• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

De dynamo kan dus niet in z'n geheel eruit? Luchtfilterhuis zit er nog niet op. Evenals de distributie kappen.

4s5hQLh.png

Wanneer ik deze moer probeer los te draaien, draait de bout die erin zit aan de andere kant mee...

Ja, daar moet je een steek/ring op zien te krijgen, als die moer los is krijg je de dynamo eruit.

Mocht je nog een nieuwe zoeken, heb nog een kort gebruikte liggen ;)

Inmiddels allemaal gelukt :D

Vandaag dacht ik een raar geluid te horen. Net of ik een lager hoor in het blok. Metaal op metaal lijkt het op. Heel iets. Amper te horen.

Heb dus tijdens lopende motor om en om cilinder 1 tm 4 los getrokken luisteren of het geluid in 1 vd cilinders zit. Echter toen ik bij de verdeler (x14sz) de kabel van cilinder 4 los trok, zag ik dat de buitenkant van de stekker behoorlijk onder olie zit. De stekker zit exact ten hoogte in het midden tussen de cilinderkop en het onderblok. Ten hoogte van de koppakking dus. Kan dit duiden op een lekke koppakking?

hoeft niet perse zo te zijn, lekt ie kvs ? of gebruikt ie veel olie? zo nee dan hoef je je eigen geen zorgen te maken

Neej lekt geen kvs of olie, kvs is ook mooi schoon. Maar wat ik vreemd vind is dat de onderste stekker van de bougiekabel helemaal onder de olie zit... :???: Het is ook geen drap/gedroogde olie zegmaar. Leek echt vers. Olie verbruik durf ik niet te zeggen. Nooit bijgehouden. Ga ik vanaf nu checken.

Hallo! Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Opel Corsa C uit 2004.

Vandaag wilde mijn sigarettenaansteker vervangen, en na het verwijderen van het plaatje zag ik 2 stekker tevoorschijn komen! Ik vroeg me af waarvoor die dienden!

Ook zit er een switch naast de sigarettenaansteker (zoals je ziet op de foto) maar die was niet eens aangesloten. Dus ook geen idee waarvoor die dient.

Heeft iemand voor het antwoord op mijn vragen?

Alvast bedankt!

IMG_0491.jpg

Hallo,

Corsa c van 2003 bonkt/kraakt als je rechtsinstuurd, en af en toe ook naar links..

auto op brug gehad maar kon niks vinden aan de aandrijving

Wanneer je de koppeling in drukt en stuurt hoor je het niet.

Wat kan dit zijn? Schakelmechanisme, als ik die beweeg zit er wel ruimte op (kan hem tenminste goed omhoog en naar benden bewegen) http://www.fsrs-opelwebshop.nl/schakelmechaniek-opel-corsa-c-corsa-combo-c-meriv.html" onclick="window.open(this.href);return false; deze .

Of zijn het de homokineten? :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

grt

dag mensen,

heb eerder een corsa b gereden en rij nu een corsa c.

nu had ik bij mijn vorige een leuke sub achterin liggen en wou dat ook bij deze alleen weet ik niet waar ik de voedingskabel kan gaan leggen want zie nergens een goeie ingang van de motorruimte naar binnen !

@nielstheto wrote:dag mensen,

nu had ik bij mijn vorige een leuke sub achterin liggen en wou dat ook bij deze alleen weet ik niet waar ik de voedingskabel kan gaan leggen want zie nergens een goeie ingang van de motorruimte naar binnen !

Je kan achter het dashboardkastje naar de accuruimte toe. Dan kan je hem in de auto onder de drempels door naar achteren leggen.

Eventueel kan het ook langs de linkerkant, alleen daar ligt al een stevige kabelboom, en dan moet je langs de zekeringenkast.

Helaas heb ik zaterdag m'n corsa zo goed als zeker totall loss gereden. Betreft een corsa b 1.2 met 120k op teller. Geheel standaard.

Linker voorwiel hangt er scheef onder en verder flinke plaatschade aan de voorkant.

Heeft iemand enig idee wat een opkoper hier nog voor kan geven? Of misschien weten jullie adresjes die hier wat mee kunnen? Hij staat in Doetinchem in Gelderland.

Thanks! Laat maar weten als er meer info nodig is.

@Byjugo wrote:@nielstheto wrote:dag mensen,

Je kan achter het dashboardkastje naar de accuruimte toe. Dan kan je hem in de auto onder de drempels door naar achteren leggen.

Eventueel kan het ook langs de linkerkant, alleen daar ligt al een stevige kabelboom, en dan moet je langs de zekeringenkast.

dus ik zou achter het dashboard kastje een gat moeten boren in de (schetsplaat?) direct achter de accu?

dan wil ik jou bedanken want dan kan ik eindelijk aan de gang!

ohh ik dacht dat ik een gat moest boren want ben ook verder gegaan met zoeken op google. echter kon ikzelf geen gat vinden ? of moet ik voordat ik t gat zie ook daadwerkelijk de accu aan de kant halen?

Terug
Naar boven