• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

Dat komt wel goed, op mn P12 heb ik 90% lichtdoorlatend laten plakken rondom van Suntek, zit veel zonafwerend carbon in dus prima tegen de warmte en zonlicht maar wel doorlatend. Folie komt hier vandaan, maatje van me heeft dat toen geplakt, http://www.ace-auto.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgende week hebben we van mn andere clubbie een poets/tint/zonnedak/ramenreparatie/uitdeukenzonderspuiten lente meet. Dan komt er iig een verse voorruit in de Vec, met van die blauw/paarse reflectie folie en een zonnenband.

Grtz Lucas

vannacht dus de xenon ingebouwd, ik moest de luchtfilter unit eruit halen om erbij te kunnen :wtf .

en bij het boren van het gat in de plastic cover zijn de vergrendeling uitsparingen beschadigd, ben nu op zoek naar een andere cover op Ebay.

hmm, klopt dat de luchtfilter box er uit moet anders kom je er niet lekker bij. Maar geeft wel een berg licht!!

Vanmiddag nog even wat under de hood cleaning gedaan, nu is het iig weer toonbaar.

DSC_0785.jpg

DSC_0786.jpg

ik had bij mn dealer in het dorp o.a. mn remvloeistof laten vervangen vorige week, maar volgens mij zijn ze het vergeten...#@%!@%^# en wel een dikke rekening. Dus aankomende week maar even verhaal halen.

DSC_0782.jpg

Grtz Lucas

Bedoel je dat de kleur van Dot 4 een thee kleur is? Als ze het ververst hebben heeft het nu net 800km achter zn kiezen.

Afgelopen weekend met mn andere clubje tijdens onze lente ruiten/tint/uitdeukenzonderspuiten/poetsmeet de voorruit van de Vectra laten vervangen. Er zaten wat krasjes op en een sterretje en omdat we dan als club met meerdere auto's langskomen betaal je geen eigen risico!

DSC_0801.jpg

DSC_0800.jpg

DSC_0809.jpg

DSC_0803.jpg

DSC_0811.jpg

Dus nu een nieuw ruit erin bij de Vec, met blauwe zonnenband en reflectieve coating tegen de zon!

DSC_0815.jpg

DSC_0817.jpg

op naar de volgende upgrade!

afgelopen weekend samen met een kameraad de schijven en blokken van de Vectra gewisseld. Had op het engelse VXR forum een how to gevonden, allemaal redelijk plug and play. Gekozen voor normale blanco schijven, wel met Pagid blu remblokken.

Enige wat tegen zat was de achterkant, de bouten / locktite ff verwarmd met een afbrandfohn en toen kwam het wel los.

DSC_0863.jpg

DSC_0865.jpg

dus nu weer verse remmerij, ff rustig inremmen de komende weken.

Ook de Evap solenoid vervangen onder de kap, hiermee is het startprobleem na het tanken ook opgelost!

Verders blijft het gemiddelde verbruik netjes rond de 1 op 10!

Als je de remvloeistof niet vertrouwd, dan kan je het laten meten met een speciale meter die aangeeft hoeveel water er in zit (remvloeistof is hygroscopisch).

Zie je ze in Autoweek regelmatig doen bij het artikel klokje rond!

De 17" bandjes liepen op hun eind dus hier kunnen van de winter de winterbanden op.

Omdat ik de SW niet ga verlagen ben ik op zoek gegaan naar een mooi setje 18" Met 19" velgen houd je naar mijn smaak te weinig band over om dan de wielkasten mooi te vullen.

Dus rustig op zoek geweest naar een set 18" voor onder de SW. Bij voorkeur Oem opel ivm de kwaliteit.

uiteindelijk geslaagd voor een setje de bekende 18" Speedline velgen,

Hier even getestfit onder de SW, de bandjes die erop zitten zijn behoorlijk gecupt en niet meer rijdbaar. Dus bij mn bandenboer even een zak geld leeg geschud voor 4 goede bandjes, die komen er van de week onder!

DSC_1172.jpg

DSC_1171.jpg

DSC_1173.jpg

DSC_1177.jpg

1 velg heeft helaas stoeprandschade, dus deze ben ik even aan het herstellen

DSC_1202.jpg

Misschien dat ik ze nog in een mooi kleurtje spuit, iig eerst maar even goed schoonmaken en polijsten!

Goede keuze ! , ziet er strak uit. :thumb

Ook ik heb ze eronder zitten.

Wat mij betreft de mooiste standaard 18 inch opel-velgen Voor de Vectra C. king:

19 inch wordt inderdaad net iets te onder een station.

19 inch "snowflakes" onder een verlaagde GTS ; Da's wel weer erg mooi. ;)

Welke maat banden ga je monteren?, en ga je de originele velgen gebruiken voor winterbanden?

Grtz, CJX

Voor de bandenmaat heb ik enorm zitten twijfelen, mede omdat de oem maat 225/45R18 eigenlijk per band tussen de 50 en 80 euro scheelt met andere meer gangbare maten.

225/40R18 is stukken goedkoper, maar vult de wielkast stukken minder,

235/40R18, BMW maat, is bijna gelijk aan de afrolomtrek, maar komt denk niet mooi uit op de 7,5 J velg.

225/50R18, had ook nog wel gepast, maar dan krijgt de Vec echt een cross-over look, a la subaru legacy, volvo cross-country.

Dus dan toch maar even wat meer geld ertegen aan en voor de originele bandenmaat gegaan. Op de 17" komen idd de Winterbanden die ik nog heb van de Primera P12, die had precies dezelfde bandenmaat gelukkig!

groetjes

@lucas1975 wrote:Voor de bandenmaat heb ik enorm zitten twijfelen, mede omdat de oem maat 225/45R18 eigenlijk per band tussen de 50 en 80 euro scheelt met andere meer gangbare maten.

225/40R18 is stukken goedkoper, maar vult de wielkast stukken minder,

235/40R18, BMW maat, is bijna gelijk aan de afrolomtrek, maar komt denk niet mooi uit op de 7,5 J velg.

225/50R18, had ook nog wel gepast, maar dan krijgt de Vec echt een cross-over look, a la subaru legacy, volvo cross-country.

Dus dan toch maar even wat meer geld ertegen aan en voor de originele bandenmaat gegaan. Op de 17" komen idd de Winterbanden die ik nog heb van de Primera P12, die had precies dezelfde bandenmaat gelukkig!

Goede keus denk ik. king:

Je ziet ze vaak met 225/40/18, maar bij een Vec.C is dit inderdaad net iets te plat.

De prijs moet je dan maar op de koop toe nemen ; het oog wil ook wat.

voor de wintervelgen dus ook de originele 215/50/17 bandenmaat ?

Grtz, CJX

jeps, de goede maat idd voor de Winterset, dus dat is een meevaller.

Vanmiddag lagen de banden klaar, dus snel richting Hespo voor de montage!

DSC_1238.jpg

DSC_1239.jpg

DSC_1242.jpg

DSC_1244.jpg

DSC_1245.jpg

DSC_1249.jpg

Vind het echt super staan, bandjes zijn ook een stuk stiller dan de Michelins die er eerst onder zaten!

groetjes

Vind deze samen met de opc-line y-spaak de mooiste originele velgen onder de vec c

En van Irmscher de Evo Star. :wub :wub

Terug
Naar boven