• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kleppendekselpakking

bigmike

Post vaak
hey is dit een kleppendekselpakking voor een calibra 2.5 v6???

zo ja waar zijn die kleine rode ringentjes voor en die 2 half ronde zwarte????

en is het vervangen makkelijk zelf te doen of niet??

serieus??

ik dacht dat dit genoeg was,omdat er 2 van die pakingen inzaten :wors

dus dan zou ik er 4 nodig hebben:P4 pakkingen dus..2 setjes van 2:p

serieus??

ik dacht dat dit genoeg was,omdat er 2 van die pakingen inzaten :wors

dus dan zou ik er 4 nodig hebben:P4 pakkingen dus..2 setjes van 2:p

zijn de nummers gelijk? h-base werkt met ook vooral met reinz namelijk.

klependekselpakkingen van een v6 gaan meestal per stuk. zou je er dus 2 van nodig hebben als je beide deksels wil voorzien van een nieuwe pakking

zijn de nummers gelijk? h-base werkt met ook vooral met reinz namelijk.

klependekselpakkingen van een v6 gaan meestal per stuk. zou je er dus 2 van nodig hebben als je beide deksels wil voorzien van een nieuwe pakking

2de link doet et niet.

Verder moet ik mee gaan met de mensen die zeggen dat het voor een 2.0 16v (evt Ecotec) is.

Kop is twee delig, 1 deel voor inlaat as en 1 deel voor uitlaat as. Aan de pakking zie ik zo ook maar 1 nokkenas-tandwiel uitsparing per stuk, en de V6 heeft 4 nokkenassen en zou dus 2 uitsparingen per pakking moeten hebben.

2de link doet et niet.

Verder moet ik mee gaan met de mensen die zeggen dat het voor een 2.0 16v (evt Ecotec) is.

Kop is twee delig, 1 deel voor inlaat as en 1 deel voor uitlaat as. Aan de pakking zie ik zo ook maar 1 nokkenas-tandwiel uitsparing per stuk, en de V6 heeft 4 nokkenassen en zou dus 2 uitsparingen per pakking moeten hebben.

Die ringetjes zijn volgens mij klepstoter seals. Er lijken er ongeveer 16 in de verpakking te zitten, dus ik denk dat het voor een 2.0 16v is.

Pakking kan ook prima daar voor zijn, lijkt me. Iets met de twee losse delen bij de nokken assen. Ieder as-huis een pakking.

Maja, V6 24v kan ook, maar dan kan ik de ringetjes niet thuisbrengen.

Die ringetjes zijn volgens mij klepstoter seals. Er lijken er ongeveer 16 in de verpakking te zitten, dus ik denk dat het voor een 2.0 16v is.

Pakking kan ook prima daar voor zijn, lijkt me. Iets met de twee losse delen bij de nokken assen. Ieder as-huis een pakking.

Maja, V6 24v kan ook, maar dan kan ik de ringetjes niet thuisbrengen.

Dit is een klepdeksel pakking voor een C18XE(L), X18XE, X20XEV, X20XER, Z20LEx, X22XE, Z22XE en Y22XE.

Ringetjes zijn voor tussen de kop en de klepdeksel, op de plaats waar de boutgaten zitten

Dit is een klepdeksel pakking voor een C18XE(L), X18XE, X20XEV, X20XER, Z20LEx, X22XE, Z22XE en Y22XE.

Ringetjes zijn voor tussen de kop en de klepdeksel, op de plaats waar de boutgaten zitten

maar ik heb er dus niks aan?

dacht wel dat het voor v6 was,omdat er 2 pakkingen in zit en op de achterkant staat alleen opel 2.5

maar ik heb er dus niks aan?

dacht wel dat het voor v6 was,omdat er 2 pakkingen in zit en op de achterkant staat alleen opel 2.5

Nou ja wat mij betreft zou ik haast wel zeggen een V6, want mijn kleppendeksel (x20xev) gaan volgens mij 10 boutjes in, dus dat zouden 10 ringen moeten zijn.

Nou ja wat mij betreft zou ik haast wel zeggen een V6, want mijn kleppendeksel (x20xev) gaan volgens mij 10 boutjes in, dus dat zouden 10 ringen moeten zijn.

google het art. nummer ff. weet je het waarschijnlijk meteen.

anders even naar h-base en daar nummers vergelijken.(zal je mischien niet vinden waarvoor hij is maar kan je wel zien waarvoor hij niet is)

Terug
Naar boven