• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta B1 2.0 16V

Kostte aardig wat moeite, maar die ouwe heeft het toch weer mooi voor elkaar gekregen. :thumb

DSC06585.JPG

DSC06590.JPG

DSC06593.JPG

DSC06597.JPG

Nog even aflassen en verder afwerken.

Kostte aardig wat moeite, maar die ouwe heeft het toch weer mooi voor elkaar gekregen. :thumb

DSC06585.JPG

DSC06590.JPG

DSC06593.JPG

DSC06597.JPG

Nog even aflassen en verder afwerken.

DSC06608.JPG

Het spruitstuk is bijna klaar, de binnenkant moet nog verder geflowt worden.

De buizen zijn redelijk lang geworden maar dat is voor deze motor niet verkeerd denk ik.

En dat was gisteren...

Vandaag is m'n vader een avondje aan het draaien geweest:

DSC06623.JPG

DSC06631.JPG

DSC06627.JPG

DSC06628.JPG

Verder nog genoeg te doen, koppelstukken, klepbediening verlengen, injectorgaten afdichten, luchtkelken maken, luchtfilter doen.

Alles maatwerk... En dan ook nog wat bekabeling...

DSC06608.JPG

Het spruitstuk is bijna klaar, de binnenkant moet nog verder geflowt worden.

De buizen zijn redelijk lang geworden maar dat is voor deze motor niet verkeerd denk ik.

En dat was gisteren...

Vandaag is m'n vader een avondje aan het draaien geweest:

DSC06623.JPG

DSC06631.JPG

DSC06627.JPG

DSC06628.JPG

Verder nog genoeg te doen, koppelstukken, klepbediening verlengen, injectorgaten afdichten, luchtkelken maken, luchtfilter doen.

Alles maatwerk... En dan ook nog wat bekabeling...

:thumb

Even passen... :wub

DSC06641.JPG

DSC06637.JPG

DSC06636.JPG

DSC06639.JPG

DSC06633.JPG

Van het weekend ga ik me maar eens verdiepen in de diverse keuzes in het Pipercross assortiment, icm de ruimte die ik heb.

Om mijn kromme gasklep probleem op te lossen heb ik vorige week maar een "nieuwe" set gekocht, compleet op de injectors na.

Totale uitgave 5 tientjes, das wel even wat leuker dan een setje jenvey's aanschaffen. :wors

De TB's zijn nu bijna klaar, het begint nu wel te kriebelen.

Morgen even een Pipercross PX500 filter bestellen, hopelijk ook woensdag binnen.

Wel een geruststelling, na een avondje met diverse mallen passen en meten, het blok iets lager gelegd en een heel klein beetje kantelen (milimeter werk, geen scheef carter dus!), heb ik nu toch vertrouwen een goed passend filter te hebben gevonden, niet een van de grootste, dat mag duidelijk zijn...

Het was even spannend, want ja, de TB's staan best schuin, en de inlaat was toch wel vrij lang geworden... Maar het is gelukt.

De kelken zijn hopelijk woensdag ook binnen, origineel hayabusa, deze zijn van rubber en zorgen gelijk voor een perfekte aansluiting tussen TB en achterplaat filter, door deze vinding ook weer een puzzeltje minder.

Dan gaskabel nog pasmaken, en kabel voor de handchoke (ook origineel hayabusa, ideaal)

Daarna hoofdzakelijk nog werk aan de bedrading.

DSC06665.JPG

DSC06669.JPG

DSC06679.JPG

:thumb

Even passen... :wub

DSC06641.JPG

DSC06637.JPG

DSC06636.JPG

DSC06639.JPG

DSC06633.JPG

Van het weekend ga ik me maar eens verdiepen in de diverse keuzes in het Pipercross assortiment, icm de ruimte die ik heb.

Om mijn kromme gasklep probleem op te lossen heb ik vorige week maar een "nieuwe" set gekocht, compleet op de injectors na.

Totale uitgave 5 tientjes, das wel even wat leuker dan een setje jenvey's aanschaffen. :wors

De TB's zijn nu bijna klaar, het begint nu wel te kriebelen.

Morgen even een Pipercross PX500 filter bestellen, hopelijk ook woensdag binnen.

Wel een geruststelling, na een avondje met diverse mallen passen en meten, het blok iets lager gelegd en een heel klein beetje kantelen (milimeter werk, geen scheef carter dus!), heb ik nu toch vertrouwen een goed passend filter te hebben gevonden, niet een van de grootste, dat mag duidelijk zijn...

Het was even spannend, want ja, de TB's staan best schuin, en de inlaat was toch wel vrij lang geworden... Maar het is gelukt.

De kelken zijn hopelijk woensdag ook binnen, origineel hayabusa, deze zijn van rubber en zorgen gelijk voor een perfekte aansluiting tussen TB en achterplaat filter, door deze vinding ook weer een puzzeltje minder.

Dan gaskabel nog pasmaken, en kabel voor de handchoke (ook origineel hayabusa, ideaal)

Daarna hoofdzakelijk nog werk aan de bedrading.

DSC06665.JPG

DSC06669.JPG

DSC06679.JPG

Lekkerlekkerlekker!

Kijk je pipercross filter even goed na, na een tijdje rijden.

Mijne begon in te scheuren langs het originele gaaswerk binnenin.

Dit heb ik opgelost door een stukje gaas in de onbeschermde delen te zetten. Lijkt me niet tof als die de losse schuim opzuigen gaat.

Lekkerlekkerlekker!

Kijk je pipercross filter even goed na, na een tijdje rijden.

Mijne begon in te scheuren langs het originele gaaswerk binnenin.

Dit heb ik opgelost door een stukje gaas in de onbeschermde delen te zetten. Lijkt me niet tof als die de losse schuim opzuigen gaat.

We zijn een heel eind! Vanavond een groot gedeelte van de bedrading gedaan.

Nog een aantal draden verleggen en wat stekkers aansluiten, setje bougiekabels scoren en dan is ie electrisch een heel eind klaar.

Mechanisch verder nog een gaskabel leggen, handchoke aansluiten, paar kleine slangetjes leggen en vast nog wel een paar kleine dingen.

Daarnaast nog:

- Silicone koppelstukjes voor de inlaat/throttle bodies bestellen.

Na een tijdje zoeken eindelijk een firma gevonden die mijn maat levert, en op voorraad heeft. (ik zat natuurlijk weer met een afwijkende maat!)

Morgenochtend gelijk even een metertje bestellen. Schappelijke prijs gelukkig, zat anders niet echt op die verplichte meter lengte te wachten.

- Suzuki heeft mijn kelken niet op voorraad, waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen.

- En mijn Pipercross moet nog rechtstreeks uit engeland komen! Ook volgende week binnen.

De bedoeling is wel om volgende week de sleutel om te draaien!!!

Terug
Naar boven