• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

origineel gepost door mr-turbo

Ik denk dat het geen c-kadett is maar een gemini (australisch)

nee is een c kadett zie de link van eerder hierboven.

gemini heeft zowiezo al een andere kachel en andere schokbreker torens

origineel gepost door pipo

je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:P

Even hier op terug komend. Zo'n 1.0 nokkenas past zo in het onderblok zonder aanpassingen? Zoja, heeft iemand er 1 voor een mooi zacht prijsje? :P

kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?

of zitten hier ook weer verschillen in?

Heb er nog 1 liggen van een 18s

origineel gepost door Adam OPEL

kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?

of zitten hier ook weer verschillen in?

Heb er nog 1 liggen van een 18s

Nee, dit is totaal anders. Bij de 13s zit de ontsteking haaks op het blok en nokkenas, bij de 18s in dezelfde lijn als de nokkenas.

Groeten, MArk

idd 13s werkt met wormwiel overbrenging(vergelijkbaar met aandrijving van ontsteking van cih)

hier heb je dus ook een speciale nokkenas voor nodig met de tanden erop.

dit hebben voorwielaandrijvers niet.

je komt dit niet vaak tegen

john

ik denk trouwens dat je de 18s er wel op krijgt met wat handigheid.

weet niet of poelie diameter en vertanding gelijk zijn

Als je graag een 1.3 blok van een manta of ascona B wilt hebben zal je moeten zoeken voornamelijk in Belgie, in Nederland is zo'n blok bijna een witte raaf geworden. In België zijn deze blokken veel vaker geleverd, in Nederland was de kleinste meestal de 1.6 en de 1.9 eigenlijk de standaard. Blok is geleverd na de zomer van 1979, ongeveer gelijk met de introductie van de Kadett D. In Nederland was dit blok niet zo interessant, omdat hier geen belasting wordt betaald naar cilinderinhoud of vermogen.

Groeten, MArk

ff uit het stof trekken..

origineel gepost door mayhem

ik weet wel van een engelse corsa A 1200 met ruim 170 pk. onder andere destroked en zuigers van een Metro. hybrid turbo etc.

is een hillclimber, 695 kilo, 170pk uit (ik dacht) 950cc:wors:wors

Heb je hier toevallig een site of meer info over?

is hier nog wat van geworden?

heb je al iets geprobeerd hanskadett?

zie het topic nu pas voor het eerst,heb er al wat kennis aan over gehouden :thumbup

Ik heb al wel wat spulletjes aangeschaft, zoals turbo, carb en brandstofpomp van een renault 5, een intercooler van een BMW 318 en een reserve blokje die ik fris wil opbouwen. Nu alleen nog een dumpvalve, slangen en buizen, olieleidingen, uitlaatspruitstuk aanpassen/maken, uitlaat maken, etc etc ;)

Ik heb volgens mij ooit eens een Kadett C radiateur gezien met oliekoeler, kan dat kloppen? En komt deze van een automaat af? Zou wel een mooie oplossing zijn voor evt een oliekoeler, hoef ik daar ook geen appart radje voor te plaatsen. En heeft er iemand nog een nokkenstok over van een 1.0 blokje?

hoe kan je een weber of een standaart 1.2 carb je blow though maken,

ik wil een eaton m45 ombouw doen maar ik zit met het vacuum probleem in de carb

Carburateur nemen van een Renault 5 GT turbo, die past met een klein beetje werk op het originele spruitstuk en deze is bestand tegen druk.

Hier staat wel wat op volgens mij en verder had ik nog wel meer hits op google, maar die kun je zelf ook wel uitpluizen lijkt me ;)

origineel gepost door kiyamizio

een weber dcoe valt niet aan te passen ofzo voor blow though?

denk het wel moet je er een luchtdichte kast omheen bouwen.

manta a 1900 turbo had het ook

Bij een compressor kun je de carb ook voor de compressor plaatsen. Het benzine-luchtmengsel dicht d eschoepen ook nog eens beter af.;) Gaat bij die amerikaanse V8 met compressors meestal ook op die manier. Veel makkelijker aansluiten op die manier...

origineel gepost door giuliettaevo

Bij een compressor kun je de carb ook voor de compressor plaatsen. Het benzine-luchtmengsel dicht d eschoepen ook nog eens beter af.;) Gaat bij die amerikaanse V8 met compressors meestal ook op die manier. Veel makkelijker aansluiten op die manier...

doen ze bij sommige turbokits ook:hmmz maar oww oww als je dan een backfire krijgt:P

ik denk dat ik voor een eaton m45 ga van een mini en die op een 1.2n(opgeboord naar 1.3) plaats

ik vraag me af hoe ver ik kom met de standaart carb moeten zeer grote sproeiers in denk ik of toch maar een dcoe of dellorto.

kan je met die manier dus carb-compressor-motor, kan je geen intercooler gebruiken denk ik dus haal je nooit 30% winst.

ik vond ergens in engeland een set om je dellorto blow though te maken maar dat is voor de valstroom versie zou dat setje ook passen in de horizontale uitvoering?

Terug
Naar boven