• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

@Kleine-Paul wrote:@tamiya wrote:Kleine-Paul, had er over heen gelezen ;) Het klinkt als een niet goed vervangen voorruit, waardoor het bij de kitrand naar binnen loopt.

Oké dank je. Het rubber wat om de voorruit zit, kan je dat loshalen om te kijken?

Bij aankoop van mijn corsa bleek het raam er ook niet goed in te zitten. Ik heb het raam toen zelf helemaal dicht/vast gekit. Ik kon dit heel makkelijk aan de binnenkant zien na demontage van de a stijl kap en de zonneklep aan de passagierskant. Ik heb de hele rand tussen het raam en de carrosserie opnieuw afgekit zodat het raam weer goed vast zat en niet meer lekte.

Suc6!

Wat vaker het geval is dat de strijkkit onder de zwarte daklijst aan de voorkant gescheurd is door ouderdom. Even dichtkitten met bitumen achtige kit en het is opgelost. Heb daar al 3 corsa's mee behandeld die allemaal een natte hemel hadden in een hoek.

De daklijsten kun je er zo afklikken, gelijk even alles schoonmaken en de rest vande kit controleren op scheuren en dicht kitten. Achter lekte die bij mij ook wat resulteerde in water achter de achterlichten.

Ga van de week op vakantie en om extra ruimte te creëren zou ik graag de achterbank uit mijn Corsa (2010) willen halen. Is dit een beetje makkelijk te doen? En zo ja, zou iemand enige uitleg kunnen geven over hoe dit in zijn werking gaat?

@Kleine-Paul wrote:Ik zag net dat mijn hemelbekleding nat was (links voor bij de bovenhoek van de voorruit). Is dit toevallig een meer voorkomend probleem (heb er door het weer nog niet naar kunnen kijken.

Nou inderdaad, kit was niet helemaal lekker meer. Zat alleen zo dik dat aanvullen niet mogelijk was. In de hoek dus de kit weggehaald en wat denk je, laatste millimeter die ik toch nog weg wou hebben. Knak, barstje in de voorruit. Wel weer netjes afgekit, nu hopen dat de barst niet verder gaat....

een leuke kleine vraag.

ik zoek 2 voorstoelen die passen in een corsa b met onderstel.

staat niet belangrijk, zolang er maar geen schimmel op staat en het onderstel gangbaar is.

moet zo goedkoop mogelijk. wie heeft wat staan?

kleine vraag toch?:D :jerry

was laatst 2 tientjes per stoel kwijt voor Astra stoelen in Nieuw staat met frame en gordelspanner, dat was op een autosloperij

dus ook dat hoeft niet veel te kosten.

Wil je lekker zitten, pak stoeltjes van een Sport of GSi

Willem

nee, achterbank eruit, deurpanelen in 2 kleuren leder bekleden, voorin lederen kuipstoelen in de zelfde kleurenstelling.

maar aangezien de hele corsa in de verbouwing gaat verkoop ik de delen die ik toch niet meer gebruik.

van al het werken eraan met gevolg van stof etc etc etc worden die delen er niet beter van.

dus beter nu te verkopen.

jij geen interesse in een setje mooie wieljes?

Kleine vraag voor de heren..

Ik heb een corsa B uit 1997, 1200. Deze heeft een tellerklok zonder toerentalmeter. Ik zou er graag een toerenteller in hebben, (niet zon los ding maar gewoon origineel in de klok).

Is er een dashboard wat zo om te zetten is?

Sjupke`

Plug and play, wel een plaatsen met electrische teller als je een electrische teller hebt, of een met mechanische teller als je een mechanische teller hebt.

Let op het getal onderin de snelheidsmeter

Bij een mechanische is dat W=4cijfers

Bij een Electrische is dat K=5cijfers

Deze moeten redelijk overeen komen met de eigen teller, ivm tellerafwijking.

Willem

Veel meer modellen dan alleen de GSi, van de GSi kan het W of K getal afwijken...

Zelfs mijn Diesel heeft een toerenteller, maar deze toerenteller zal niet werken op een Benzine motor

toerenteller van een diesel is te herkennen aan dat ie maar tot 6 gaat ipv naar 7

Diesel toerenteller met electrische snelheidsmeter:

Benzine teller met electrische snelheidsmeter (GSi / Tigra):

Diesel Teller met Mechanische snelheidsmeter (snelheid begint op 20km/u):

Benzine Teller Electrische snelheidsmeter (Niet GSi):

Willem

ablage28.jpg

Weet iemand toevallig ook of zo'n opbergvak uit een Astra G/Vectra B in een Corsa B past? Zijn de gaten voorbereid? Lijkt me wel weer een leuke toegoeging aan mijn auto ;)

Deze kwam ik ook nog tegen:

280607202857_auto_bild1376.jpg

Deze past hoogstwaarschijnlijk wel.

Beste forum,

Ik heb een vraag betreffende de Opel Corsa 1.2.

Momenteel is mijn rechter achterlicht kapot, ik heb nieuwe lampen gekocht en deze verwisseld, echter de lamp werkt nog steeds niet. Knipperlicht werkt wel gewoon, het remlicht weet ik helaas niet.

Zou dit aan een zekering kunnen liggen of moet ik eerder denken aan een snoertje dat niet meer goed is?

En als het een zekering is, hoe ziet het symbooltje hiervan uit op de binnenkant van de zekeringskast klep?

Oh en hoe ziet het symbooltje uit van de verlichting van het dashboard?

Alvast hartelijk bedankt,

Jelle

Terug
Naar boven