• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

distributie wordt nu super op tijd gezet. zoals niels dat zegt..

mocht dat niet helpen dan met laptop eraan... wel even zien wie als dat kan..

het kan ook nog onstaan door dat je met de c25xe computer rijd.

te minste het lijkt mij dat een 2.5 v6 minder in spuit dan een 3.0 v6 en dat hierdoor het pingelen onstaat.

een te laag brandstof / zuurstof verhouding waar door er zelf onsteking onstaat. (pingelen)

je lambda waarde is wel goed dat deze niet konstant tegen rijk aan ligt te drukken?

dit kan niels zo zien met de laptop als die er aan hangt onder het rijden. (als ik het goed heb ;) )

want dan zou ik beginnen met een 3.0 v6 programma in te laten lezen.

(zijn die school boeken mischien toch nog wel ergens makkelijk voor :angel )

het kan ook nog onstaan door dat je met de c25xe computer rijd.

te minste het lijkt mij dat een 2.5 v6 minder in spuit dan een 3.0 v6 en dat hierdoor het pingelen onstaat.

een te laag brandstof / zuurstof verhouding waar door er zelf onsteking onstaat. (pingelen)

je lambda waarde is wel goed dat deze niet konstant tegen rijk aan ligt te drukken?

dit kan niels zo zien met de laptop als die er aan hangt onder het rijden. (als ik het goed heb ;) )

want dan zou ik beginnen met een 3.0 v6 programma in te laten lezen.

(zijn die school boeken mischien toch nog wel ergens makkelijk voor :angel )

@wim-v6 wrote:LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo'n sensor al.

Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor...

heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

Willem

niet dat ik weer dat er wat los zit...

en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?

nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed...

zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf...

@wim-v6 wrote:LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..

Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo'n sensor al.

Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor...

heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).

Willem

niet dat ik weer dat er wat los zit...

en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?

nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed...

zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf...

Wij rijden met een 3.2 op een 2.5 Computer, dit gaat geheel zonder problemen, dit gaat ook gwoon goed, mits de 3.0 injectoren zijn gebruikt.

Willem

Wij rijden met een 3.2 op een 2.5 Computer, dit gaat geheel zonder problemen, dit gaat ook gwoon goed, mits de 3.0 injectoren zijn gebruikt.

Willem

hoe verklaar je dat hij het een jaar goed gedaan heeft, en nu ineens de storing geeft na de koprevicie.. zit wat in wat je zegt maar kan het niet verklare waarom het gewoon een hele poos goed is geweest... en bij anderen ook

hoe verklaar je dat hij het een jaar goed gedaan heeft, en nu ineens de storing geeft na de koprevicie.. zit wat in wat je zegt maar kan het niet verklare waarom het gewoon een hele poos goed is geweest... en bij anderen ook

als bij de koprevisie de kop gevlakt is. word er een klein laagje van de cilinder kop afgehaald.

hier door word de compressie ruimte kleiner waardoor het mengsel een hoger tempratuur bereikt. en vooral omdat je een lucht overschot hebt door dat er voor een 2.5 word ingespoten in plaats van een 3.0 stijgt de tempratuur in de verbrandings ruimte nogal. en daardoor kan het pingelen onstaan voordat de bougie vonkt.

zo iets lijkt mij het. ik kan er uiteraad naast zitten.

als bij de koprevisie de kop gevlakt is. word er een klein laagje van de cilinder kop afgehaald.

hier door word de compressie ruimte kleiner waardoor het mengsel een hoger tempratuur bereikt. en vooral omdat je een lucht overschot hebt door dat er voor een 2.5 word ingespoten in plaats van een 3.0 stijgt de tempratuur in de verbrandings ruimte nogal. en daardoor kan het pingelen onstaan voordat de bougie vonkt.

zo iets lijkt mij het. ik kan er uiteraad naast zitten.

inlaat etc is ook van 2,5 he...

tis alleen cilinders die van een 3l zijn... en de injectoren...

maar ik heb dit probleem ook al is gehad met en 2,5 destijds.. dus geloof niet dat dit het is..

al kan natuurlijk alles...

zit nog steeds ff te wachte op niels met die riem..

inlaat etc is ook van 2,5 he...

tis alleen cilinders die van een 3l zijn... en de injectoren...

maar ik heb dit probleem ook al is gehad met en 2,5 destijds.. dus geloof niet dat dit het is..

al kan natuurlijk alles...

zit nog steeds ff te wachte op niels met die riem..

ik geloof er ook niet echt is.

Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.

Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.

Willem

ik geloof er ook niet echt is.

Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

Willem

@wim-v6 wrote:ik geloof er ook niet echt is.

Willem

koppen zijn gewoon van 3liter, en dat met kabelbreuk lijkt me weer sterk wat hoe verklaar je dat het de eerste 30/40 kilometer wel goed en zo ineens uit het niets die storing erin komt.. of je nou hard of zacht rijdt..

Terug
Naar boven