• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4x4

En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?

Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro

@kadett4x4 wrote:@peter777 wrote:En dan de hamvraag: Wat voor naam gaat ie krijgen? Opel impreza? Obaru manta? Of opel manpreza?

Vet project! De rdw man gaat zich aardig achter de oren krabben bij het aanpassen van het kenteken :afro

Ik denk niet zoveel.

mijn kadett heeft de complete bodem en onderstel van een vectra a 4x4, en de motor van een calibra turbo..

en op mijn kenteken staat, opel kadett, 150kw.

meer niet.

dus ik verwacht opel manta, en het motor vermogen.

ze zijn daar niet zo van aanpassen.

groeten.

Ik meen dat een 4x4 van bijvoorbeeld een gewone 2 liter lichter was uitgevoerd dan van een Calibra Turbo

:thumbup :thumbup :thumbup voor het doorzettingsvermogen, de meeste projecten stoppen als er te veel tegenslagen komen, er moet weliswaar nog een hoop gebeuren maar als ik kijk hoe het tot nu toe is gegaan zal de rest ook wel goed komen

:thumbup :thumbup geweldig project! En wat een ontzettende berg laswerk, petje af.

en laat je niet van de wijs brengen door mensen die blijven vragen wanneer ie af is oid king:

Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn manta en 1 ding is zeker, het is meer dan de moeite waard!

Vooral wanneer je voor het eerst volgas kan, onbetaalbaar. :D

Hallo All,

Zondag was het dan zo ver, het starten van de motor.

Helaas is de video nog niet af van afgelopen zondag, wordt nog aan gewerkt

Eerste keer sloeg de motor niet aan :( :hmmz . Motor deed helemaal niks.

We hoorden alleen maar gepiep. Al snel hadden we gevonden waar het gepiep vandaan kwam.

Het was de turbo timer die piepte. We hebben de turbo timer er even tussenuit gehaald.

Tweede poging, weer niks.

Denken, denken, denken, why :???: .

(even paar weken terug)

Tijdens het inbouwen en aansluiten van de motor had ik nog 1 kabel over, Ik wist en kon niet zien waar

de kabel op aangesloten moest worden.

Ik dacht van ik ga gewoon verder en we merken het vast wel keer :D .

Accu gecontroleerd, accu is goed. Startmotor controleren, op de startmotor zat alleen maar de dikken + , klopt niet. Ik mis een kabel.

Maar kon geen punt vinden voor een kabel vanaf de bovenkant.

Met een lamp onder de auto en zag een aan de onderkant van de startmotor een punt waar ik een stekker kon monteren en wist

meteen van, dat moet die stekker zijn die ik over had :D .

De kabel zat aan de linkerkant en mijn startmotor zit rechts, (reden rechts/links ombouw). Even een tijdelijk de kabel verlengd met een stuk kabel.

Derde poging,.......Yeah!!!! hij doet het. :D

Ondertussen zijn we al bezig met andere dingen zoals de uitlaat.

Ik heb even snel een film gemaakt doe de uitlaat komt, Hij steekt een beetje aan de achterkant uit. Ik kan hem niet verder naar binnen

krijgen omdat de T splitsing tegen de achter subframe komt.

Misschien halen we later wel een stuk van de achterste gedeelte eraf. Eerst een achterbumper, dan zie ik meer.

Mijn neefje gaat proberen meer filmpjes te maken, maar dat laat ik allemaal aan hem over, ben druk bezig met de auto :D .

" onclick="window.open(this.href);return false;

Binnenkort nieuwe updates.

Terug
Naar boven