• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Nou, meestal als ik een idee ophoest, ga ik d'r ook mee aan de slag, gezien de hoeveelheid "hooi" en de "kleine vork" die ik momenteel heb, lijkt het me verstandig dat nog niet al te veel openbaar te zetten ;) maar laten we het er maar op houden dat er veel mogelijk is en dat ik veel leuk vindt om op te bouwen.

Gisteren even een wagen opgehaald, dit is de auto van @manta-sport, dit is een ex-rallywagen die weer in ere herstelt moet worden. De auto moest even onder dak, met tijd en ruimte in het schema gaan we er mee bezig.

Zo was hij (ooit)

156813_238762702942399_2099311295_n.jpg

En zo is hij nu

1186826_238761976275805_962645357_n.jpg

1236470_238762116275791_1848057699_n.jpg

1238744_238762212942448_942535065_n.jpg

Beide, ja hij moet opgebouwd worden, maar hij moet ook aangepast worden.

De kooi heeft zelfs papieren, die zou je als je het wilt gewoon kunnen gebruiken zonder problemen, maar, je moet het niet willen, beter is een andere veiligere kooi er in te bouwen.

Verder kan het wat netter en beter en dat gaat ook gebeuren.

We staan weer in een blad, ditmaal in het blad "Autonews", met dank aan Alexander Belder die me hier even op attendeerde. :thumb

1234844_238979309587405_905391771_n.jpg

Leuk stukje. Kort maar krachtig!

Een collega van me navigeert trouwens bij Alexander Belder. Klein wereldje toch weer.

PFF eindelijk klaar met het hele topic lezen, prachtig wat je allemaal doet !! ik heb zelf al eens een fiat 850 helemaal uitgebouwd met plaatstaal ( alles hardgesoldeerd ) ik had toen nog geen lasapparaat , maar ik heb bewondering voor je door zettings vermogen ,en dat allemaal in een klein schuurtje

vooral door gaan henk!!!

gr john

ja dat hoger nivo bereiken gaat vanzelf ( als je nooit tevreden ben met het eind resultaat ) ik heb dat zelf ook ,een ander vind het prachtig en zelf heb ik zo iets van de volgende keer doe ik het zo en zo ! en zo freubelen we verder :D , en af en toe zijn er mensen die zeggen , dat kan jij niet zelf gedaan hebben , hoe vaak dat je het over hebt gedaan wordt niet over nagedacht

maar henk !! ik heb bewondering voor je king:

gr john

Afgelopen weekend hebben we de East Belgian rally gereden in St. Vith, we hebben een leuk weekend gehad ondanks dat het niet geheel volgens planning liep, op de 5e proef kregen we problemen met de ontsteking, repareren kon, maar daarmee waren we niet overtuigd dat het probleem opgelost zou zijn, dus hebben we besloten niet verder te rijden.

Tevens voor ons de seizoensafsluiter, privé hebben we nogal een hectische tijd en om even rust in de tent te krijgen rijden we verder dit seizoen niet meer.

Onze pijlen staan gericht op de TAC rally 2014.

Verder nog wat mooie plaatjes gezien en onze onboardbeelden staan ook op de site, te vinden via http://www.henk-400.nl

1374762_243893392429330_1729183439_n.jpg

1157481_479303832167562_2018920633_n.jpg

1173744_694136457281086_2046382158_n.jpg

12374_704167682931503_945000133_n.jpg

@henk 400rr wrote:Afgelopen weekend hebben we de East Belgian rally gereden in St. Vith, we hebben een leuk weekend gehad ondanks dat het niet geheel volgens planning liep, op de 5e proef kregen we problemen met de ontsteking, repareren kon, maar daarmee waren we niet overtuigd dat het probleem opgelost zou zijn, dus hebben we besloten niet verder te rijden.

Tevens voor ons de seizoensafsluiter, privé hebben we nogal een hectische tijd en om even rust in de tent te krijgen rijden we verder dit seizoen niet meer.

Onze pijlen staan gericht op de TAC rally 2014.

Verder nog wat mooie plaatjes gezien en onze onboardbeelden staan ook op de site, te vinden via http://www.henk-400.nl

Mijn verslag staat hier -> http://www.henk-400.nl/henk-400/index.php/verslagen-a-media/verslagen/verslagen-2013/58-east-belgian-rally-2013

@RISL wrote:Gave plaatjes hoor!

Zo te zien zowel de Manta als de Kadett heel gehouden voor komend weekend :)

Het verslag van Marcel geeft nog een paar mooie plaatjes :thumb

Ik heb maar plek voor 1 auto op de kar, de planning was meer mee te nemen, maar dat is zoals de zaken ervoor staan even niet mogelijk.

Welke dat wordt, dat zie je a.s. zondag wel ;)

Nee, de chauffeur was het probleem niet, wat er voor de rest bij kwam maakt het noodzakelijk om max. met 1 aan te kunnen komen en zelfs dat wordt nog lastig qua tijd.

Oef, dan hoop ik toch op de Kadett, vrees ik ;) Die vind ik toch wel zeer bijzonder.

Ben zeer benieuwd :D

East-belgian rally; Men maat is indertijd in de sezoensrally ook eens uitgevallen door het afbreken van het nokje in de rotor (van de ontstekingsverdeelkap).

Dus draaide de rotor gek op het asje.

Misschien is dit bij jullie ook kapot gegaan? :hmmz

Nee, dat is gecontroleerd, bovendien, de auto is nog zo'n 4x afgeslagen om vervolgens nadat hij een tijdje stond weer gewoon te starten, als dat zo was, kon je dat ook vergeten.

Maar het komt voor, in het verleden hebben we ook al zoiets dergelijks beleeft.

De kogel is door de kerk en we zijn klaar voor vertrek naar het 400 treffen, helaas door tijdgebrek, vervoer, e.d. hebben we de keuze moeten maken en de Manta stond al op de kar, dus die reist morgen mee, een volgende keer nemen we de Kadett wel mee. Ik heb voor de zekerheid nog even geprobeerd of de wagen wel wou lopen, dat viel tegen, maar na een moduul/bobine wissel startte hij vrij vlot.

Toch ben ik niet tevreden, de Manta loopt niet zo als destijds in Bocholt, dat viel me al op toen we met St.Vith begonnen. Dus dat gaat nog een onderzoekje worden.

599782_245953058890030_697677083_n.jpg

Verder nog een kleine update in het Manta 400 grpB project, de kunststof deuren zijn gemonteerd, de komende tijd (als ik tijd heb) ga ik me richten op de deursponningen.

1374190_245944018890934_230981051_n.jpg

We hebben een leuke dag gehad, echt veel mensen gesproken, oude bekenden, maar ook nieuwe mensen, bij sommigen moest ik even goed nadenken, maar vooral, was het leuk iedereen even gesproken te hebben.

Terug
Naar boven