• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog brandstof verbruik

johngsxr

Post weinig
hallo ik ben john en heb een vraagje,

ik rij een astra g uit 2000 een 1,6 8 klepper. en vraag altijd aan mensen wat hun brandstof verbruik is en ze rijden alemaal zo'n 4a 500 kilometer op een tank en ik kom niet boven de 350 ook al rijd ik niet hard ??? ik wil nu tog wel graag weten hoe dat alemaal kan en hoopte dat jullie een ide hebben

bij voorbaat dank

Heb dezelfde auto ook met 1.6i 8v... haal makkelijk 650-700km op 1 tank.

Je hebt geen OPC dus voetje van 't gas, snel optrekken kan allemaal maar houd 'm wel onder de 3000toeren... er boven is alleen maar kabaal maken terwijl je in de volgende versnelling veel meer vaart maakt.

mmm dat is het hem juist , ik rij gewoon normaal en probeer me ook aan die 3000 touren te houden , nu heb ik ook het probleem dat me temp meter op nul graden blijft staan als ik rij en aleen oploopt als ik stil sta. de touren teller schommelt ook licht bij stationair en soms loopt hij als ik hem net start ruim 2000 stationair en na 5/10 minuten pas weer terug naar normaal , en bij plots gas geven stottert hij heeel soms

dacht mischien heb dit ook met het brandstof verbruik te maken

groet john

Heb dezelfde auto ook met 1.6i 8v... haal makkelijk 650-700km op 1 tank.

Je hebt geen OPC dus voetje van 't gas, snel optrekken kan allemaal maar houd 'm wel onder de 3000toeren... er boven is alleen maar kabaal maken terwijl je in de volgende versnelling veel meer vaart maakt.

mmm dat is het hem juist , ik rij gewoon normaal en probeer me ook aan die 3000 touren te houden , nu heb ik ook het probleem dat me temp meter op nul graden blijft staan als ik rij en aleen oploopt als ik stil sta. de touren teller schommelt ook licht bij stationair en soms loopt hij als ik hem net start ruim 2000 stationair en na 5/10 minuten pas weer terug naar normaal , en bij plots gas geven stottert hij heeel soms

dacht mischien heb dit ook met het brandstof verbruik te maken

groet john

Thermostaat vervangen en zo ook gelijk de temperatuurzender meepakken...

de thermostaat zal je temperatuurmeterprobleempje oplossen en de zender ook meteen het brandstofverbruik

Thermostaat vervangen en zo ook gelijk de temperatuurzender meepakken...

de thermostaat zal je temperatuurmeterprobleempje oplossen en de zender ook meteen het brandstofverbruik

ok ik heb vernomen dat als je de termostaat doet, je distributie er ook af moet ?? nu heb ik net een jaar gelden mijn distributie laten doen :(

ik heb vandaag me motor temperatuur sensor vervangen. bedoelen jullie dat met temperatuur zender ? en kan het mischien ook de lambda zone zijn ???

ok ik heb vernomen dat als je de termostaat doet, je distributie er ook af moet ?? nu heb ik net een jaar gelden mijn distributie laten doen :(

ik heb vandaag me motor temperatuur sensor vervangen. bedoelen jullie dat met temperatuur zender ? en kan het mischien ook de lambda zone zijn ???

350 km op een tank, zou willen dat ik dat redde :) Afgelopen weekend 2x 200 km gereden, wat resulteerde in 2 x een lege tank :):wors fuck it!!

[ontopic]: het kan ook de lambdasonde zijn, dan gaat ie ook erg duur lopen

ok bedankt voor de reacties die sensor is dus gedaan van de week ga ik de lambda sone doen ,,,, kan iemand mij aleen vertellen hoe ik die termostaat vervang en of echt die distributie er af moet ?????

groetjessss john

350 km op een tank, zou willen dat ik dat redde :) Afgelopen weekend 2x 200 km gereden, wat resulteerde in 2 x een lege tank :):wors fuck it!!

[ontopic]: het kan ook de lambdasonde zijn, dan gaat ie ook erg duur lopen

ok bedankt voor de reacties die sensor is dus gedaan van de week ga ik de lambda sone doen ,,,, kan iemand mij aleen vertellen hoe ik die termostaat vervang en of echt die distributie er af moet ?????

groetjessss john

distrubutieriem ,nokkenasstandwiel en,plastic kapje achter het nokkenasstandwiel moet eraf,zo doe ik het altijd het nokkenasswiel blokkeer ik door een stuk ijzer door het nokkenaswiel tedoen .

ik hoor ook wel verhalen dat mensen alleen het plastic kapje wat opzij buigen en ,dan ook bij de thermosstaat kunnen zonder de distrubutie riem los te maken ,die manier is mij nog nooit gelukt .

distrubutieriem ,nokkenasstandwiel en,plastic kapje achter het nokkenasstandwiel moet eraf,zo doe ik het altijd het nokkenasswiel blokkeer ik door een stuk ijzer door het nokkenaswiel tedoen .

ik hoor ook wel verhalen dat mensen alleen het plastic kapje wat opzij buigen en ,dan ook bij de thermosstaat kunnen zonder de distrubutie riem los te maken ,die manier is mij nog nooit gelukt .

zoiets kun je in het vervolg ook beter direct meepakken. Hetzelfde als de waterpomp deze laat je ook niet zitten bij een distributieriem vervangen. Vervang altijd zoiets kleins mee. Kost je amper paar tientjes meer maar je hebt n halfjaar later wel geen problemen ermee in ieder geval. Denk dat als je lambda sonde kapot is dat je ECU ook wel op motorstoring gaat hoor.

Dus lees deze eens uit...

Groeten Twan

Terug
Naar boven