• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU

@wim-v6 wrote:ik geloof er ook niet echt is.

Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.

Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.

Willem

koppen zijn gewoon van 3liter, en dat met kabelbreuk lijkt me weer sterk wat hoe verklaar je dat het de eerste 30/40 kilometer wel goed en zo ineens uit het niets die storing erin komt.. of je nou hard of zacht rijdt..

mogenlijkheid.

warmte > uitzettings coefficient > kabels liggen evt niet juist.

anders toch een Defecte sensor of Computer.

willem

mogenlijkheid.

warmte > uitzettings coefficient > kabels liggen evt niet juist.

anders toch een Defecte sensor of Computer.

willem

@wim-v6 wrote:Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??

Willem

deze was lek op paar cilinders.

toen die lek was had ik geen storing en nergens last van.

@wim-v6 wrote:Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??

Willem

deze was lek op paar cilinders.

toen die lek was had ik geen storing en nergens last van.

geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie

daar door gaat hij pingelen

en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan

oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleeping

@wim-v6 wrote:koelwater naar cilinder????

willem

ja , koelwater kwam er op gegeven moment naar buiten uit zetten..

en tja niels blijft erbij dat het niet aan de koppen kan liggen dat ze te ver gevlakt zijn...

rijden meer v6e rond met gevlakte koppen...

geval van koppen te ver gevlakt en daar door te hoge compressie

daar door gaat hij pingelen

en dat kan hij naar verloop van tijd niet meer bij regelen en gaat je MM lampje aan

oplossing gewoon je oude koppen er weer op zetten :sleeping

Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.

@wim-v6 wrote:koelwater naar cilinder????

willem

ja , koelwater kwam er op gegeven moment naar buiten uit zetten..

en tja niels blijft erbij dat het niet aan de koppen kan liggen dat ze te ver gevlakt zijn...

rijden meer v6e rond met gevlakte koppen...

mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.

willem

Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.

@wim-v6 wrote:mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.

willem

maar wat... das ut probleem, heb ook sterk het gevoel dat het in de koppen zit omdat dat het enigste is wat er anders op gekomen is... magoed om nou ff de koppen te vervangen...

mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.

willem

Terug
Naar boven