• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta B1 2.0 16V

Ja Joost, wordt weer tijd voor wat mooie plaatjes, maar ik was van de week iedere keer de camera vergeten mee te nemen.... :angel

Wel uitlaat klaar, benzineleidingen etc. Deze week onder de motorkap verder met aansluiten. Hopelijk niet al te veel gepuzzel én de spulletjes die ik nog nodig heb op voorraad, t is eigelijk de bedoeling dat ie aankomend weekend brult......

Over een paar dagen heb ik als het goed is m'n nieuwe telefoon met hd video opnemen, dus dan komt er ook een mooi filmpje van.

Ook altijd leuk natuurlijk, ben zelf wel benieuwd naar het geluid van de rvs groep a.

Martien, PM. ;)

Ja Joost, wordt weer tijd voor wat mooie plaatjes, maar ik was van de week iedere keer de camera vergeten mee te nemen.... :angel

Wel uitlaat klaar, benzineleidingen etc. Deze week onder de motorkap verder met aansluiten. Hopelijk niet al te veel gepuzzel én de spulletjes die ik nog nodig heb op voorraad, t is eigelijk de bedoeling dat ie aankomend weekend brult......

Over een paar dagen heb ik als het goed is m'n nieuwe telefoon met hd video opnemen, dus dan komt er ook een mooi filmpje van.

Ook altijd leuk natuurlijk, ben zelf wel benieuwd naar het geluid van de rvs groep a.

Martien, PM. ;)

Gaan we helaas niet redden Joost, wordt geen haastwerk, en er is nog genoeg te doen.

Voor het zeelandweekend zal ie toch wel klaar zijn denk ik. :angel

Hij geeft nog geen teken van leven, we wilden hem eigelijk dit weekend laten draaien, maar het valt nog niet mee op het moment.

Hij krijgt benzine tot aan het inlaatspruitstuk, vonkt, maar injectoren gaan niet open. We verdenken de ecu maar dat is nou net het enige wat we niet weten te meten.

EDIT: vanavond even andere ecu testen en nog wat bedrading nalopen. :)

Gaan we helaas niet redden Joost, wordt geen haastwerk, en er is nog genoeg te doen.

Voor het zeelandweekend zal ie toch wel klaar zijn denk ik. :angel

Hij geeft nog geen teken van leven, we wilden hem eigelijk dit weekend laten draaien, maar het valt nog niet mee op het moment.

Hij krijgt benzine tot aan het inlaatspruitstuk, vonkt, maar injectoren gaan niet open. We verdenken de ecu maar dat is nou net het enige wat we niet weten te meten.

EDIT: vanavond even andere ecu testen en nog wat bedrading nalopen. :)

Zal maar weer eens een update doen he. :thumb

Na een hoop zoekwerk en het uiteindelijke vervangen van de injectoren was het ineens gelijk raak.

Hij loopt super!

Nog wat foto's van de werkzaamheden van afgelopen tijd:

Eerst een adapterplaat voor het luchtfilter gemaakt, ik kon voor een c30se lmm nergens een losse vinden, maar gelukkig heeft mijn vader veel geduld om iets moois te maken.

DSC04151.jpg

DSC04159.jpg

DSC04170.jpg

Het meeste materiaal lag inmiddels hierin. Waar de foto van het eindresultaat is gebleven weet ik niet. :hmmz (in elk geval niet onderin de vuilnisbak beland gelukkig)

Mooi is ie wel geworden.

DSC04198.jpg

Spal ventilator ter vervanging van de visco:

DSC04203.jpg

En geplaatst:

DSC04228.jpg

Erg mooi ding van Spal, deze 330mm grote versie heeft standaard 2 platte kanten in de behuizing en past zo precies "in" de radiateur. :thumbup

Begonnen met het aanpassen van de tunnel:

DSC04207.jpg

RVS Simons groep A zelfbouw:

DSC04220.jpg

Tunnel en schakelmechanisme afmaken, gaskabel plaatsen, koppelingskabel en pedalen plaatsen, dan had er in principe in gereden kunnen worden, als er niet gestrooid was...

Nu nog even alle technische ombouw aspecten netjes maken, dan kunnen we binnenkort aan het optische werk beginnen.

Zal maar weer eens een update doen he. :thumb

Na een hoop zoekwerk en het uiteindelijke vervangen van de injectoren was het ineens gelijk raak.

Hij loopt super!

Nog wat foto's van de werkzaamheden van afgelopen tijd:

Eerst een adapterplaat voor het luchtfilter gemaakt, ik kon voor een c30se lmm nergens een losse vinden, maar gelukkig heeft mijn vader veel geduld om iets moois te maken.

DSC04151.jpg

DSC04159.jpg

DSC04170.jpg

Het meeste materiaal lag inmiddels hierin. Waar de foto van het eindresultaat is gebleven weet ik niet. :hmmz (in elk geval niet onderin de vuilnisbak beland gelukkig)

Mooi is ie wel geworden.

DSC04198.jpg

Spal ventilator ter vervanging van de visco:

DSC04203.jpg

En geplaatst:

DSC04228.jpg

Erg mooi ding van Spal, deze 330mm grote versie heeft standaard 2 platte kanten in de behuizing en past zo precies "in" de radiateur. :thumbup

Begonnen met het aanpassen van de tunnel:

DSC04207.jpg

RVS Simons groep A zelfbouw:

DSC04220.jpg

Tunnel en schakelmechanisme afmaken, gaskabel plaatsen, koppelingskabel en pedalen plaatsen, dan had er in principe in gereden kunnen worden, als er niet gestrooid was...

Nu nog even alle technische ombouw aspecten netjes maken, dan kunnen we binnenkort aan het optische werk beginnen.

Ben je niet bang dat je lamellen beschadigen als je die fan tegen de radiateur aan bevestigd?

Ik heb een soortgelijke (van een ander merk), maar die heb ik wel een mm of 5 van de radiateur af zitten...

Wat was er precies met de injectoren? welk type had/heb je?

Ben je niet bang dat je lamellen beschadigen als je die fan tegen de radiateur aan bevestigd?

Ik heb een soortgelijke (van een ander merk), maar die heb ik wel een mm of 5 van de radiateur af zitten...

Wat was er precies met de injectoren? welk type had/heb je?

Het draaiende gedeelte valt iets verder in de behuizing van de fan, daar gebeurt niks mee lijkt me.

Ontwerptechnisch ziet het er niet naar uit dat de fan tegen de lamellen aan kan draaien.

Tja, die injectoren, die deden gewoon niks zodra er druk van de pomp op kwam. Het was zelfs zo dat wanneer je de pomp eerst druk op liet bouwen, vervolgens pomp los koppelde en dan de auto startte, dan liep ie keurig op "wat er nog in de leidingen zat".

Zodra je de pomp inschakelde was het gelijk over...

Er zit nu een setje c24ne injectors in, uit mn hoofd 0280150747 van bosch, nu loopt ie super.

Wel had ie volgens mij net zo goed moeten lopen op de 3.0e injectors die niet helemaal fris waren, maar die leveren in principe precies dezelfde hoeveelheid.

Het draaiende gedeelte valt iets verder in de behuizing van de fan, daar gebeurt niks mee lijkt me.

Ontwerptechnisch ziet het er niet naar uit dat de fan tegen de lamellen aan kan draaien.

Tja, die injectoren, die deden gewoon niks zodra er druk van de pomp op kwam. Het was zelfs zo dat wanneer je de pomp eerst druk op liet bouwen, vervolgens pomp los koppelde en dan de auto startte, dan liep ie keurig op "wat er nog in de leidingen zat".

Zodra je de pomp inschakelde was het gelijk over...

Er zit nu een setje c24ne injectors in, uit mn hoofd 0280150747 van bosch, nu loopt ie super.

Wel had ie volgens mij net zo goed moeten lopen op de 3.0e injectors die niet helemaal fris waren, maar die leveren in principe precies dezelfde hoeveelheid.

Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?

Met een RVS groep-A schouwe d'r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.

4-bak pook heb ik liggen hoor, alleen geen versoenlijk rubber meer.

Terug
Naar boven