• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG en Airco monteur

schakelaar

B = benzineafsluiter

Midden = +15 (7,5A gezekerd)

G = draad naar + inductie relais

inductierelais

V = afsluiter(s) op verdamper

V = afsluiter op tank

+ = draad vanaf schakelaar

- = massa

n = - bobine (tekentje klopt niet helemaal, maar je begrijpt vast ik bedoel)

succes!

Ik heb zonet in het Zafira gedeelte ook een topic geopend maar zal mn vraag hier ook nog even neerzetten.

Mijn auto is vanmorgen bij de Opel Winter check geweest en daar werd verteld dat mijn airco systeem lek was. Ze hadden een lek gevonden in mijn condensator. Geen idee hoelang die al lek is maar ik heb de airco wel heel vaak aan.

Wat kan er hier door nog meer stuk gaan? Hopelijk niks maar ben er bang voor.

zorg gewoon dat de condensor zo snel mogelijk vervangen word. laat ze het systeem goed vacuumeren. laat ze de juiste hoeveelheid olie bijvullen. dan komt het helemaal goed, oh ja en vergeet de droger niet te vervangen !

origineel gepost door navreen76

zorg gewoon dat de condensor zo snel mogelijk vervangen word. laat ze het systeem goed vacuumeren. laat ze de juiste hoeveelheid olie bijvullen. dan komt het helemaal goed, oh ja en vergeet de droger niet te vervangen !

Hopelijk is het goed te doen om het zelf te vervangen. Zal iig het WPH goed doornemen.

Ik gaat even op onderdelen jacht.

Weet iemand waar je voor een leuke prijs een droger en condensor kan vinden???

Is goed te doen hoor bij Zafira A / Astra G.

idd meteen droger vervangen, maar uit mijn hoofd zit deze in de condensor.

Let er wel op dat je meteen de o-ringen vervangd.

Prijzen vallen ook nog we mee.

Ik zou gewoon ff langs automaterialenzaak. Brezan, Ferwerda, Koskamp oid.

succes.

origineel gepost door Van het Ende Customs

Is goed te doen hoor bij Zafira A / Astra G.

idd meteen droger vervangen, maar uit mijn hoofd zit deze in de condensor.

Let er wel op dat je meteen de o-ringen vervangd.

Prijzen vallen ook nog we mee.

Ik zou gewoon ff langs automaterialenzaak. Brezan, Ferwerda, Koskamp oid.

succes.

Tis een Zaf B.... Maar thanks voor de tip... Op druk laten brengen moet ik zeker wel laten doen?

oh sorry, die heb ik nog niet vervangen. geloof ik.

Aaangezien het Opel is zal dit ook wel logisch in elkaar zitten.

Vullen is idd niet zelf te doen.

Er zijn geloof ik wel van die eenmalige patronen ofzo, maar ik zou liever eerst vacumeren etc. en fluor erin.

suc6

origineel gepost door Van het Ende Customs

oh sorry, die heb ik nog niet vervangen. geloof ik.

Aaangezien het Opel is zal dit ook wel logisch in elkaar zitten.

Vullen is idd niet zelf te doen.

Er zijn geloof ik wel van die eenmalige patronen ofzo, maar ik zou liever eerst vacumeren etc. en fluor erin.

suc6

Heb je een U2U gestuurd

is gelukt met me lpg systeeem zaterdag even aan het knutselen geweest vorige eigenaar heeft het relais verkeerd aangeloten en ik dus voor niks een veiligheidsreleis gekocht.

thnx van het ende customs

hmm op lpg wil ie niet meer stationair lopen op benzine ook niet, cabarateur is net gereviseerst en ultrasoon gereinigd.

op bezine stotterhij heel veel en valt spontaan uit.

ik heb een ag2000 verdamper maar volgen smij zit er maar 2 schroef op om hem af te stellen en op internet bij volgelautogas staat er een verdamper die je met 2 schroeven moet afstellen.

van het voorjaar ook eens bezig geweest met afstellen maar co bleef te hoog, over een paar maandjes de apk en ben bang dat ie er niet doorkomt,

hoog co stationair of op toeren?

Die schroef op de verdamper is om stationair af te stellen. Als ht goed is heb je ook een afstelregister gemonteerd in je drooggasslang. Deze is om aftestellen op toeren.

De OMVL verdsmper die jij bedoeld van Vogels (tenminste dat denk is) heeft aan de

zijkant 2 schroeven. 1 voor stationair en voor de overname. Bij deze moet ook alsnog een afstelregister gemonteerd worden. Er zijn ook verdampers met een stelschroef in de uitgang. bij deze hoef je geen afstelregister te monteren.

Suc6!, als je er iets aan hebt tenminste

was volgens mij op toeren een hoog stationair, maar heb nu ook een schone cabarateur dus mischien scheelt dat nog iets,

Wat ik me nog herinner is dat hij bijna niet reageerde op de schroef op de verdamper, kan dat nog uitgesleten zijn ofzo??

moet hem binnenkort weer eens wegbrengen zal tegen volgend weekend zijn, want zelf hem ik geen co tester.

en er zit idd een afstelschroef tussen de verdamper en het megstuk. op de cabarateur

zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema's zijn voor het aansluiten van me lpg spul

kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doen

andwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller

al vast mijn dank voor de moeite

[rquote=1850373&tid=86882&author=mantadevil]zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema's zijn voor het aansluiten van me lpg spul

kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doen

andwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller

al vast mijn dank voor de moeite [/rquote]

Ik ken deze behuizing wel, maar je merk niet.

Volgens mij hebben wij nog ergens zo'n setje verdwaald in magazijn liggen. Ik zal morgen voor je kijken. Ik laat wel ff weten.

uit mijn hoofd is meestal:

rood = +15 (plus via contact, ook spanning tijdens starten)

zwart = massa

blauw = + afsluiters LPG

geel = + afsluiter benzine (maar deze zul jij waarschijnlijk niet gebruiken)

bruin = -1 (- op bobine)

groen = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)

wit = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)

kun je anders niet een duidelijke foto van de stekker maken waar de kleurvolgorde ook op te zien is?

wit heb ik er niet op zitten wel een groene

dacht al wel dat die op me meter moest ja

daar zit namelijk ook al een groene draad aan het metertje :D

verder heb ik aan dat VIP 1 kastje

rood

blauw

groen

zwart

geel

bruin

en op de verdamper

paars en zwart dus neem aan dat die op de veiligheids relair moeten als + en min van de afsluiter van de verdamper.

heb helaas dat VIP kastje al weg gebouwd in de auto dus foto maken word lastig ,maar als het echt helpt zal ik hem er weer uithalen

hoor morgen graag van je of dit allemaal goed is

bij voorbaat mijn dank

Terug
Naar boven