• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta a restauratie

@Arno_manta wrote:Tussendoor effe iets anders :D ik ben naar de carrosserie geweest om eens te kijken hoe ver ze stonden met het spuitwerk.

Het is al goed opgeschoten en er wordt mooi werk geleverd :thumb

13059564_1790450091189479_382314125_n.jpg

13020220_1790450027856152_2059227396_n%2B%25281%2529.jpg

IMG_2624.JPG

IMG_2623.JPG

En tegen eind volgend weekend zou hij klaar zijn :) ik ben echt benieuwd om het kleur te zien :mrgreen:

Ziet er goed uit!! :thumbup :thumbup

Krijgt de Manta zijn originele kleur?

:jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb :thumb

niet zijn originele kleur nee :-| dat was "Bronze Metallic 412" maar dat vind ik niet mooi

en tegen eind deze week of begin volgende week zal hij in zijn nieuwe kleur staan :thumb

image-2016-05-04%2B%25283%2529.jpg

image-2016-05-04%2B%25282%2529.jpg

image-2016-05-04%2B%25281%2529.jpg

image-2016-05-04.jpg

manta is gespoten maar staat nog te drogen in spuitcabine :thumb dus spijtig genoeg nog geen foto's daarvan :(

Ondertussen heb ik deze mooie steuntjes gemaakt king: dat zal het toch makkelijker maken om aan het onderstel te werken

Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten....dit is veel makkelijker! :thumbup

@Fearless wrote:Mooi gemaakt. Leuk idee lastafel ook! Ik zat zelf te denken aan een lastafel, maar met gaten....dit is veel makkelijker! :thumbup

ja das echt simpel om te maken olievat in twee slijpen, paar buizen er rond en een rooster er op

image-2016-05-04%2B%25284%2529.jpg

Top man!

Ik wil iets aan de muur maken wat je dan weer weg kan klappen als je klaar bent. Bakje er onder is wel handig want mn nieuwe epoxyvloer is niet echt lasspetter-proof...Heb hier en daar al een brandplek :jerry

ik ben het wachten beu :???:

Auto staat al meer dan een maand in de carrosserie. Normaal gezien zal ik hem volgend weekend kunnen halen :thumb

de motor zit bij iemand die er 50pk extra gaat uithalen king: het wordt een 2l en er wordt overal wel wat aangepast maar het belangrijkste is dat het een volledige nieuwe wordt.

enige minpunt is dan wel dat ik er heeeeeeeel veeeeeel geduld ga moeten voor hebben :cry

ondertussen heb ik mijn matten opgekuist en nog wat onderdelen verzamelt ...

image-2016-06-11.jpg

image-2016-06-11%2B%25281%2529.jpg

image-2016-06-11%2B%25282%2529.jpg

iOIJJuHwobPoZrz91_1JR_qNDajkkkrzq-Zb1rJkvZw07K3-4eVFeB7XfN0O664jT8yHRG9lDHp3=w896-h672-no

de meeste onderdelen zijn opgekuist en klaar om te monteren

image-2016-06-11%2B%25283%2529.jpg

vandaag nog nieuwe pomp en injectoren gekocht

had je de aankoop v/d injectoren niet beter overgelaten aan de motorbouwer?

die kan via de dyno perfect uitzoeken welke er het beste bij je motor passen :hmmz

Euh kheb nu gewoon de zelfde injectoren gekocht als origineel dus zal wel goed zijn :thumb

Moest ik een andere (programeerbare) computer hebben dan zou het beter zijn om de best passende injectoren te hebben maar dat is het geval niet

Tja we zien wel.

Als hij maar goed rijd en niet te veel in panne staat dan ben ik al lang tevreden ;) en ik heb remmen die voorzien zijn op 60 pk dus 150 zou denk ik toch wat te veel van het goede zijn.

ik zit nog maar halfweg maar ik krijg al schrik hoeveel het mij gaat kosten

Ideeën genoeg om het goed te doen maar aan alles zit een prijskaartje ;)

Vooral dat prijskaartje heeft mijn ideeën al wat doen veranderen de laatste tijd

haha ja, voor niks gaat de zon op!

Maar al bij al, een nieuwe motor daar zal je wel plezier aan beleven :D

en je remmen aanpassen is de grootste kost niet waarmee ik toch niet te lang zou wachten!

nog veel succes met je prachtige wagen! :thumb :thumb :thumb

Ja voor de remmen ben ik al aan het kijken wat ik zou doen record 2.2 remmen steken of de originele met beter blokken en schijven

En een nieuwe motor met wat meer pit zal wel leuk zijn ja

Ik zie nog wat...

Denk dat de voor en achteras ook wel aangepakt moeten worden, ze steken wat af.

Word een hele mooie Manta-A!! :wors :wors :wors :thumb :thumb :thumb :thumbup :thumbup :thumbup

Ga zo door! :thumb

:jerry :jerry

Ja van het kleur ben ik echt tevreden :thumb. En inderdaad aan de ophanging heb ik nog wat werk :D

Morgen haal ik alles er van onder en hopelijk tegen vrijdag alles uit elkaar om te laten zandstralen en metaliseren.

En men pa vindt het wel supper denk ik, dat de manta weer als nieuw wordt.

Terug
Naar boven