• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Net even een paar 'steek " proefjes gedaan in het bituum.Geen roest aanwezig!!!

Bij deze durf ik te zeggen dat de Kadett uit 1988 geboren in Antwerpen,een goede en harde auto is.

Ik heb alle randen van het bituum afgekit met de carrosoriekit.

In het weekend ga ik de bodem behandelen met Wijzonol Industrielak.Deze lak heeft een corrosiewerende eigenschap en dus geschikt voor dit soort dingen.

Tectyl enz enz is niet nodig om te gebruiken in de auto.

Foto's volgen in het weekend.

gr Marcel.

@kadeddilac

Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.Geen spoilers,geen LM velgen eigenlijk gewoon helemaal 1988.

Er zit niet eens een klokje in tussen de roosters!En die komt er ook niet in.

Het enigste wat ik wel erop gezet heb,zijn spatlaapen voor en achter en een mooi chrome uitlaatsierstukje.

Verder.................niets.

Heerlijk.

In mei wil ik hem laten taxeren.Ben erg benieuwd.De foto die ik gemaakt heb,print ik uit en neem ik mee.

Heerlijk project dit.

groetjes Marcel.

[rquote=1893530&tid=140616&author=kadeddilac]Super leuk project, 't is echt een plaatje.

Hou het aub orgineel, dan heb je echt een bijzondere auto![/rquote]

idd:wors:wors:wub

@kadeddilac

Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.Geen spoilers,geen LM velgen eigenlijk gewoon helemaal 1988.

Het enigste wat ik wel erop gezet heb,zijn spatlaapen voor en achter en een mooi chrome uitlaatsierstukje.

Verder.................niets.

Heerlijk.

In mei wil ik hem laten taxeren.Ben erg benieuwd.De foto die ik gemaakt heb,print ik uit en neem ik mee.

Heerlijk project dit.

groetjes Marcel.

[rquote=1893530&tid=140616&author=kadeddilac]Super leuk project, 't is echt een plaatje.

Hou het aub orgineel, dan heb je echt een bijzondere auto![/rquote]

idd:wors:wors:wub

@kadeddilac

Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.

helemaal 1988.

Het klokje was in 1988 een optie. Deze kan er dus wel in zonder de orginaliteit te verliezen. (Zo mod ik mijn Benz ook, alleen orginele opties toevoegen)

Let op: het klokje van de pre facelift is anders dan het klokje van de facelift E. De pre-facelift klok had meer streepjes dan de facelift klok.;)

@kadeddilac

Het is ook eigenlijk de bedoeling om hem echt helemaal origineel te houden.

helemaal 1988.

Het klokje was in 1988 een optie. Deze kan er dus wel in zonder de orginaliteit te verliezen. (Zo mod ik mijn Benz ook, alleen orginele opties toevoegen)

Let op: het klokje van de pre facelift is anders dan het klokje van de facelift E. De pre-facelift klok had meer streepjes dan de facelift klok.;)

Ik heb hier twee soorten klokjes liggen.

1 klokje met alleen maar cijfers en een klokje met allemaal streepjes en alleen 12,3,6,en 9.

Is het de laatste die erin moet?

Is toch wel handig een klok in de auto.

gr Marcel.

Ik heb hier twee soorten klokjes liggen.

1 klokje met alleen maar cijfers en een klokje met allemaal streepjes en alleen 12,3,6,en 9.

Is het de laatste die erin moet?

Is toch wel handig een klok in de auto.

gr Marcel.

Moest ff de foto's van mijn ex-Kadettjes er bij halen om te vergelijken.

Klopt wat je schrijft, de facelift heeft helemaal geen streepjes, alleen cijfers. De pre-facelift heeft streepjes en de cijfers 12, 3, 6 en 9.

Die met de streepjes hoort in jouw Kadett.:thumbup

Moest ff de foto's van mijn ex-Kadettjes er bij halen om te vergelijken.

Klopt wat je schrijft, de facelift heeft helemaal geen streepjes, alleen cijfers. De pre-facelift heeft streepjes en de cijfers 12, 3, 6 en 9.

Die met de streepjes hoort in jouw Kadett.:thumbup

Vandaag een uitstekende dag geweest.Heerlijk aan de Kadett zitten knutselen.

Gisteravond de bodem gedeeltelijk in de Industrielak gezet en gedeeltelijk in de teerlak.

De bituummatten heb ik niet gedaan.Alleen het ijzerwerk van de auto.

Vandaag dus verder de boel nagekeken.En natuurlijk de twee roestplekken behandelt.

Aan de bestuurderszijde ,bij het achterwiel,is er toch een rot plekje aan het licht gekomen.Er zit een gaatje in de kokerbalk van ongeveer een cm of 4 bij 4 cm.Niet iets om me zorgen over te maken,maar het moet wel aangepakt worden.

Verder heb ik de wielkasten in de achterbak geschuurd,geprimerd en gespoten.Ook de dorpel had behoorlijk gebruikssporen en dat ziet er nu uit als nieuw.

Morgen wil ik eigenlijk de isolatiemat weer in de auto plaatsen.Deze heeft nu bijna een week op zolder gelegen,is voldoende droog geworden.

Dan wil ik er toch een klokje inbouwen,zoals hierboven omschreven staat.

Zo langzamerhand gaat het weer een auto worden.

Ook vandaag de vorige eigenaresse een e-mail gestuurd met foto's waar mee ik bezig ben.

Ze vindt het geweldig dat haar autootje die ze 8 jaar gehad heeft,er nog zo netjes uitziet.Leuks nieuws dus uit het zuiden van het land.

Hier wat foto's van vandaag.

groetjes Marcel.

OpelKadett120.jpg

OpelKadett121.jpg

OpelKadett116.jpg

OpelKadett117.jpg

OpelKadett115.jpg

Ja, dat gaatje bij het achterwiel moet echt aangepakt worden voor het nog erger wordt....

Verder weer goed bezig Marcel!:thumbup

Vandaag een uitstekende dag geweest.Heerlijk aan de Kadett zitten knutselen.

Gisteravond de bodem gedeeltelijk in de Industrielak gezet en gedeeltelijk in de teerlak.

De bituummatten heb ik niet gedaan.Alleen het ijzerwerk van de auto.

Vandaag dus verder de boel nagekeken.En natuurlijk de twee roestplekken behandelt.

Aan de bestuurderszijde ,bij het achterwiel,is er toch een rot plekje aan het licht gekomen.Er zit een gaatje in de kokerbalk van ongeveer een cm of 4 bij 4 cm.Niet iets om me zorgen over te maken,maar het moet wel aangepakt worden.

Verder heb ik de wielkasten in de achterbak geschuurd,geprimerd en gespoten.Ook de dorpel had behoorlijk gebruikssporen en dat ziet er nu uit als nieuw.

Morgen wil ik eigenlijk de isolatiemat weer in de auto plaatsen.Deze heeft nu bijna een week op zolder gelegen,is voldoende droog geworden.

Dan wil ik er toch een klokje inbouwen,zoals hierboven omschreven staat.

Zo langzamerhand gaat het weer een auto worden.

Ook vandaag de vorige eigenaresse een e-mail gestuurd met foto's waar mee ik bezig ben.

Ze vindt het geweldig dat haar autootje die ze 8 jaar gehad heeft,er nog zo netjes uitziet.Leuks nieuws dus uit het zuiden van het land.

Hier wat foto's van vandaag.

groetjes Marcel.

OpelKadett120.jpg

OpelKadett121.jpg

OpelKadett116.jpg

OpelKadett117.jpg

OpelKadett115.jpg

Ja, dat gaatje bij het achterwiel moet echt aangepakt worden voor het nog erger wordt....

Verder weer goed bezig Marcel!:thumbup

[rquote=1843717&tid=140616&author=saluma]@rik en Patrick,

Helaas heb ik niet zo'n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.

@Dannis

Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.

Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.

Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:

* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!

* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!

* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.

* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.

* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.

Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto's van vandaag!

OpelKadett038.jpg

OpelKadett041.jpg

OpelKadett042.jpg

OpelKadett044.jpg

groetjes Marcel.

[/rquote]

Hey Marcel, nog even terugkomend op het uitleesstekker:

Zit deze niet links naast je zekeringen ?

Bij mijn Astra F wel namelijk dus best mogelijk dat het bij jou mischien ook op deze plaats zit.....

Groet, Rik

Terug
Naar boven