Even een klein update-je.
Vanavond komt er iemand kijken om 1 spatboard rand er opnieuw in te lassen. Dat is het enige roest puntje aan de buitenkant van de Ascona, en dat laat ik aan de vakman over. Ik ben benieuwd
Vorige week een 2e laag grondverf tegen de bodem gezet. Sjonge wat is dat een prutswerk, iets schilderen dat boven je is. Ik zat echt helemaal onder de verf. het hecht heel goed, maar is nog niet droog na 4 dagen!. Schiet niet op met dit weer
Verder heb ik afgelopen zaterdag morgen over de sloop in Putten rondgestruind op zoek naar rubbertjes voor de doorvoer van de brandstofleidingen onder de tank. De originele rubbers zijn helemaal poreus en gescheurd, en nergens meer te vinden. Ik heb uiteindelijk een paar stevige dikke rubbers gevonden die maar 1 mm afwijken van de originele diameter. Al even gepast, en het zit perfect. Voor wie ze ook zoeken: Vectra A1 in doorvoer van de parafaan naar de ruitenwissermotor zitten ze.
Je komt altijd leuke dingen tegen op de sloop:
Een originele oliedruk meter. Ik zie dat er een heel klein gaatje in zit (meetgat), maar dit zit helemaal dicht. Kan ik dit met remmenreiniger schoonmaken? Of zijn daar andere mogelijkheden toe
Ander leuk spul:
Verder heb ik de steekassen terug gehad met nieuwe lagers er omheen geperst, dus ik kan de as nu weer in mekaar gaan peuteren.
Mijn plan is om hem nog een keer helemaal over te spuiten als hij grotendeels in elkaar zit.
Later deze week komt mijn pa nog langs om een klein gaatje in een balk te lassen, en achteraan de dorpels zitten aan beide kanten 2 kleine gaatjes.
De planning is om dan ook gelijk de remleidingen weer op te bouwen op de achteras. Ik heb alles nieuw gehaald, dus dat moet er weer jaren tegen kunnen dan.