• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A project # Te koop...

origineel gepost door peerke1987

De 2 erg slechte flanken zijn nu voor 90% strak, deze gaan we nog een beetje verder strak maken en dan laten we de rest over aan de spuiter.

hehe 90 % jongens 90%!!!

hahaha maar bedankt dat jullie zo scherp zijn, er zijn nog wel wat puntjes meer!

Zoek de puntjes!:P:P:P

hoi peerke goed bezig ik ga de mijne misschien toch afmaken, dan rijden er straks vele mooie a-manta,s rond bij ons in deerd. groetjes adri:wub

Hey Adrii !!! Super om dat te horen!

zou ik wel doen! die manta van je is prachtig! Zou nog mooier zijn als we dan samen meetings af kunnen gaan! Lijkt me leuk!

Staatie nog op Marktplaats?:thumbdown

origineel gepost door mantafraek

Je hebt wel een goede basis om te beginnen met ik zeggen,geen laswerk!!!

Scheelt een hoop extra werk hè.

In welke kleur gaat de manta komen?

Veel suc6 met je project!!

Groeten G.

Hmz dacht toch zeker dat ik hier op gereageerd had:hmmz:o.. Maar deze kleur gaatie worden:P

Kleur1.jpg

Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar er is ondertussen weer wat gebeurt!. Grote stap in de goede richting want zaterdag gaat de manta zijn nieuwe warme plaatsje krijgen!:wub

Allereerst, de motor .... zo kocht ik mijn C24NE

Onderdelen1C-1.jpg

En zo hangt hij in de rode motor bok:thumbup Werkt echt gigantisch lekker dit. Motorbok vastgemaakt aan het blok zodat alles in princiepe eraf kan tot het onderblok.

Motor4.jpg

Na veel schrobben en doen...

Zoek de verschillen!!:jerry:jerry:jerry

Motor1.jpg

Motor2.jpg

nog wat meer pics,

Motor3.jpg

Hier is de waterpomp + viscovin eraf... Visco vin is er rechts om af gegaan... Maar deze bleek dus links te zijn:hmmz. En had al zo'n idee dat ik ergens links had gelezen...Goed de waterpomp was toch niet alles meer, dus deze komt er nieuw op. De vin wil ik niet gebruiken, deze word electronisch

Motor5.jpg

Motor7.jpg

Nu is het even wachten op een andere carterpan. Maat van me heeft er nog eentje liggen + het olie pijl gebeuren, dit moest ook aangepast worden. Zodra deze carterpan binnen is word hij gemonteerd en daarna word het blok gespoten.

Nog eventjes iets moeten lassen aan de auto, linker gordelbevestiging was doorgerot.

Voor:

Gelast4.jpg

En na:

gelast7.jpg

Ondertussen

Auto eindelijk in de epoxy gespoten, Hierna de auto klaar gemaakt voor de bodyschutz en streik-kit.

Auto gedeeltelijk afgeplakt om zo min mogelijk bodyschutz te krijgen op de carroserie:

Bodyschutz1.jpg

Streik-kit

Bodyschutz2.jpg

Zo, de volgende morgen stond de manta in de bodyschutz

Bodyschutz4.jpg

FF versjouwen:P:P:P

Bodyschutz5.jpg

Plakband+papier eraf gehaald Resultaat::thumbup

Bodyschutz6.jpg

Bodyschutz7.jpg

Thats it folks!king:

-Peter

die kleur lijkt er op succes met je project

manta.jpg
:hmmz :hmmz

Het gaat de goeie kant op !

Deuren waren aan de zijkanten gestraald, worden nu gelast. :D De staalratten hadden huisgehouden dus die hebben wat staal weg gevreten:jerry

wanneer de deuren terug komen, spuiten we ze in de epoxy., dan gaan we de voorschermen + deuren + Motorkap stellen. Daarna de binnenkant spuiten.

Motorblok erin, en naar de spuiter toe:D

We keep on going!

Zo laat ik weer even iets van me horen,

ben beetje inactief geweest op het forum, maar ondertussen wel weer doorgewerkt aan de manta. Zo hoop ik dalijk weer wat actiever te kunnen posten.

Het is eindelijk zover, heb vandaag afspraak gemaakt met de spuiter voor aanstaande Zaterdag morgen dat ik de manta weg breng. Heb er erg veel zin in om dit hoofdstuk (hopelijk) af te kunnen sluiten. Zat er helemaal doorheen.

Ondertussen wel een hoop gedaan, schermen motorkap kofferbak en spoiler in orde gemaakt. Schermen in de epoxy gezet + body schutz aan de binnen kant zoals ook op de foto is te zien. Hierna de schermen weer opnieuw gemonteerd met Kit band. Zo zouden ze er eigelijk niet meer af hoeven.

Toch nog een aardige klus om daarna de schermen er weer goed op te zetten:hmmz:hmmz

Maar hij heeft nu echt zo'n vorm, en op de vering na ben ik tot nu toe al heel erg tevreden met het resultaat!, hier een paar foto's en op naar aanstaande zaterdag waar natuurlijk wat foto's geschoten zullen worden.

IMAG0018.jpg

Schermen kaal en pas gemaakt met de motorkap

IMAG0022.jpg

Schermen er weer af in de garage om ze roestvrij te maken

IMAG0025.jpg

Kaalmaken van de schermen

IMAG0026.jpg

Deze is zo goed als kaal

IMAG0029.jpg

Kaal

IMAG0031.jpg

In de epoxy en body schutz

IMAG0032.jpg

In de epoxy en body schutz

IMAG0034.jpg

Voorbereidingen op

IMAG0041.jpg

met spoiler

IMAG0038.jpg

Met spoiler2

IMAG0042.jpg

IMAG0043.jpg

IMAG0044.jpg

IMAG0045.jpg

En het eind resultaat

Afbeelding004.jpg

Afbeelding008.jpg

Afbeelding009.jpg

echt netjes peerke:wub

super gaaf om de manta weer zo strak te zien, en gelukkig datje er mee door bent gegaan:thumbup

kat was ff de laatste inspectie aan het uivoeren voor het spuiten?:jerry

wat voor kleur wordtie? of is dat nog geheim?

Ziet er al weer heel netjes uit zo:thumbup

Vind alleen die achterspoiler geen porum:thumbdown Dat past niet op een A imo..

origineel gepost door GTS2.2DTI

Ziet er al weer heel netjes uit zo:thumbup

Vind alleen die achterspoiler geen porum:thumbdown Dat past niet op een A imo..

Helemaal mee eens, de spoiler doet echt afbraak aan deze mooi gelijnde manta.

Verder echt supernetjes, je pakt het goed aan.

Mijn complimenten hoor!

ziet er netjes uit, mooi strak..:thumbup

maar mijn mening is ook dat de spoiler afbreuk doet bij de mooie lijnen van de manta..

Bedankt jonges!

kleur is nog eventjes geheim, Dalijk als de auto goed op zijn wielen staat dus de vering en schokdempers op goede hoogte staan veranderd de auto nog veel.

kortom dalijk met een kleurtje wil ik nog wel wat meningen horen over de spoiler ;)

Bedankt jonges!

kleur is nog eventjes geheim, Dalijk als de auto goed op zijn wielen staat dus de vering en schokdempers op goede hoogte staan veranderd de auto nog veel.

kortom dalijk met een kleurtje wil ik nog wel wat meningen horen over de spoiler ;)

Mijn mening over die spoiler blijft onveranderd, ook al beplak je hem met goud. Een A heeft zulke mooie cleane lijnen daar hoort geen spoiler achterop. Het model auto leent zich er ook niet voor voor vind ik..

origineel gepost door GTS2.2DTI

Bedankt jonges!

Mijn mening over die spoiler blijft onveranderd, ook al beplak je hem met goud. Een A heeft zulke mooie cleane lijnen daar hoort geen spoiler achterop. Het model auto leent zich er ook niet voor voor vind ik..

Vind het niet erg, iedereen zijn eigen mening:thumbup

Ik kan ondertussen niet wachten tot zaterdag

origineel gepost door LOSS

IMAG0045.jpg

Grondige inspectie zie ik.

king:

Its a pussy wagon!:jerry

Sjupke`

hehehehe:jerry

Leuke beesten zijn het, zet de auto buiten en ze maken er meteen een speeltuin van!:wors

Zaterdag komt steeds dichterbij:sleeping

Terug
Naar boven