• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Interieur verlichting

Rovers

Post weinig
Zoals titel al zegt..

Ik wou aan binnenkant van toerental/snelheidsmeter rooie led lamp erin doen en middenconsole ook rood van licht.. Lijkt me gaaf en keer wat anders dan alleen blauw zoals ik vele tegenkom.

En mag je binnenverlichting rood maken ipv wit? En iemand suggesties om achter verlichting te maken? (niet fel!) ivm communicatie van binnenspiegel naar achteren! (ben Doof dus moet mond nog zien in het donker:p)

Nu is mijn vraag:

Waar haal ik die lampjes vandaan?

Is het mogelijk om in dashboardkastje lamp rood erin te zetten? Ja? Welke lamp dan eig?

Hoe krijg ik middenconsole eruit? En die snelheid dingetjes? (wil dat waarschijnlijk met kerstvakantie doen als ik tijd heb)

En middenconsole moet ik toch opnieuw spuiten! Is helemaal vol bekrast:( bovenkant, onder handrem en bij radio kleine krasje. Het is nu titantium kleur, zou het mooi zijn om zilver te spuiten en misschien iets op de bovenkant...

Iemand tipsss???

hoi mensne,

heb inmiddels alles voor de 2de keer vervangen,had hiervoor die ledjes met 1koppie nu alles weer vervangen 4 in 1 ledje,die standaard ledjes gaan echt irrieteren op een gegeven moment,net wat robert zegt je ziet ze niet meer overdag!!

dus zou toch wat meer geld uitgeven en het goed doen ,dan net niet!

Maar voor die simpele ledjes betaal je ook de hoofdprijs in nederland dus denk dat het niet veel uit zal maken met de 4 in 1 led uit buitenland!!!

Grtz Denny

in de astra wat ik had een jaartje geleden had ik ook alles vervangen voor blauwe leds

kon overdag gewoon de km.teller zien

IMG_0935.jpg

@Dolby wrote:

Kan je bij deze vertellen dat achter de kachelpaneel gewoon 2x de zelfde lampjes zitten als bij de KM teller en MID/TID.

Ik heb dus totaal gebruikt;

KM teller 4x Fiitting B8,5D

TID 2x (Bij een MID heb je 3x nodig).

Verwarming 2x (merk Deplhi)

Aansteker 1x Steekfiitting T3

Dus je hebt 8x B8,5D lampjes nodig als je een TID hebt. En als je een MID hebt moet je 1x extra hebben.

Deze leds zijn niet van Crazyleds. Deze heb ik bij mijn lokale automaterialen zaak gekocht namelijk bij Heuts.

dit klopt bij mijn wagen toch niet :) achter de verwarming zitten niet dezelfde lampjes in mijn coupe :)

achter de knop voor de standen van de kachel te kiezen zit 1x steekfitting t3 net als bij de aansteker :)

heb ze vandaag allemaal vervangen door de smd leds van crazy leds:) staat echt mooi :) nu nog ons pap even aansporen om de smd ledjes in de schakelaars allemaal te solderen :)

@opel-motorsport, dat van de verwarming kan verschillen omdat ik een Delphi heb en jij waarschijnlijk een ander merk. Weet dat bij de astra G met 2 typen zijn uitgevoerd. Bij mij krijg je ook niet de knoppen eraf maar kun je aan de achterkant de leds verwisselen.

Kachelunit.jpg

Kachelunit-1.jpg

Hey, je vermeldt nergens om wat voor Astra het gaat (F, G, H, J?).

Als ik even uit mag gaan van een G: ik heb bij mezelf overal blauwe verlichting achter gebouwd. Ik heb een how-to gemaakt over de tellerverlichting: viewtopic.php?f=126&t=157899

In het dashboardkastje kun je het lampje erg gemakkelijk verwisselen, dat is zo'n dikke buislamp.

de middenconsole is ook erg gemakkelijk te doen, je trekt de middelste draaiknop eruit, daarachter zit ook één lampje voor de draai- en drukknoppen.

Middenconsole uitbouwen voor het spuiten is ook niet moeilijk: radio eruit, asbak open doen, en dan die losschroeven en dan heb je binnen een halfuurtje de complete middenconsole eruit.

Lampjes...je kunt twee dingen doen, kiezen voor LED of je kunt van die sokjes om de lampjes heen doen. Ik heb gekozen voor LED, maar dit levert veel minder licht op dan de originele lampjes. Een sokje vermindert ook de hoeveelheid licht. Ik heb die LEDs van Autostyle gekocht, alleen in de schakelaar van de lamp zit één led en in lamp met een sokje, die heb ik bij een elektronica-onderdelenwinkel gekocht.

Sorryy:$ Het gaat om Astra G coupe.. zal het eens onder Live free or die! zetten:P dan weten iedereen ook zowat wat voor auto ik heb. en van de week wa toffe plaatjes maken om als avatar te gebruiken. (Eigenlijk zit ik op sneeuw te wachten:$)

ik sta ook voor erg moeilijke keuzeXD die sokje bedoel je soort gekleurd sokken? (Waar haal ik ze dan vandaan eigenlijk?)

als ik led pak voor middenconsole geef dat dan genoeg rood licht af? en hoe zit het bij jou met blauw licht of heb je hem niet in het midden?

En als ik led pak. geef dat dan geen storing op board computer?

Nu zie ik hoe middenconsole eruit kan. erg handig om te weten. Pak ik gelijk laptop of ipad erbij om te kijken hoe ik allemaal moet doen:P misschien na 2e kerstdag of dag erna gaat hij even de garage in voor middenconsole en tellerunit. (zal eerst lampen bij elkaar zoeken, enig idee wat voor soort lamp ik moet hebben? of maakt dat niks uit)

Ja, ik bedoelde gekleurde sokken.

Zowel LED als zo'n sokje zorgt voor veel minder lichtopbrengst dan de originele lampen. Je krijgt geen storing op je boordcomputer.

Ik had ledjes van Autostyle gekocht, dat was gewoon plug-and-play, alleen in de lichtschakelaar heb ik zo'n sokje gebruikt, omdat ik het lampje er niet uit wilde solderen. In m'n stoelverwarming heb ik de rode Led wel vervangen door een blauwe, maar het lampje weer van een sokje voorzien.

Oke, voor boardcomputer is eigenlijk sokje verstandige keuze als ik niet aan elektronica wil rommelen, en stoelverwarming heb ik niet, kan ik die later wel erin bouwen! Net als buitenspiegel verwarming?

Ik ga maar na de kerstdagen even naar de winkel voor rode sokje en ledlampen:P hopen dat ze hem gewoon in huis hebben! Als ik hem af heb plaatstik hem hier weer:D

weet er iemand welke soort lampjes erachter in de tellerbak zitten?en welke er achterin het Mid-display zitten ?

een van deze ? wil namelijk de tellerverlichting en ook van het display vervangen voor koud wit licht

857458_LB_00_FB.EPS.jpg

852125_RB_00_FB.EPS.jpg

Ik bedoel niet je snelheidsmeter, maar je km-teller (dus dagteller en km-stand). Die heb ik geel gelaten, vond het bij blauw een beetje kitsch worden...

Zou goed kunnen, ik heb niet gekeken naar dat lampje, het leek me gewoon niet mooi. Ik kon ook m'n lampjes van de TID niet vervangen, dus er was toch nog een hoop geel in de auto.

ah die km-teller :) ja die wil ik natuurlijk ook mooi wit:)

@ risl waarom kon je de lampjes van je tid niet vervangen ?

ik heb ook een Tid hoop deze toch ook wit te kunnen maken

Tja, bij mij zat de TID helemaal ultrasoon dicht gelast. Maar ik heb al wel begrepen dat dat al weer iets aan mijn auto is wat de rest niet heeft.....

Terug
Naar boven