• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog brandstof verbruik

Ik zou hem ergens aan de Tech 2 hangen. Dan de parameters bekijken van zowel de tempsensor en de lambdasensor.

Ik heb zat auto's onder handen gehad waarbij de lambda sensor kapot was, hierbij brand het motorlampje NIET.......

Kom je dan achter met de 4gastest op de Apk.

Dan zuipt de auto ook meer dan noodzakelijk.

Tempsensoren gaan ook vaak stuk, maar daarom zeg ik....ff een tech 2 erbij om te kijken wat ie daadwerkelijk doorgeeft aan de ECU.

Dingen vervangen kunnen we gelukkig allemaal wel, maar vaak vervang je het verkeerde en is het achteraf weer sneu geld.

Hmmmm, ik houd tot nu toe toch op de Lamdasonde omdat hij zoveel neemt......

Daar hoeft een thermostaat niet voor stuk te zijn.

Rik

ok bedankt ,, ik heb een afspraak staan voor maandag dan gaan ze hem ff uitlezen ,,, maar bij de apk is er niks uit gekomen met die gastest (of het was nog binnen de norm) en dat verbruik was toen ook al zo ???? was net ook ff onder de motorkap bezig en toen zag ik dat er volgens mij ook een pakking stuk is onder dat zwarte deksel waar dat opel logo op staat er liepen alemaal vocht en olie sporen langs iemand een ide wat dat is ???????

Ik zou hem ergens aan de Tech 2 hangen. Dan de parameters bekijken van zowel de tempsensor en de lambdasensor.

Ik heb zat auto's onder handen gehad waarbij de lambda sensor kapot was, hierbij brand het motorlampje NIET.......

Kom je dan achter met de 4gastest op de Apk.

Dan zuipt de auto ook meer dan noodzakelijk.

Tempsensoren gaan ook vaak stuk, maar daarom zeg ik....ff een tech 2 erbij om te kijken wat ie daadwerkelijk doorgeeft aan de ECU.

Dingen vervangen kunnen we gelukkig allemaal wel, maar vaak vervang je het verkeerde en is het achteraf weer sneu geld.

klepdeksel pakking

Deze zal wel een keer te strak zijn aangedraait.

Doet verder weinig met het verbruik.

Willem

ok bedankt ,, ik heb een afspraak staan voor maandag dan gaan ze hem ff uitlezen ,,, maar bij de apk is er niks uit gekomen met die gastest (of het was nog binnen de norm) en dat verbruik was toen ook al zo ???? was net ook ff onder de motorkap bezig en toen zag ik dat er volgens mij ook een pakking stuk is onder dat zwarte deksel waar dat opel logo op staat er liepen alemaal vocht en olie sporen langs iemand een ide wat dat is ???????

mmm ok nouja dan wacht ik gewoon maandag ff af met uitlezen ik laat wel weten wat daar uit komt groetjes john

klepdeksel pakking

Deze zal wel een keer te strak zijn aangedraait.

Doet verder weinig met het verbruik.

Willem

Moet je wel even duidelijk zeggen dat ze niet alleen foutcodes gaan lezen. Maar ook de daadwerkelijke waardes van diverse sensoren.....;) Anders heb je nog niks.

mmm ok nouja dan wacht ik gewoon maandag ff af met uitlezen ik laat wel weten wat daar uit komt groetjes john

ok dank je wel ,,, ik kon idd kiezen voor kort programma of uitgebreid kort was 23 euro en uitgebreid kon oplopen tot 70/80 euro

Moet je wel even duidelijk zeggen dat ze niet alleen foutcodes gaan lezen. Maar ook de daadwerkelijke waardes van diverse sensoren.....;) Anders heb je nog niks.

je komt niet uit de buurt van hier

kan m uitgebreid uitlezen voor je voor een zacht prijsje

Willem

ok dank je wel ,,, ik kon idd kiezen voor kort programma of uitgebreid kort was 23 euro en uitgebreid kon oplopen tot 70/80 euro

je komt niet uit de buurt van hier

kan m uitgebreid uitlezen voor je voor een zacht prijsje

Willem

Rijdt ie op de Snelweg ook 1 op 7 dan???

Dan is er iets serieus niet goed!!

dan zou ik je zelfs kunnen adviseren een Vectra met heerlijk soepele 2.5 V6 motor aan te schaffen. :jerry

Deze doet in mijn handen zo'n 1 op 10 a 1 op 11 gemiddeld, 1 op 14 is hiermee goed haalbaar op langere stukken..

daar tegenover doet mijn Combo met licht getunede 1.6 16V het niks beter dan de V6.

Willem

Terug
Naar boven