• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett gsi 2,5 V6

zit toch zwaar te denken de cabrio weg te doen en dan te gaan voor dit er bij

toyota trueno 1.6 20V uit 1997

84701272.jpg

img2005o.jpg

Zo n hele slechte keuze is het niet aangezien k al moeite heb met me kadett v6 omzo n ding bij te houden

en deze vrijwel zeldzaam zijn dus ja

ben bang dat de cabrio moet wijken er voor want de V6 blijft zoiezo

dus als iemand interesse heeft in een cabrio kan diegene praten

Toch een spoiler ja :thumb

Ergens vind ik zo'n Japanner wel wat hebben. Ik snap ook dat je dan de cabrio weg doet maar als Opel liefhebber vind ik het toch zonde :jerry

Champion ziet er mooi uit trouwens :thumbup

@jblfreak wrote:Zo n hele slechte keuze is het niet aangezien k al moeite heb met me kadett v6 omzo n ding bij te houden

en deze vrijwel zeldzaam zijn dus ja

ben bang dat de cabrio moet wijken er voor want de V6 blijft zoiezo

dus als iemand interesse heeft in een cabrio kan diegene praten

Zonde man, zou dat echt niet doen (persoonlijk). Na zoveel werk en toewijding, maar ja je moet zelf weten uiteraard ! jouw leven, jouw centen, jouw smaak jouw keuze.

Maar zo'n toyota is toch een soort van corolla coupe ? Echt bijzonder vind ik 'm niet. Hij ziet er ook echt als een toyota uit ! :jerry goede wagens, ongetwijfeld, dat wel.

Maar hoeveel pk heeft zo'n ding standaard dan ? niet meer dan 120 toch, en wat weegt 't , 1200 kg zoiets ? Iets meer ?

En dan heb je een E Kadett van nog geen 1200 kg met 170 pk (wat voor bak?) en dan hou je 'm met moeite bij... :wtf

Trap je 't gas wel in, of staat de handrem er nog op... ....of je hebt echt een slechte V6.. :(

Die Kadett 125kw, en ook 1000kg en een beetje (?)

Hoedan ook, het geluid en de loop van zo'n mooie Opel V6 kan een 4 cilinder niet tegenop, turbo of niet, of al draait het 9.000 + rpm., (dat is mijn menig/smaak dan)

Daarbij, ik heb gewoon helemaal niks met Japanse auto's.. Los van dat het over het algemeen wél betrouwbare techniek is.

de trueno heeft rond de 180 PK orgineel uit een 1.6 20 V 4 cilinder

motoren zijn orgineel uitgevoerd met TB's dus vandaar ik best moeite heb om er een bij te houden met de dett V6

en t feit dat er nu 2 in NL zijn en een van de 2 modellen dus nog 0

dus ja t is ffies dubben haha

smaken verschil ik vindt t maar een lelijk ding

k vindt je dett veeeeeeeeeeeeel mooier en anders sleutel je daar een let in dan ben je veel sneller als zon hoogtoerige 1.6 met 0,0 koppel king:

dat is ook niet zo speciaal mee een LET in een kadett vind ik

net als me V6 :P vind k ook niet zo speciaal meer eigenlijk

wel t idee wat ik nog in me hoofd heb met de champion V6 hahahaha

na lange tijd hier weer eens 'n keer wat gelezen.. wat 'n werk allemaal zeg. mooie kadett-jes. jammer dat er een moet wijken voor 'n toyota.

maar wat ik eigenlijk NOG jammer-der vind is dat je die sedan van toen niet meer hebt, die werd pas mooi! daar 'n v6 in en dan had je iets aparts gehad.. :wub

@kadett-supreme wrote:na lange tijd hier weer eens 'n keer wat gelezen.. wat 'n werk allemaal zeg. mooie kadett-jes. jammer dat er een moet wijken voor 'n toyota.

maar wat ik eigenlijk NOG jammer-der vind is dat je die sedan van toen niet meer hebt, die werd pas mooi! daar 'n v6 in en dan had je iets aparts gehad.. :wub

haha ja dat hok :P

ach dat had een verhaal zonder eind geworden en had me champion toen staan en vond dat toch leuker

maar verder weet ik nog weinig over de toyota dus het is afwachten

cabrio moet zoiezo met de vakantie naar de camping want me meisie wil er mee heen :P

haha

ze rijd honda (prelude 98 rijd super moet ik bekennen ) is ook japans haha en heeft nog een civic staan die nog moet worden opgeknapt

Onee...

Koop er dan een mooie b Ascona bij ofzo!

Heb je ook rwd :D

En motor ombouw moet geen probleem zijn voor u toch...? ;)

motor ligt nog steeds uit elkaar

ga hopelijk deze week een andere motor halen in me garage aangezien ik t beetje zat ben er mee

wil weer rijden

gelukkig weet ik dat de andere motor goed is

de oude motor gaat in delen in kratten e.d en bouw ik misschien later wel eens op me gemak in elkaar

ook de aanschaf van me huis heeft hier mee te maken

ook heeft de kadett V6 nu een orginele astra G deurvergrendeling met orginele opel sleutels :)

later wel weer updates

de trueno is gewoon Fwd :P haha

en motor ombouw is met zo n kanon niet nodig haha

de japanse toer niet helemaal maar k wil t al een tijdje dus ja

Goed bezig ! Aardige klus weer zo. :thumbup

Maar aangaande de pakkingen gasklephuis, deze zijn nog wel verkrijgbaar voor zover ik weet !

Groetjes, Jeroen.

laatste tijd lig ik bijna elke dag weer onder de cabrio

aangezien ik een stukje moet rijden naar de civic en daar geen stroom is en het er kouder is dan thuis in de schuur :P

c20let radiateur zit er geheel in en is supers gelukt

ook nieuw koelwatertankje van een astra F er in geplaatst voor de V6 die er toch in gaat komen :P

nog even tankje voor de sproeiers halen van een nexia

complete rieger front is gemonteerd en zit perfect

de cabrio is geschorst en kan heb evt laten keuren voor apk en denk dat ik dit doe dan kan ik ook aan de v6 beginnen en dan naar de rdw gaan met apk

anders moet ik m weer op een trailer zetten en iemand regelen die er mee mag rijden

bijna is het kerst vakantie dan kan ik lekker veel gaan doen

wil ook de complete kooi in de champion zetten en het kruis er bij in

Terug
Naar boven