• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG en Airco monteur

als dat zo is, heb je ook een probleem met fan.

Waarschijnlijk is je condensor ofiets in de buurt lek.

probeer de fluor exaCT TE LOCALISEREN.

beter is om ff langs je garage te gaan voor fluor controle.

suc6.

Condensor is net vernieuwd en daarna is hij afgeperst en weer gevuld, dat is vorige week gebeurd.

zal het spoor eens proberen op te zoeken...ben er onderhand wel klaar mee met die airco's

misschien dan toch een probleem met je fan, waardoor de druk te hoog is geworden, maar ik mag aannemen dat dat getest is werking bij het vullen laatst.

Kan natuurlijk ook zijn dat er een steen oid tegen je condensor is gesprongen. bv.

Ik zeg ook maar wat.

Ik ou gewoon ff terug gaan.

ja m´n fan of m´n druksensor, daar kan natuurlijk ook gelijk het probleem liggen van m´n lekstroom!!! heb ze al op de hoogte gebracht van het verhaal en zal binnenkort eens langsrijden voor een test!

Beste van het Ende,

Ik heb m'n airco weer laten testen en de slang links naast m'n condensor is lek (daar waar je hem kan vullen)

kan jij mij vertellen welke slang ik nodig heb en kan jij deze ook leveren?

het is de slang die van m'n aircopomp naar m'n condensor gaat.

ik hoor het wel.

Ik kan het alleen via de zaak leveren.

Wij zullen 'm dan ook via de dealer bestellen.

Kortom, je kan net zo geod direct naar dealer gaan.

Ben je net zoveel kwijt.

aftermarket zijn die leidingen niet leverbaar, iig niet via onze leveranciers.

suc6

Als het goed is doet m'n airco het nu (systeem is dicht) de kosten van de leiding zijn tegengevallen....€318 voor een stukje leiding met aansluitpunten, ongelovelijk wat een bedrag.

bedankt voor alle reacties en voor het meedenken.

Nee dat was niet meer mogelijk....normaal kunnen ze er nog een koppeling overheen plaatsen maar dan hebben ze wel wat lengte nodig van het pijpje (wat ze doormidden zagen) deze lengte kwamen ze tekort omdat daar het gaatje zat. Het gaatje is er in gekomen omdat een kabeltje langs het pijpje lag te scheuren.

en het schijnt dat zo'n koppeling ook niet het eeuwige leven heeft i.v.m. trillingen en derg.

dus dan maar een nieuwe leiding erop gezet.

Ik wil binnenkort gas laten inbouwen.

Nu wordt met GFI of Prins aangeraden bij een offerte.

Bij het verschil werd me meegegeven dat Prins een goede is als klepsmering nodig is.

Ik heb zo links en rechts gelezen dat mijn motor (Z18XE) goed geschikt is voor gas.

Betekent dit dat moeite doen voor extra klepsmering niet direct nodig is?

Prijsverschil is 170 euro. Als het sowieso wel helpt, is het misschien wel de moeite waard.

Is bij deze motor niet noodzakelijk.

Ikzelf zou een Vialle LPI systeem adviseren (bij ons 1950,- incl BTW).

Prins is over het algemeen wat duurder en ik vind GFI zeker niet vrij van storingen.

ja met relais.

heb op internet al zoveel tekening gezien. de 1 sluit de benzine aflsuiter via de relais aan en de ander weer niet dus ik twijfel. mijne zit nu rechtstreeks op de b/g schakelaar aangesloten. en alle andere dingen voor lpg gewoon via het relais maar me relais is kapot en heb een nieuwe gekocht.

Terug
Naar boven