• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Laten repareren of inruilen?

luchtmassa meter gaat idd vaan kapot bij een 12 16v. Werk zelf bij de dealer in zeewolde. Katalysator kan je gewoon schoonbranden door hem lekker in toeren te houden

Ik reed exact de zelfde auto als jou, ook een 12 16v it 99, een sport cool uitvoering. Moter liep altijd perfect, soms bj het stoplicht viel hij idd weg, maar niet uit. Hadden ze de gasklep schoongmaakt, was er niks meer aan de hand.

maar.... toen sloeg het noodlot toe. ik reed in de stad, ineens brande het lampje en stoterde de wagen. behalfve als ik in hoge toeren reed. zo kon ik dus thuis komen. bij mijn monteur gebracht en bleek de luchtmassameter stuk te zjn, en de stappen moter.

Ook had hij ergens een schroef in ge draait. dat was in een onderdeel wat snel volloopt. Ik kan dat nog navragen. na reparatie liep dat blok weer perfect. einddemper en middendemper kan je makkelijk bij de sloop vnden, of op het forum. tigrafreak menno heeft er wel 1. want een middendemper van een tigra past ook op jou 1.2 16v. ik reed er later ook mee rond.

Dan allen laten monteren bij een kleine garage die betrouwbaar overkomt. hoeft niet gek veel te kosten. neem eens contact op met aad steur. die kan het voor een leuk prijsje maken voor je. als je zelf je uitlaat lijn regeld kost je je veel minder.

voor de gene die de 1.2 16v niet geweldig vinden. ik reed gemiddeld met flink doortrappen en veel stadsverkeer 1.15. minder zuinig was hij niet. 1.18 is makkelijk haalbaar.

en tja, een sprintje trekken met een peugeot 107 met een 1,0 12v met 55pk moet je niet doen. win je niet. tot de 50 gaat het gelijk op, daarna trekt de peugeot je voorbij, totdat ik 140 reed, toen tufte in hem voorbij. peugeot houd op bij 150, ik kon 170. echte km.

het blokje geef alleen een rot geluid. verder is hij wel stil. ook op de snelweg.

mijn g rijd gemiddeld 1.11. maximaal tot nu toe 1.14 laatst nog een uur 1.21 gereden (80km per uur)

top bedraagt 190. met een beetje gas over en 5500 toeren op de teller.

soms mis ik de corsa b nog.:wors

succes

origineel gepost door robert_corsa

Ik reed exact de zelfde auto als jou, ook een 12 16v it 99, een sport cool uitvoering. Moter liep altijd perfect, soms bj het stoplicht viel hij idd weg, maar niet uit. Hadden ze de gasklep schoongmaakt, was er niks meer aan de hand.

maar.... toen sloeg het noodlot toe. ik reed in de stad, ineens brande het lampje en stoterde de wagen. behalfve als ik in hoge toeren reed. zo kon ik dus thuis komen. bij mijn monteur gebracht en bleek de luchtmassameter stuk te zjn, en de stappen moter.

Ook had hij ergens een schroef in ge draait. dat was in een onderdeel wat snel volloopt. Ik kan dat nog navragen. na reparatie liep dat blok weer perfect. einddemper en middendemper kan je makkelijk bij de sloop vnden, of op het forum. tigrafreak menno heeft er wel 1. want een middendemper van een tigra past ook op jou 1.2 16v. ik reed er later ook mee rond.

Dan allen laten monteren bij een kleine garage die betrouwbaar overkomt. hoeft niet gek veel te kosten. neem eens contact op met aad steur. die kan het voor een leuk prijsje maken voor je. als je zelf je uitlaat lijn regeld kost je je veel minder.

voor de gene die de 1.2 16v niet geweldig vinden. ik reed gemiddeld met flink doortrappen en veel stadsverkeer 1.15. minder zuinig was hij niet. 1.18 is makkelijk haalbaar.

en tja, een sprintje trekken met een peugeot 107 met een 1,0 12v met 55pk moet je niet doen. win je niet. tot de 50 gaat het gelijk op, daarna trekt de peugeot je voorbij, totdat ik 140 reed, toen tufte in hem voorbij. peugeot houd op bij 150, ik kon 170. echte km.

het blokje geef alleen een rot geluid. verder is hij wel stil. ook op de snelweg.

mijn g rijd gemiddeld 1.11. maximaal tot nu toe 1.14 laatst nog een uur 1.21 gereden (80km per uur)

top bedraagt 190. met een beetje gas over en 5500 toeren op de teller.

soms mis ik de corsa b nog.:wors

succes

Bedankt voor je reacitie is luchtmassameter en stappen motor duur om te laten maken?

Denk dat ik van de week even naar mijn eigen garage ga en ga vragen wat het me daar gaat kosten.

Als ik te lang met dit probleem door rijd, kan mn auto dan erger kapot gaan?

het is niet goed voor je auto ik was 450 kwijt voor luchtmassa meter, stappen moter en montage. aan onderdelen ligt de prijs niet, die zijn overal even duur.

origineel gepost door robert_corsa

het is niet goed voor je auto ik was 450 kwijt voor luchtmassa meter, stappen moter en montage. aan onderdelen ligt de prijs niet, die zijn overal even duur.

Oke en als mn uitlaat dan dus ook nog gedaan moet worden zit ik sowieso al tegen de 700 ofzo.

Pfff en dat voor een auto die ik niet eens mooi vind.

waarom heb je hem gekocht dan??

Er worden je hier onderdelen aangeboden en daar zie ik je niet op reageren..

Kun je veel geld mee besparen....

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

Doe nou maar eerst eens die lambda en de echt slechte delen van je uitlaat......

En dan verder kijken..

En als je de auto dan zo tegen blijft staan, verkoop hem dan...

Ik zou never nooit niet in een auto gaan rijden die ik niet mooi vind...

Toendertijd was mn alfa verrot en moest ik snel een andere auto hebben. We gingen toen voor een zwarte corsa kijken, maar die was al weg.

Dus toen werd het deze.

Ik zie die onderdelen wel, maar niemand woont dicht in de buurt en ik zie het niet zitten om met deze auto nog een uur te gaan rijden.

En ik ken ook niemand die ze er voor mij onder kan zetten.

Pfff miscchien ben ik gewoon een zeikwijf haha

tja, stel dat het de lmm is, dan nog een kat, middendemper, en eindemper (moet voor 100euro samen kunnen) 450 en 100, 50 euro gematste uurloon ben je voor 600 klaar.

Uitlaat hoef je niet meteen te vervngen. zolang de buren niet wakker worden wanneer je start kun je de uitlaat eronder laten hoor. en anders las je hem dicht.

Originally posted by robert_corsa

tja, stel dat het de lmm is, dan nog een kat, middendemper, en eindemper (moet voor 100euro samen kunnen) 450 en 100, 50 euro gematste uurloon ben je voor 600 klaar.

Uitlaat hoef je niet meteen te vervngen. zolang de buren niet wakker worden wanneer je start kun je de uitlaat eronder laten hoor. en anders las je hem dicht.

wat is dat nou van gedoe over die lmm...

die eerst eens alleen de lambda wat de storingscode zou zijn... Dan verder kijken

geld uitgeven kan altijd nog...

Originally posted by rachel

Toendertijd was mn alfa verrot en moest ik snel een andere auto hebben. We gingen toen voor een zwarte corsa kijken, maar die was al weg.

Dus toen werd het deze.

Ik zie die onderdelen wel, maar niemand woont dicht in de buurt en ik zie het niet zitten om met deze auto nog een uur te gaan rijden.

En ik ken ook niemand die ze er voor mij onder kan zetten.

Pfff miscchien ben ik gewoon een zeikwijf haha

er zijn er hier genoeg die het spul ook wel willen versturen...

sory, niet goed gelezen, ik zag het woord lmm heel vaak voorkomen, en ze heb de zelfde problemen als die ik toen had.

k zou de auto laten maken, leuke auto met weinig km van een leuk bouwjaar, kan je nog jaren mee rjden

Oke dus ik moet gewoon eerst de lambdasonde vervangen?

Met de uitlaat wachten tot hij weer lek is of er onderuit valt.

Is het dan niet erg dat mn katalysator verstopt/vies is?

origineel gepost door Nick-GSI

dat betekend een prive bericht, als je er 1 hebt dan zie je dat rechts boven in de balk staan

Oke bedankt!

Pffff hier een update

Ik was het uiteindelijk zo zat en heb de auto weggebracht en heb maar meteen de duurtste offerte gedaan, dus lambdasonde vervangen en uitlaat.

Dit heeft dus niks geholpen, toen hebben ze koelvloeistof sensor vervangen, nog steeds storing.

Nu gaan ze dus een andere bobine proberen om te kijken of dat het is. Mocht dat het zijn dan ben ik tegen de 1000 euro kwijt. Wat een T #zooi. Had ik hem nu maar gewoon de deur uit gedaan.

Terug
Naar boven