• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Dag heren,

Een tijd terug heb ik de rechter homokineet vervangen en nu heb ik gekraak aan de linker kant. Klinkt hetzelfde als toen aan de rechterkant, maar ik merk dat hij het nu ook doet bij gewoon rechtuit rijden/optrekken. Ook bij versnellen boven de 100kmh.

Is dit weer gewoon de homokineet, of kan ook iets anders zijn?

Het gaat om een Corsa B, 1.0 12v uit '99.

Dank en groeten

Eric

@205179 wrote:@fernando93 wrote:weet iemand waar je eigenlijk een beetje betrouwbaar het aantal vorige eigenaren kan zien. Hebben een vectra gekocht. Bij de zelfde auto bedrijf als me corsa. En dacht laat ik is op internet kijken hoeveel eigenaren die heeft gehad. Bij RDW OVI staat 2/0 En bij kenteken chek auto week 5/0 Nogal een verschil :wtf

Als het een geimporteerde auto is kan het kloppen, RDW geeft het aantal eigenaren aan vanaf dat hij in Nederland is....

Ik ga er maar vanuit dat RDW dan klopt. Al is dat 2002 begreep ik ?. Sinds vandaag staat er 3/0 eigenaren ipv 2/0 Klopt wel hebben he, vanmorgen over gezet de vectra en hopelijk morgen ophalen. Bij mijn corsa staat 2/0 Dus zou ik in 12 jaar de 2de eigenaar zijn :)

Heey

Vraagje, ik heb een corsa uit 94, 1.4i swing.

Mijn kofferbakverlichting werkt niet.

Toch geeft hij als ik hem doormeet ong 9volt dit zou toch echt genoeg moeten zijn

En ik heb al meerdere lampjes geprobeerd die het echt moeten doen, maar hij doet het niet....

(kan je er ook voor zorgen dat je kofferbakverlichting aanblijft als de kofferbak opengaat? meestal gaat hij na X seconden uit)

bedankt alvast!

@KadAstra-EF wrote:9 Volt is te min !

lampje gaat pas branden als er minimaal 12 volt op staat.

Je hebt dus ergens een probleempje.

Rik :)

Mn interieurverlichting is 12,4v.... dan zit er indd ergens een fout, maar als ik er dan gewoon een 6v lampje in doe, zou die het dan wel doen?

sorry als het al gevraagd is, maar ik ga het vragen:

vanmiddag toen ik wou tanken, kwam er een walm aan benzine uit de vulopening zetten, en je hoorde een poefgeluid, toen ik de tankdop eraf haalde. is dit normaal? of moet ik mij zorgen maken om wat leidingen?

ik heb er daarna trouwens gewoon mee gereden, en eigenlijk niets vreemds gemerkt.

ik rij al 6 jaar een Astra, en daar is dit nog nooit gebeurt. voor jullie denken dat ik nog nooit auto heb gereden. :jerry

Corsa heeft een tijd stilgestaan, en dit was de 2de keer dat ik hem voltankte.

(gekocht met natuurlijk een zo goed als lege tank, de eerste keer ook niet volgetankt. dat was pas bij de 2de keer.)

@FnF_racer wrote:sorry als het al gevraagd is, maar ik ga het vragen:

vanmiddag toen ik wou tanken, kwam er een walm aan benzine uit de vulopening zetten, en je hoorde een poefgeluid, toen ik de tankdop eraf haalde. is dit normaal? of moet ik mij zorgen maken om wat leidingen?

ik heb er daarna trouwens gewoon mee gereden, en eigenlijk niets vreemds gemerkt.

ik rij al 6 jaar een Astra, en daar is dit nog nooit gebeurt. voor jullie denken dat ik nog nooit auto heb gereden. :jerry

Corsa heeft een tijd stilgestaan, en dit was de 2de keer dat ik hem voltankte.

(gekocht met natuurlijk een zo goed als lege tank, de eerste keer ook niet volgetankt. dat was pas bij de 2de keer.)

Dan zuigt de tank vacuüm, naast je vul slang loopt een dun slangetje die is van je tank ontluchting grote kans dat die verstopt zit.

Wat vaak gebeurt als je een verstopte ontluchting hebt is dat je tank meter afwijkt.

@205179 wrote:@KadAstra-EF wrote:9 Volt is te min !

lampje gaat pas branden als er minimaal 12 volt op staat.

Je hebt dus ergens een probleempje.

Rik :)

Mn interieurverlichting is 12,4v.... dan zit er indd ergens een fout, maar als ik er dan gewoon een 6v lampje in doe, zou die het dan wel doen?

Nee, dikke kans dat dat niet werkt.

Kadastra-EF, een lampje gaat niet pas branden boven 12 volt, gloeilampjes gaan echt al wel eerder gloeien.

Spanning zakt altijd een beetje in als er een belasting (dus een lampje bijvoorbeeld) een beetje in. Als je zonder belasting al 9volt meet, en niet je nominale voedingsspanning, zit er dus ergens anders in het circuit een belasting (zoals een slecht contact).

Anyway, ik ga er even vanuit dat je 9volt meet over de contacten in de lamp houder.

Probeer ook eens de plus-kant van de lamphouder te meten tegen een stukje blank metaal zoals een schroef of scharnier, of pak een bestaand massapunt.

Meet je dan ook 9volt, dan is er iets mis met de draad die van de voorkant naar de lampje gaat.

Meet je dan 12volt, zit het probleem na het lampje.

Stop het lampje weer terug in de houder en verwijder dan eens de schakelaar in je kofferklep (zwarte plastic pen).

Pak dan de plus-draad van de schakelaar en leg die eens naar massa. Gaat je lampje dan aan, is er iets mis met de schakelaar of het circuit na de schakelaar.

Gaat het lampje niet aan, zit het in de draad tussen het lampje en de schakelaar.

Als het lampje aan ging, zet dan de schakelaar weer terug en neem de min-kant van de schakelaar en leg die eens naar massa.

Werkt het lampje niet, is je schakelaar kapot.

Werkt hij wel, dan is het de draad van de schakelaar naar massa.

Vraagje heb het gevoel dat me kopeling opeens nogal licht gaat. Nu neem ik maar aan dat me kopeling opeens verrot is. ( Nooit niks gemerkt. Of zou het ook kunnen zijn dat de kabel wat los zit. ( Hoop zelf dat het de kopeling niet is. Want dan Valt opel me Qua merk toch heel vies tegen. Gezien ik 2 weken terug nog een pomp heb laten vervangen waar niks van te zien was. En daarvoor een kleine Water sensor dingens. En als de koppeling nu al verrot zou zijn. Vind ik dat best snel. Het lijkt net alsof die van een op de andere dag heel anders aanvoelt. Of het licht eraan. Dat ik een week lang in een Lancia Lybra en een Vectra heb gereden. Maar het lijkt me sterk.

@Opeltje17 wrote:Dan zuigt de tank vacuüm, naast je vul slang loopt een dun slangetje die is van je tank ontluchting grote kans dat die verstopt zit.

Wat vaak gebeurt als je een verstopte ontluchting hebt is dat je tank meter afwijkt.

okey, kan op zich dus geen kwaad, alleen is ook niet verstandig om het zo te laten.

zal het A.S.A.P. nakijken dan.

dank je voor je antwoord. :thumb

Weet iemand hoe ik, de met rood gemarkeerde kapje eruit krijg?

Ben er al zo'n drie kwartier mee bezig geweest, maar het wil maar niet lukken.. misschien ben ik wel niet de handigste, dat kan ook :wors

9116b4265a6cb1f44fd0b0c5e60d95b8.png

@fernando93 wrote:Dat ik een week lang in een Lancia Lybra en een Vectra heb gereden. Maar het lijkt me sterk.

Dat lijkt mij totaal niet sterk. Ik heb wel eens een paar keer de hele dag in een ouwe Mercedes Vito gereden met een super zware koppeling. Als ik dan daarna in m'n Corsa stapte, dan trapte ik het koppelingspedaal bijna door de bodem heen. Het went gewoon heel snel om met een zware koppeling te rijden, dat de lichte koppeling daarna verdacht voelt.

Zolang de koppeling niet slipt en het pedaal nog op normale hoogte staat als die aangrijpt, zou ik me geen zorgen maken.

@DennisOpel wrote:Weet iemand hoe ik, de met rood gemarkeerde kapje eruit krijg?

Ben er al zo'n drie kwartier mee bezig geweest, maar het wil maar niet lukken.. misschien ben ik wel niet de handigste, dat kan ook :wors

9116b4265a6cb1f44fd0b0c5e60d95b8.png

Iemand een idee?

Ik heb om het moment door geen werk tijd zat. Nu wou ik ondanks dat men corsa voor consumenten begrip netjes is. Is echt netter gaan maken en voornamelijk onder de motorkop Nu was ik benieuwd wat voor spul jullie daarvoor gebruiken. Die gewoon normaal betaalbaar en verkrijgbaar zijn. Want toch tijd zat over. En dan is de corsa in top staat maken wel leuk. Verder vroeg ik me af wat goed en betaalbaar spul is om de motor nog mooier zilverder te krijgen.

De schoonmaak doekjes van de action zijn wel mooi on grondig mee schoon te maken.

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Vandaag met oude microvezel doek en beetje dasty daarop gespoten bezig geweest. De motor ruimte schoonmaken ging easy. Maar man wat Is de klep zelf toch smerig. Had niet verwacht naar tig keren de klep open te hebben gehad dat die zo vies was. Misschien komt het omdat je het op donker groen minder ziet haha. Maja vandaag al tijd bezig geweest. Morgen weer verder onder de motor kap. Tot dat ik de vuiltjes niet meer weg krijg haha. Al blijf je bezig met schoonmaken pff. Gisteren auto gewassen in hand wasstraat. Glanst super. Maar die rot vuil van bomen e.d irriteert me al weer naar anderhalve dag.

Maar een andere vraagje ik ben van plan Om wat meer geluid in de opel te proppen. Oa door een versterker en een niet zo Geke subwoofer. Maar vooral wat grotere speakers. In de roedeplank. Nu is me vraag. Wat voor speakers gaan er in de deuren. En is dat de moeite waard. Of zou je door de radio goed in te stellen. Met een paar goede speakers achter in ook al wat mooie geluidswinst kunnen halen. Want merk naar wat rommelen aan de radio in de Vectra. Dat mijn speakers toch echt wel heel wat minder zijn.

ik zat de denken als subwoofer en versterk aan. zoiets als dit http://www.winparts.nl/auto-" onclick="window.open(this.href);return false;

accessoires/audio-en-toebehoren/versterkers/c1016/excalibur-x3-basspack--boombox-1000w-amplifier-1000w-cable-set-/p292361.html

Terug
Naar boven