• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kopen jullie winterbanden? Waarom wel/niet ?

Leg mn winterbanden er alleen onder als ik de bergen in ga. Heb 2e handse dus zuinig op profiel zijn. In nederland gewoon zachter rijden. Geen problemen mee.

Wel met die 4x4 asos die met 20 cm sneeuw nog zitten te kleven omdat je niet doorrijdt. Klootzakken

gepost vanaf mn telefoon

Tja, sommige rijden dan ook EXTREEM langzaam, dat zijn ook degene die als eerste vast staan....

in Sneeuw rijden is doorrijden het belangrijkste wat er is..

je hebt ook van die mensen die gelijk de rem in knallen als ze een beetje de auto voelen glijden haha....

huppa ingegraven...

dan maar door die bult sneeuw ernaast er langs ploegen haha....

Oja, ik rijdt Prive FWD auto's en voor mijn werk het Zwaardere RWD spul..

Willem

Tja, sommige rijden dan ook EXTREEM langzaam, dat zijn ook degene die als eerste vast staan....

in Sneeuw rijden is doorrijden het belangrijkste wat er is..

je hebt ook van die mensen die gelijk de rem in knallen als ze een beetje de auto voelen glijden haha....

huppa ingegraven...

dan maar door die bult sneeuw ernaast er langs ploegen haha....

Oja, ik rijdt Prive FWD auto's en voor mijn werk het Zwaardere RWD spul..

Willem

Niet alleen in 4x4's zitten idioten, ook veel van die Prius en Civic Hybrid-chauffeurs rijden als idioten, denken dat ze alles kunnen met winterbanden....

Maar inderdaad, te langzaam is ook gevaarlijk. Vorig jaar reed er iemand stapvoets op de snelweg. Ik ben er toen langs gegaan op de baan ernaast door de sneeuw ploegend met ongeveer 60 km/u. Volgende dag stond er dus wel in de krant een foto van een verongelukte auto...diezelfde auto als ik had ingehaald. Er was een vrachtwagen bovenop gereden...

Niet alleen in 4x4's zitten idioten, ook veel van die Prius en Civic Hybrid-chauffeurs rijden als idioten, denken dat ze alles kunnen met winterbanden....

Maar inderdaad, te langzaam is ook gevaarlijk. Vorig jaar reed er iemand stapvoets op de snelweg. Ik ben er toen langs gegaan op de baan ernaast door de sneeuw ploegend met ongeveer 60 km/u. Volgende dag stond er dus wel in de krant een foto van een verongelukte auto...diezelfde auto als ik had ingehaald. Er was een vrachtwagen bovenop gereden...

MEt de Vrachtwagen moet je ook oppassen, je hebt zeker met M&S banden een Waanzinnige grip, bij het stoplicht ben je als 1e weg, maar je moet goed opletten op de langzamere weggebruikers..

Wel leuk, gaan al die Lease idioten links van je staan bij het stoplicht, en dan groen, knal je zo weg, en hun staan daar nog te slippen haha....

Remmen met de Truck in de sneeuw is een heel ander verhaal....

Willem

MEt de Vrachtwagen moet je ook oppassen, je hebt zeker met M&S banden een Waanzinnige grip, bij het stoplicht ben je als 1e weg, maar je moet goed opletten op de langzamere weggebruikers..

Wel leuk, gaan al die Lease idioten links van je staan bij het stoplicht, en dan groen, knal je zo weg, en hun staan daar nog te slippen haha....

Remmen met de Truck in de sneeuw is een heel ander verhaal....

Willem

Nope Mudd & Snow, Winterbanden dus, stond vroeger ook op auto winter en all-terrain banden.

Ik heb gewoon standaard bandjes.

Jij ben in de war met Supersingels

die zitten bij deze 2 op de vooras:

onze Daf let op het contrast met de Laagprofiel achterbanden haha....

100_2474.jpg

en de scania

100_2478.jpg

Willem

Nope Mudd & Snow, Winterbanden dus, stond vroeger ook op auto winter en all-terrain banden.

Ik heb gewoon standaard bandjes.

Jij ben in de war met Supersingels

die zitten bij deze 2 op de vooras:

onze Daf let op het contrast met de Laagprofiel achterbanden haha....

100_2474.jpg

en de scania

100_2478.jpg

Willem

Weer wat geleerd. M'n pa heeft een abonnement op de Truckstar, vandaar dat ik die supersingels ken. Vind het er wel mooier uit zien. Wist niet dat je die ook voor de vooras had.

Weer wat geleerd. M'n pa heeft een abonnement op de Truckstar, vandaar dat ik die supersingels ken. Vind het er wel mooier uit zien. Wist niet dat je die ook voor de vooras had.

meestal gebruikt op de vooras, grotere band, slijt minder hard, en heeft minder rolweerstand...

vind het toch knap dat heb bij onze bijde trekkers niet aanloopt als ik dat zo zie...

Willem

meestal gebruikt op de vooras, grotere band, slijt minder hard, en heeft minder rolweerstand...

vind het toch knap dat heb bij onze bijde trekkers niet aanloopt als ik dat zo zie...

Willem

jup heb je ook, maar dat word maar weinig gedaan..

Nu kan je als je lek rijdt 1 gewone bane vervangen, met supersingles kan dat niet meer. een supersingle past niet onder je Chassis..

Willem

jup heb je ook, maar dat word maar weinig gedaan..

Nu kan je als je lek rijdt 1 gewone bane vervangen, met supersingles kan dat niet meer. een supersingle past niet onder je Chassis..

Willem

Terug
Naar boven