• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!

@speaker wrote:Nice piccies Lucas !!

Alleen wel een zielig dakkoffertje op zo'n grote vec !! ;)

Helemaal mee eens, op de vorige SW ging het nog wel, maar nu kan ie makkelijk een metertje langer!

Denk dat ik hem maar op het aanhangwagentje monteer van de zomer, scheelt ook weer wat in de luchtweerstand.

Grtz

Vanavond na de wedstrijd even de Astra velgen gemonteerd en een testritje gemaakt.

De Michelins Premacy HP vind ik echt prima sturen en lekker stil! Voordeel van de 17" is toch altijd weer die vlottere acceleratie ten opzichte van de veel zwaardere Snowflakes. Misschien eens zoeken naar een mooie set lichte OZ velgen.

Morgen ga één velg toch even wegbrengen om te laten richten, zat een klein beetje hoogteslag in wat precies rond de 130 voelbaar wordt.

DSC_0862_zps50c9fcaa.jpg

DSC_0849_zpscd066fc3.jpg

DSC_0848_zps37d7847b.jpg

DSC_0869_zps56d794d1.jpg

DSC_0861_zps9d88edcb.jpg

DSC_0876_zps3d2a9029.jpg

Mooi Lucas ! :thumb

Ze misstaan helemaal niet.

Persoonlijk ben ik qua rijden voor een kleinere velg. De looks heb je over het algemeen meer door een grotere. ( maar als je kilometers vreet dan toch liever comfort dan looks ! )

Is die ene band niet 'gewoon' minder goed gebalanceerd ?? Dan heb je nl. ook een trilling tussen 110 en 130km/u.

idd een lichte kromme velg zal je in princiepe niet mogen voelen als hij goed gebalanceerd is

dat neemt niet weg dat het beter is om een kromme velg altijd te laten richten :thumb

Zou kunnen Peter, maar heb er bij gestaan, bij monteren en balanceren, en er zat een hoogteslag in, ze kregen hem wel op 0.0 op het apparaat, maar voel het toch een beetje in mn stoel.

Kleinere / lichtere velgen hebben zekers voordelen!

@lucas1975 wrote:Zou kunnen Peter, maar heb er bij gestaan, bij monteren en balanceren, en er zat een hoogteslag in, ze kregen hem wel op 0.0 op het apparaat, maar voel het toch een beetje in mn stoel.

Kleinere / lichtere velgen hebben zekers voordelen!

De meeste balanceerapparaten balanceren tot 120km/h ... ze hebben wel nog een knop voor daarboven , maar als je die niet gebruikt kan het nog tot wel 4 a 5 gram schelen !!

Bij mij staat alles op o-o

Had ik idd om gevraagd, of balanceren tot 130 mogelijk was, maar die optie had de machine niet ( of kende de monteur niet)

Wieltje even weggebracht, zit duidelijk in die velg, want met de wintervelg geen probleem.

DSC_0883_zps831cc277.jpg

Ook dit staat hem goed, bij jouw valt het niet echt op dat dit 17 inch is ipv 18 inch snow flakes.

Dat er een lichte slag in zit, kan dat ook met het gewicht te maken hebben, Omega velgen zijn ook loodzwaar maar blijven rond, mij b tje heeft 16 inch velgen van een corsa sport en die waren ook niet zuiver rond toen ik ze kocht, zijn ook van die lichtgewicht velgen.

Vanochtend het gerichte wiel opgepikt en vanavond er even onder gemonteerd, alles dik voor elkaar, geen getril of ellende dus dat is mooi!

Er kwam wel in een rap bochtje precies een steentje tussen mn schijf en stofplaat terecht, dat gaf een lekker schraaaaaap geluid! Na wat etteren het steentje eruit gekregen, het zat vast tussen binnenkant van de stofplaat en het binnenste remblok. Anyway, alles weer picco bello!!

Nu een paar weken last van een piepende achterrem, van 30 tot de 50kmph een slepend piep, piep piep etc etc, hoe sneller je rijd hoe sneller het geluidje

Gisteren even de remmerij losgehaald, schuine kantjes eraan geschuurd, vuilafvoertje schoongemaakt en met kopervet terug geplaatst

DSC_0020_zps5e5d20e7.jpg

DSC_0025_zpsa15756a1.jpg

DSC_0023_zps77fa9467.jpg

zou het aan de blokjes kunnen liggen?

groetjes

Lucas

Ja kan.... of je cilinder komt niet helemaal goed terug.

Zat het rubber nog goed om de cilinder ??( kan het niet goed zien op de foto )

Hoesje zit nog goed om de remcilinder heen, als ik tijdens het rijden de handrem aantrek verdwijnt t geluidje, zelfde als ik rem.

Zit een klein randje op de schijf, setje zit er nu denk ik 2 jaar onder, toen nieuwe schijven remblokken rondom gedaan.

Groetjes

Schuurpapier plat leggen en de remblokjes er over heen halen. Al die plekjes die je ziet op de viering moet je weg schuren.

En idd schuine rand aan de buiten kant maken.

Nog een laatste tip. Gebruik geen koper vet.

Bij de moderne auto wordt het afgeraden.

Keramische vet is beter.

Terug
Naar boven