• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Laten repareren of inruilen?

Dus als ze op 960 komen en het is dan opgelost, wat ga ik dan betalen? De offerte was nl 720. Ik vraag me af of mn uitlaat uiteindelijk oorzaak was van dit probleem lijkt me niet namelijk.

Ik ga er sowieso ook niet meer alleen heen.

Wat ik in het hele verhaal niet begrijp waarom is eerst de storing er niet uitgehaald ,,het is zo simpel om de lambda even er in te zetten en kijken wat hij doet.en of wat al aangegeven is hier de lmm te vervangen of een te proberen ,men kan dat bij de dealer wel als hij niet kapot is heeft vervangen geen zin.

en als je auto niet het lawaai maakte van een tracktor of zo waarom dan een hele uitlaat vervangen had ook later gekund .:o

ik denk dat je een heel leuke melk koe bent van dit banden centrum lees de topic is over de andere vriend kwik fit dat zijn ook van die geweldige monteurs ???????:mad:

ik zou zeker me mening geven en stellen van bouw de boel maar terug en dan is het klaar julie zijn niet instaat om het probleem op te lossen en ga naar een ander toe zoek een goede vakgarage of de dealer of een bevriende beun ??? alles is beter als deze geld fabriek .

bert

Hun zeggen dat er meerdere storingen zitten, dus storing lambdasonde, storing koelvloeistof sensor en misschien storing bobine.

Maarja ze hebben dus lamdasonde en koelvloeistof sensor vervangen en hij doet dus hetzelfde als voorheen dus storreren en inhouden.

Nu ben ik er wel achter dat ze gewoon niet weten wat het is en voor de makkelijkheid maar alles vervangen en hopen het op die manier op te lossen net zolang dat ze geen storing meer hebben,.

Maar kan een auto meerdere storingen hebben?

dat kan wel maar ik zou de auto daar persoonlijk niet laten staan..

Zoals ik je ook al eerder hebt gezegd..

laat alleen je lambda ff vervangen en niet gelijk je complete uitlaat..

Dan waren ze er achter gekomen dat het niet de lambda was en hadden ze je orginele er weer in kunnen zetten.

Dan hadden ze de lmm vervangen en was het probleem opgelost geweest...

Meerder storingen kan worden veroorzaakt door 1 onderdeel dat defect is..

Maar beunhazen zoals dit gaan nu je erg op kosten jagen...

Ik zou ze ff bellen dat ze al je orginele spul weer terug hangen en dat je de auto onverrichte zaken weer ophaalt.

Vervolgens rij je ff naar de dealer en vraag je daar of ze hem uit willen lezen en leg je het verhaal netjes uit..

Waarschijnlijk hebben ze daar een lmm op voorraad omdat dat nog wel een vee voorkomend probleem is.

die vervangen ze dan ff.. kost je ff wat geld maar minder dan wat ze je nu proberen af te troggelen.

Vervolgens ga je lekker rijden totdat die uitlaat er onder uit gerot is en gaat dan de delen die echt slecht zijn vervangen..

zoals ik ook al eerder heb aangegeven...

succes

Oke dus alleen de lamdasonde betalen en mn oude uitlaat eronder laten zetten en mn oude koelvloeistof sensor. Maar zullen ze me dan nu niet expres naaien door bijv mn uitlaat extra kapot te maken. en stel dat ze de oude onderdelen niet meer hebben liggen?

ze moeten jouw oude onderdelen allemaal nog hebben liggen...

Als ze dit niet hebben hoef je nix te betalen want dan kun je opgelicht worden..

Wanneer je de auto met nieuwe uitlaat opzou halen dienen ze je namelijk alle ouwe delen te laten zien..

Dat is bij elke reparatie zo...

Ik doe het zelf zo ook in de beun..

als iemand wat gemaakt wil hebben krijgt diegene een doos met ouwe defect of vervangen deel mee naar huis...

:D

ik weet ook niet of je die lambdasond moet nemen.

storing is er niet mee opgelost...

klaar, zelfde storing zit er nog in..

dus naar alle waarschijnlijkheid werkt jouw eigen lambda sonde nog gewoon zoals het hoort...

Ze maken gewoon misbruik van je omdat je een vrouw bent, denken dat je er toch geen verstand van hebt. Ze moeten dat spul gewoon terug eropzetten, jij hebt niet gevraagd om een rekening van 1000 euro en het probleem dat nog niet opgelost is.....

Wat velen hier zeggen is waar: vaak is het maar een klein dingetje, dat je door storingzoeken gemakkelijk kan vinden. Maar de meeste garages ( dealer niet altijd ) zien er wel brood in om iemand zoals jij ff lekker te lichten in de portemonnee.

Er zitten hier mensen op het forum die vaak net zo kundig of zelf werken bij een garage, die kunnen je ook wel helpen mischien.

Ik zeg niet dat alle vestigingen van de Kwikfit beun zijn, hier in de buurt zit toevallig wel een goede. Maar meestal wordt je genaaid.

Anders vraag je of evt iemand van het forum ff met je mee wil naar die " Kwikshit " vestiging....

Oke dus alles eronder laten zetten en dan helemaal niks betalen?

Maar krijgen we dan die auto wel mee? En ik kan hem pas zaterdag halen aangezien ik moet werken.

Altijd moeilijk dit soort situaties, neem igg iemand mee, en maak duidelijk dat je niet betaald voor iets dat niet opgelost is. Evt kan je nog rechtsbijstand gebruiken.

Tis nu misschien wel opgelost alleen voor 300 meer als dat er op de offerte staat.

Ik heb nog niks gehoord vandaag, misschien hebben ze dit forum wel ontdekt :hmmz.

Pfff bobine is het ook niet.

Ze gaan morgen luchtmassa meter proberen, pfff wat vele hier al zeiden.

Over de uitlaat zeggen ze dat die echt verrot is.

Heb mn vriend laten bellen en die heeft gezegd dat ze maar een oplossing moeten zoeken en die gaat het nu verder regelen. Pfff wat een gasten..

Pfff bobine is het ook niet.

Ze gaan morgen luchtmassa meter proberen, pfff wat vele hier al zeiden.

Over de uitlaat zeggen ze dat die echt verrot is.

Wat ik het frapante vindt als ze me echt zouden willen naaien dan hadden ze ook nog kunnen zeggen dat mn bobine ook kapot is en dat hebben ze dus niet gedaan.

Heb mn vriend laten bellen en die heeft gezegd dat ze maar een oplossing moeten zoeken en die gaat het nu verder regelen. Pfff wat een gasten..

nja, over die uitlaat kan je ee lag verhaal houden, maar als hun aageven dat hij al slecht was, dan is het allee maar goed dat hij u vervangen is. Hoop allee niet dat de uitlaat vervange is door het merk bosal, wat die uitlate gaan maar een paar jaar mee.

Onder mijn corsa b had ik ee bosal mdde demper en eindemper. de auto was van 99 e al 4 keer is de uitlaat vervangen omdat deze doordgerot was. (door vorige eigenaar)

Hoop dat je eruit ka komen met die gasten. dreig anders maar met rdw, bovag of rechtshulp. programma's als kassa, opgelicht en radar vinde ze ook niet leuk:angel

heel veel succes ermee.

Ik heb mijn auto terug gelukkig.

Ze zeiden dat die 3 storingen had. Ze hadden 1000 berekend en uiteindelijk heb ik 850 betaald. Oude uitlaat hadden ze niet meer liggen, want we hadden wel egzegd van zet die er maar terug onder. Dus heb nu nieuwe uitlaat, lamdasonde, en nieuwe sensoren.

Of ik echt genaaid ben weet ik niet, maar ik ga nooit meer terug daarheen.

Jullie in ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Lmm was niet nodig. Het is nu verholpen door lambasonde, koeilvloeistofsensor en nog 1 of andere sensor. Bobine hebben ze uitgeprobeerd maar daar lag het niet aan. Hij rijdt tot nu toe weer goed.

Dus toch een beetje vreemd verhaal vind ik . als men nu is eerst zich op de storing had gericht had het allemaal niet zo,n vaart gelopen en dan had de uitlaat vanzelf aan de beurt gekomen als hij er echt aan toe was geweest .

en hadden de kosten allereerst niet zo groot geweest .

maar dat is mijn mening , ik denk dat je een beetje overtroefd bent geworden in die geweldige garage ????en ik vind het zeker een beste rekening .:swear:vertag

Terug
Naar boven