• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

Denk hetzelfde kleurtje als m'n winterwieltjes, steel grey van motip. Maar dan met een hoogglans blank erop. Niet duur maar wel duurzaam. :thumbup

@kadettgte@freeler.nl wrote::hmmz Welke et waarde zijn ze , Ik heb ze een paar keer met winterbanden gehad ik dacht vrij hooge et , past het wel met je remmen voor ??? . :hmmz :hmmz :thumb grtz Lee

had ze voor de aankoop idd even gepast, maar loopt prima vrij. 7,5J ET47

DSC_0143_zps72fb811f.jpg

DSC_0140_zps8a39f235.jpg

DSC_0137_zps1c8cb616.jpg

grtz

Vanmiddag even de velgen afgemaakt, weertje was er prima voor :thumbup

nat schuren met korrel 1000

IMG-20140501-WA0008_zps9d8b8344.jpg

in de spuitplamuur

IMG-20140501-WA0015_zpsf2f06b8b.jpg

Hierna weer schuren en het kleurtje

IMG-20140501-WA0017_zps10caaf72.jpg

IMG-20140501-WA0019_zpsf5e072db.jpg

kleurtje erop + blank

DSC_0479_zps849ede04.jpg

DSC_0480_zps4e3abe7d.jpg

en de opel embleempjes even met chroompoets netjes gemaakt er op geklikt.

DSC_0485_zpsfcd45d0b.jpg

Klooaaar :D volgende week de bandjes erop.

DSC_0487_zpsfafa8efb.jpg

En volgende week ook even de trekhaak laten inleren. Maar omdat de security code in mijn papieren ontbrak moest ik deze even opnieuw aanvragen. Zo gepiept trouwens, koste me wel 35 eur.

groetjes

Ook weer mooi geworden! spuit je die blanke lak "nat in nat"? of eerst kleur laten drogen?

Nb. moet zelf de trekhaak nog doen.. word een Bosal AK6 met juiste voertuigspecifieke rec kabelboom en hitteschild voor middendemper erbij, en dan nog laten inleren.

Thanks mensen! Wieltjes zijn weer opgeknapt. Als je met je neus erop staat zie je nog wel wat kleine dingetjes, en er vloog nog een vliegje in:( Maar dat polijst ik er nog wel uit!!

@ family man, eerst de lak een beetje laten drogen, 10 minuten en toen anderhalve spuitbus blanke lak erop in laagjes.

Nog even gepolijst, laagje colinite erop voor de bescherming. Toen laten monteren balanceren en de trekhaak laten inleren. Vage was dat de Vec het pas foutloos deed toen de trekhaak als zijnde met ledverlichting geprogrameerd was.

IMG-20140505-WA0000_zps5229a62b.jpg

DSC_0535_zpsd93ae919.jpg

DSC_0536_zpse7f9dbd2.jpg

DSC_0542_zps1dd98034.jpg

Vanochtend even wat spullekes opgehaald bij carclean...toen ik wegreed hoorde ik een geluid wat ik niet kon thuisbrengen..

DSC_0605_zps4c6769f2.jpg

onder andere de ANWB gebeld, en in 3 etappes met de Vec aan de comp naar huis gereden. tempertuur bleef netjes rond de 90 graden en toen hij eenmaal weer op tempertuur was lekte hij niet meer, maar gok als het zaakje weer koud is dat het er dan weer uit komt gutsen.

Kortom, balen en laten fixen!

Tip vande Raaf;

Bij een CD 70 of DVD 90 de display op BC zetten en de settingsknop ingedrukt houden tot je een 'dong' geluid hoort.

Je zit nu in 't service menu.

Met de BC knop 3 a 4 klikjes en je hebt een constante check op de temp van je koelvloeistof die middels een andere sensor meet dan je dash metertje ;-)

Scheelt een opcom/laptop hook up of zo een duffe app en dongle.

KCP heeft betere waterpompen dan de vod. Indien interesse. Check mijn topic Had een 4 mnd oude van de vod die dus bij 't uitschakelen van de wervelkleppen gewoon al lek bleek te zijn.

Succes met de rep.

Groet jraaf

Thanks Jürgen, das een goeie tip!!

Hij wordt iig volgende week opgepikt door Kcperformance, rij er geen meter meer mee nu!

Dan misschien aankomende Vecmeet met de prius present! :cry

Terug
Naar boven