• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG-filter?

@RISL wrote:Bedankt voor de informatie.

Ik zal dan toch eens contact opnemen met verdampere.nl, zeker omdat het 'klaar terwijl u wacht' me erg aanspreekt. Het reviseren lijkt me niet moeilijk, maar het afstellen wel. En een controle van de rest van het LPG-systeem lijkt me ook wel eens nodig.

Vanmorgen reed ik naar m'n werk had ik nergens last van, erg vreemd. Wel schakelt de motor af en toe terug naar benzine, normaal gebeurt dit alleen bij een lege LPG-tank en dat was zeker niet het geval.

Ik las op problemcar.nl dat iemand hetzelfde probleem had als ik en na het gehele lpg-systeem te laten reviseren was het probleem er nog. Uiteindelijk bleken het z'n bougies te zijn (die er 3.000 km in zaten) en op LPG niet goed werkten. Hij had hetzelfde type bougies (de standaard Opel-bougies) als ik (de mijne zitten er nu z'n 22.000 km in. Ik had ze laatst vervangen, maar die werkten helemaal beroerd). Ik heb al een setje ontstoorde bougies speciaal voor LPG liggen, die zal ik er zo snel mogelijk eens in plaatsen, wie weet is dat het probleem wel.

"Klaar terwijl u wacht" is wel op afspraak !

Zoiets heb ik ook eens gehad met m'n Astra X18XE op LPG3.

Ik kon zo'n 50 km probleemloos rijden en dan sloeg de motor ineens af.

Even opnieuw starten en dan reed hij weer gewoon.

Dit deed hij ook maar 1 keer per rit.

Na het vervangen van de bougies bij een servicebeurtje was dit probleem weg.

Bedankt voor de informatie.

Ik zal dan toch eens contact opnemen met verdampere.nl, zeker omdat het 'klaar terwijl u wacht' me erg aanspreekt. Het reviseren lijkt me niet moeilijk, maar het afstellen wel. En een controle van de rest van het LPG-systeem lijkt me ook wel eens nodig.

Vanmorgen reed ik naar m'n werk had ik nergens last van, erg vreemd. Wel schakelt de motor af en toe terug naar benzine, normaal gebeurt dit alleen bij een lege LPG-tank en dat was zeker niet het geval.

Ik las op problemcar.nl dat iemand hetzelfde probleem had als ik en na het gehele lpg-systeem te laten reviseren was het probleem er nog. Uiteindelijk bleken het z'n bougies te zijn (die er 3.000 km in zaten) en op LPG niet goed werkten. Hij had hetzelfde type bougies (de standaard Opel-bougies) als ik (de mijne zitten er nu z'n 22.000 km in. Ik had ze laatst vervangen, maar die werkten helemaal beroerd). Ik heb al een setje ontstoorde bougies speciaal voor LPG liggen, die zal ik er zo snel mogelijk eens in plaatsen, wie weet is dat het probleem wel.

@RISL wrote:Bedankt voor de informatie.

"Klaar terwijl u wacht" is wel op afspraak !

Zoiets heb ik ook eens gehad met m'n Astra X18XE op LPG3.

Ik kon zo'n 50 km probleemloos rijden en dan sloeg de motor ineens af.

Even opnieuw starten en dan reed hij weer gewoon.

Dit deed hij ook maar 1 keer per rit.

Na het vervangen van de bougies bij een servicebeurtje was dit probleem weg.

Ja, ik snap dat dat op afspraak is.

Mijn motor valt ook wel eens stil. Vooral als het erg koud is en dan in stadsverkeer.

Erg handig vorig jaar in Utrecht op de tramrails...daarna veel moeite met starten, tenzij ik de knop omzette naar benzine, een paar kilometer reed op benzine en dan weer terugschakelde naar lpg.

Ja, ik snap dat dat op afspraak is.

Mijn motor valt ook wel eens stil. Vooral als het erg koud is en dan in stadsverkeer.

Erg handig vorig jaar in Utrecht op de tramrails...daarna veel moeite met starten, tenzij ik de knop omzette naar benzine, een paar kilometer reed op benzine en dan weer terugschakelde naar lpg.

Hey, het wordt steeds erger, maar het is nu ook op benzine.

Ik denk dus dat het niet aan de verdamper ligt, maar bobine, nokkenassensor o.i.d.

Ben stap voor stap bezig om onderdelen te testen.

De auto is ook iets meer gaan verbruiken, maar dat kan ook zijn omdat ik het gaspedaal dieper moet intrappen om vlot op gang te komen.

Hey, het wordt steeds erger, maar het is nu ook op benzine.

Ik denk dus dat het niet aan de verdamper ligt, maar bobine, nokkenassensor o.i.d.

Ben stap voor stap bezig om onderdelen te testen.

De auto is ook iets meer gaan verbruiken, maar dat kan ook zijn omdat ik het gaspedaal dieper moet intrappen om vlot op gang te komen.

Ja, daar zit ik over te twijfelen.

Heb geen flauw idee wat dat zou kosten, waar ik het zou kunnen kopen en welke versie ik nodig heb en ik heb heel weinig tijd om dat netjes op te zoeken. Misschien eens langs een VOD voor het uitlezen.

Ja, daar zit ik over te twijfelen.

Heb geen flauw idee wat dat zou kosten, waar ik het zou kunnen kopen en welke versie ik nodig heb en ik heb heel weinig tijd om dat netjes op te zoeken. Misschien eens langs een VOD voor het uitlezen.

Okay, maar het topic dat je geeft heeft bijna 1500 berichten ;)

Ik heb een Astra G Coupé, welke versie heb ik daarvoor nodig?

Ebay heb ik nog nooit gebruikt, is dat ongeveer hetzelfde als 'ons' marktplaats.nl?

Ik denk dat je die al met versie V1.33 of zo zou kunnen pakken, maar met deze nieuwste versie kan dat in ieder geval.

Als je een nieuwere versie koopt, kan je 'm later ook nog gebruiken, mocht je nog langer in Opels blijven rijden....

Ebay is een soort van Marktplaats , ja.

Okay, maar het topic dat je geeft heeft bijna 1500 berichten ;)

Ik heb een Astra G Coupé, welke versie heb ik daarvoor nodig?

Ebay heb ik nog nooit gebruikt, is dat ongeveer hetzelfde als 'ons' marktplaats.nl?

Zo, ben dit weekend even wat dingen aan het controleren geweest.

Wat bleek, was één van de uitsparingen in de cilinderkop waar de bougies inzitten volgelopen met olie. Ik denk dat dit mogelijk is gebeurd met het bijvullen van de olie. De bougie zat helemaal onder.

Dus alles netjes schoongemaakt en nieuwe bougies gezet. Het gerammel is op benzine nu compleet weg en op LPG is het bijna helemaal weg. Alleen onder in toeren wanneer je redelijk wat gas geeft, is het nog alsof je 'm verzuipt. Het volgende wat ik ga doen is het gasklephuis schoonmaken en het kanaaltje van de carterventilatie opboren.

Daarna ga ik ook nog de verdamper (laten) reviseren.

Ik denk dat je die al met versie V1.33 of zo zou kunnen pakken, maar met deze nieuwste versie kan dat in ieder geval.

Als je een nieuwere versie koopt, kan je 'm later ook nog gebruiken, mocht je nog langer in Opels blijven rijden....

Ebay is een soort van Marktplaats , ja.

Terug
Naar boven