• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Ik heb ook een kleine vraag over de Corsa C.

Wat is de maximale maat banden welke op een Corsa C 1.2 passen. (standaard onderstel)

Op bandenvergelijk sites zeggen ze 17 inch met 205/40r17 maar dan heb je volgens mij wel hele platte banden.

Ook heb ik op het forum gelezen dat deze bij iemand aan liep maar hij had een afwijkende ET maat.

Misschien iemand die hier iets meer over weet?

Koplampen Corsa-C met Lenzen zullen wel passen, alleen weet ik niet of de Stekkers hetzelfde zijn.

hoe groter de Velg hoe platter de band, dit om een gelijke Rolomtrek te houden, zodat je snelheidsmeter een beetje blijft kloppen.

205-40-17 is niet eens HEEEEEEEELLLL plat hoor, kan platter.

Hallo Opel vrienden,

Ik rijd vrijwel altijd met belading en/of aanhangwagen met mijn corsa B.

Nu merk ik dat de vering achter hier te los voor is. Wat is volgens jullie een goede oplossing? Hulpveren? Iets ander?

@Kleine-Paul wrote:Ik heb hem inderdaad al gesmeerd en afgesteld. Zal er nog eens naar kijken.

Heb de remkrachtverdeler nog eens goed afgesteld en gesmeerd. Maar ook de schokdemper rechtsachter leek niet helemaal perfect vast te zitten. Had bij de hermontage al last van de bout die niet helemaal lekker meer was. Nieuwe bouten gehaald en de schokdempers beide vastgezet met de nieuwe bouten. Nu geen rammel meer!

Hallo allemaal,

Ik heb een Corsa C uit 2001.

Hiervan doet de verlichting als je de deur opent het niet.

Even losgehaald had de vorige eigenaar een paar lampjes in geprutst met wat lijm en 2 draadjes.

Maar die deden het ook niet met het openen van de deur.

Dus ik andere gehaald op de sloop, maar bij deze doet hij het ook niet.

De sensor bij de deur al een x losgetrokken en er weer ingestoken, maar het helpt niet.

Oh de leeslampjes werken wel gewoon.

Wat kan het zijn?

@Opeltje17 wrote:Zou voor hulpveren gaan.

Zijn de hulpveren geworden. Echt ideaal, rijd veel beter zo.

Heb alleen sinds de montage een rammel rechtsachter, hoor je bij hobbelweggetjes enzovoorts. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik kan het niet vinden.

Even een vraagje van mijn kant:

Hoe kun je zien of een Corsa D is uitgevoerd met AFL verlichting?

Is er een kenmerk zodat je het van de buiten-binnenkant kunt zien?

Alvast bedankt! :thumb

@Kleine-Paul wrote:@Opeltje17 wrote:Zou voor hulpveren gaan.

Zijn de hulpveren geworden. Echt ideaal, rijd veel beter zo.

Heb alleen sinds de montage een rammel rechtsachter, hoor je bij hobbelweggetjes enzovoorts. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik kan het niet vinden.

Ik heb ook een rammeltje rechtsachter. Bij mij is het de remverdeler. Ik heb hem gewoon goed schoongemaakt, en nu smeer ik hem zo af en toe met een beetje wd-40 / siliconenspray. Bij mij is het de bevestiging van de veer aan de remverdeler die kraakt. kan volgens mij geen kwaad, alleen beetje irritant.

@CoupePim wrote:Even een vraagje van mijn kant:

Hoe kun je zien of een Corsa D is uitgevoerd met AFL verlichting?

Is er een kenmerk zodat je het van de buiten-binnenkant kunt zien?

Alvast bedankt! :thumb

Gewone lamp is met Spiegel reflector, AFL met Lens

Gewoon:

1814982.jpg

AFL:

afl-6693520778169774144.jpeg

Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.

Heb hier en daar gelezen dat bij het afknijpen van de brandstof retour [X14SZ blokje] hij aardig begint te trekken.

Is dit schadelijk? Zag op een ander forum dat de slang er dan af kan ploffen. Wat is jullie mening hierover?

Hallo lieve opelliefhebbers!

Verleden jaar heb ik een leuke Corsa C 1.8 gsi gekocht, en laatst heb ik daar natuurlijk veel te dikke stappers onder gegooid.

Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar mijn broer had er nog geen 100 meter mee gereden of die had de wielkastranden er al af gereden..

IMG_20140714_131015948_HDR.jpg

Nu weet ik dat ik mijn veerweg kan beperken met bumpstops, maar ik vraag me af wat voor bumpstops ik achter bij mijn corsa kan plaatsen, en hoe?

IMG_20140722_201615820.jpg

Ik hoor het graag,

mvg,

Sander

@basss27 wrote:Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.

Heb hier en daar gelezen dat bij het afknijpen van de brandstof retour [X14SZ blokje] hij aardig begint te trekken.

Is dit schadelijk? Zag op een ander forum dat de slang er dan af kan ploffen. Wat is jullie mening hierover?

Iemand? :oops:

@basss27 wrote:@basss27 wrote:Ik moet morgen tanken en tijd genoeg, dus heb wel zin om wat te spelen/hobbyen.

Iemand? :oops:

Denk eens ff na!

Ik heb verschillende posts hier op het forum gezien dat het prima kan, op andere forums lees je juist weer andere dingen. Vandaar mijn vraag aan iemand die het vaker gedaan heeft. Is toch geen probleem hoop ik? Mijn kennis reikt gewoon niet zo ver helaas, hoe graag ik dat ook zou willen.

@wim-v6 wrote:Benzine retour afknijpen bij deze C14NZ, trekt ie als een lier, alleen voor de lange termijn niet fijn voor het motortje, krijgt dan ERG veel benzine..

Willem

@wim-v6 wrote:haha... zo kan je het ook zien.

Bij the way, Vroegâh toen mijn Combo nog een lief motortje bezat, was het ook een 1.4 8klepper (X14SZ), en deze is van 1998.

heb een Corsa van 1999 in onderhoud met een X14SZ motortje erin.

Bij de singel point motoren moet je de benzine retour afknijpen, dan trekken ze als een lier, maar zuipen bij het leven.

maat van me hield met een C14NZ mijn combo X16XE met mantzel box bij van 0-120 met gemak!!!!

kwamen we er achter dat de retourleiding geknikt lag onder de auto, toen deze weer goed lag was het over met de pret.

Willem

@McKaamos wrote:Maargoed, dure grap en veel gedonder voor een paar PKtjes meer, die je ook nog eens problemen op kunnen leveren bij de keuring... Tenminste, je bent een belg, als ik zo het kenteken van je huidige waggie zie...

Denk dat je hetzelfde resultaat wel kan halen met een snelle nokken-as en het afknijpen/restrictie van de benzineretour leiding...

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een corsa D. De aurco heeft kuren. Heb m op laten vullen en dan werkt deze een twee tal dagen. Daarna wordt de werking steeds minder. De airco pomp valt dan heb ik van de garage begrepen stil om te beschermen tegen droog lopen. Nu hebben ze al een keer kleur contrast erin gedaan maar kan nergens een lekkage vinden. Heeft iemand een tekening van het airco systeem?

Terug
Naar boven