik was m'n aantekeningen kwijt (ooit uitgeleend en tjah..) en ik maak gelijk 2 van die dashboards, 1 voor de Kadett en 1 voor de Manta en beide zijn verschillend van elkaar, dus ook 2 schema's.

Het moet nog eens en keertje netjes op de PC, maar het blijft er wat bij.

@mark: het is te doen, maar het moet wel netjes, betrouwbaar en overzichtelijk zijn en het liefst met zo weinig mogelijke overbodige troep, dat maakt het even lastig, vooral als het niet je dagelijks werk is.

mooi werk he, knutzelen met schema`s en draadjes :D

maar werk je nu aan 2 dash te gelijk ?

ik zou ze denk ik liever na elkaar monteren

ivm mogelijke verwarring.

ja man en dan nog, vind zo'n schema ook lastig , ben zelf bezig met me kadett en als ik dit dan weer zie vind ik dat wel knap :thumbup

Daar kunnen we het wel eens een keertje over hebben, voorlopig is het gelukt met de schetsen / aantekeningen om 2 exemplaren te maken, de resterende delen kan ik pas maken als de auto weer terug is.

Autocad heb ik wel, Eplan zegt me dat je in de elektro techniek zit, maar dat heb ik zelf niet op de pc.

Tijd voor wat fotos;

Dit is het dashboard dan, ik ben nog niet helemaal tevreden over een paar klokken, dus wellicht wisselt er nog wat:

dashboard5.jpg

Dan is de tank eindelijk klaar naar tevredenheid, de binnenkant zit in de coating, voor het geval dat...

tank3.jpg

Ennn het helmenrek is ook klaar, de bovenste is voor de Manta 400, de onderste voor de Kadett.

helmenplaat.jpg

Voor de volgende stap heb ik de kadett weer even nodig, dus voorlopig ga ik denk ik weer even verder met de Manta 400, ook die moet nog afgebouwd worden.

Bedankt.

De grote rode lamp is inderdaad voor de oliedruk, er zit ook eentje voor m'n snuffert, maar voor het geval is dat niet snel genoeg zie is de dikke als extra beveiliging, die valt meer op en zit in het zicht van de bijrijder.

Officiëel zit de noodstroomschakelaar ergens anders in zo'n ding (in alle werks-400's) maar aan het dashboard zit hij verders niets in de weg en is hij wat gemakkelijker te bedienen, dit geeft op de andere plek weer ruimte voor andere leidingen.

Het is altijd weer wat kiezen tussen echt origineel en wat handiger is, sommige dingen kom je niet onderuit, maar soms moet je een andere keuze maken.

@henk 400rr wrote:Bedankt.

De grote rode lamp is inderdaad voor de oliedruk, er zit ook eentje voor m'n snuffert, maar voor het geval is dat niet snel genoeg zie is de dikke als extra beveiliging, die valt meer op en zit in het zicht van de bijrijder.

Ik was al bang dat ik hem niet zou zien, begin ook al wat op leeftijd te worden. ;)

ed26.jpg

zo ziet het er in een manta 400 uit zit op de rolkooi stang die achter de stoelen doorloopt en op het brand schot

Terug
Naar boven