• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta B1 2.0 16V

Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?

Met een RVS groep-A schouwe d'r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.

4-bak pook heb ik liggen hoor, alleen geen versoenlijk rubber meer.

@Keesjr wrote:Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?

Met een RVS groep-A schouwe d'r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.

Maakt dat nog veel verschil in geluid; met of zonder vlamdover?

Dus als ik het goed begrijp is het buiswerk van deze uitlaat zelf gebogen?

@Keesjr wrote:Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?

Maakt dat nog veel verschil in geluid; met of zonder vlamdover?

Dus als ik het goed begrijp is het buiswerk van deze uitlaat zelf gebogen?

Jep, binnenwerk van de 2.0e zit nu in de c30se luchtweger Kees. :thumb

En inderdaad, er zit geen vlamdover tussen, en die einddemper die je ziet (kleinste model demper van simons genaamd "handy") die heb ik ook gebruikt als middendemper.

Je hoort hem wel lekker tekeer gaan, klinkt inderdaad erg bruut!

We hebben niks gebogen trouwens (hebben we de spullen ook niet voor), die cardanbocht bijvoorbeeld, die koop je zo universeel.

Het was een gokje, maar aan de vorm mankeerde weinig dus dat was mooi.

Jep, binnenwerk van de 2.0e zit nu in de c30se luchtweger Kees. :thumb

En inderdaad, er zit geen vlamdover tussen, en die einddemper die je ziet (kleinste model demper van simons genaamd "handy") die heb ik ook gebruikt als middendemper.

Je hoort hem wel lekker tekeer gaan, klinkt inderdaad erg bruut!

We hebben niks gebogen trouwens (hebben we de spullen ook niet voor), die cardanbocht bijvoorbeeld, die koop je zo universeel.

Het was een gokje, maar aan de vorm mankeerde weinig dus dat was mooi.

Weinig tijd voor updates nu ik net te horen heb gekregen dat er een kleine mantarijd(st)er op komst is! :wub

Wel zoek ik nog steeds een versnellingspookrubber van een 4 bak , lukt me nog niet bij mantaparts enz. te vinden.

Iemand nog een nette / nieuwe over?

Weinig tijd voor updates nu ik net te horen heb gekregen dat er een kleine mantarijd(st)er op komst is! :wub

Wel zoek ik nog steeds een versnellingspookrubber van een 4 bak , lukt me nog niet bij mantaparts enz. te vinden.

Iemand nog een nette / nieuwe over?

Bedoel je zo'n Hoes voor om het pookje???

leuk, een kleine. Wanneer is ze uitgerekend? Dan weet je hoeveel tijd je nog hebt om de Manta klaar te krijgen :-) :jerry

Bedoel je zo'n Hoes voor om het pookje???

leuk, een kleine. Wanneer is ze uitgerekend? Dan weet je hoeveel tijd je nog hebt om de Manta klaar te krijgen :-) :jerry

Ja zo'n rubberen pookhoes, die zag ik in jouw topic pas nog op de foto zelfs. ;)

Met de manta komt het wel goed, heb alleen zelf wat veel aan m'n hoofd op het moment.

17 mei is ze uitgerekend.

De reden dat ik het er zo druk mee heb is omdat het allemaal een redelijk bijzonder verhaal is geworden.

Afgelopen zondag na steeds meer verdachte symptomen toch maar eens test gedaan en er toen achtergekomen.

Toen bleek dat ik al een paar weken onterecht liep te zeuren over haar steeds dikker wordende buik, want nu bleek ze dus ineens al 28weken zwanger, en dan groeit het ineens wel als kool ja!!! :shock: :angel

Dwars door de pil heen, nooit echt reden tot twijfel gehad, totdat alles ineens ging groeien en doen zeg maar....

Enige nadeel is dat je nu ineens 7 maanden minder de tijd hebt om alles te regelen en even te kunnen wennen. ;)

Maar, gelukkig gezond en alles er op en dr aan, en ook hardstikke welkom!

Ja zo'n rubberen pookhoes, die zag ik in jouw topic pas nog op de foto zelfs. ;)

Met de manta komt het wel goed, heb alleen zelf wat veel aan m'n hoofd op het moment.

17 mei is ze uitgerekend.

De reden dat ik het er zo druk mee heb is omdat het allemaal een redelijk bijzonder verhaal is geworden.

Afgelopen zondag na steeds meer verdachte symptomen toch maar eens test gedaan en er toen achtergekomen.

Toen bleek dat ik al een paar weken onterecht liep te zeuren over haar steeds dikker wordende buik, want nu bleek ze dus ineens al 28weken zwanger, en dan groeit het ineens wel als kool ja!!! :shock: :angel

Dwars door de pil heen, nooit echt reden tot twijfel gehad, totdat alles ineens ging groeien en doen zeg maar....

Enige nadeel is dat je nu ineens 7 maanden minder de tijd hebt om alles te regelen en even te kunnen wennen. ;)

Maar, gelukkig gezond en alles er op en dr aan, en ook hardstikke welkom!

zie trouwens wel reclame van interessante motormerken op de achtergrond :thumb

en natuurlijk gefeliciteerd

john

Terug
Naar boven