• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

McLambo's Ascona B Project.

Als je een beetje doorhuft terwijl hij nog gemonteerd is, dan kan je de steekas ook krom slaan.

let wel, voor de muggezifters: de flens op de steekas. ;)

hehe, bedankt, maar het is al opgelost.

Ik heb de stuurstang met kit weer aan elkaar gezet.

3x getest of hij wel doorbrak bij een klap erop, en dat werkt super. Binnenkant van de stuurstang ook ingevet, hij glijd er nu heel lekker in bij een frontale aanrijding.

Verder ook mijn sportstuur met naaf+verlenging gemonteerd, en al een heel eind met de traanplaten op de vloer.

Vanavond heeft pa nog even geholpen met de ophanging van de Getrag, die hangt nu helemaal perfect in nieuwe rubbers:

file-31.jpg

@McLambo wrote:Ik heb de stuurstang met kit weer aan elkaar gezet.

3x getest of hij wel doorbrak bij een klap erop, en dat werkt super.

Tuurlijk, werkt hetzelfde als origineel alleen kun je nu eventueel een andere lengte instellen (wat ik dus nodig had voor ombouw naar stuurbekrachtiging).

Waar ik nog wel over zit te twijfelen is de veerwegverkorting die ik eigenlijk blindelings van Rik over heb genomen.

Op dat moment niet goed nagedacht over het feit dat Rik's Ascona een circuitracer is, en ik toch echt de onverharde paden op wil.

Nu is het zo dat in compleet uitgeveerde toestand er nog 12cm veerweg over is. Als ik de krik onder 1 draagarm zet, komt de hele auto omhoog, terwijl de veer nauwelijks inveert... :hmmz

Eerst maar eens proberen als hij weer op de wieltjes staat. Ik heb nog 2 reserve draagarmen, dus daar zou ik altijd nog de originele 'oortjes' af kunnen halen en overzetten...

Zelfde geldt voor de draagarm die niet helemaal in het midden van de as zit. Eerst maar eens een paar kilometer rijden. Alle rubber bussen zijn goed ingevet, dus het zou zo maar nog op zijn plek kunnen kruipen.

Goed, hier ligt ook wel wat, maar dat zijn ruiterpaden, bovendien schieten ze je neer als je hier op onverhard gaat "testen".

Kan nog niet eens wat doen op een leeg industrieterrein of een afgelegen weg hier.

Ik zie een hoop moois in dit topic, ik ga het volgen :thumb

Zal me vanavond proberen in te lezen, maar 46 pagina's is wel wat veel :shock:

Och, het hoeft ook niet zo hard te gaan, ik hoop niet dat ze hier zo moeilijk doen :-)

Ik had al eens gevraagd of er ook onverharde gebieden zijn die opengesteld worden, net zoals open circuit dagen, maar dat is zeer beperkt in NL helaas.

Het niet-ruige deel van het Eurocircuit in Valkenswaard is volgens mij wel eens open toch? En de oval in Ter Apel? En ergens in Brabant, volgens mij richting Eindhoven, ligt toch nog een oval?

Oval? het stuur kan ook de andere kant op, een beetje afwisseling in het sturen is altijd prettiger, daarvoor bouw je er ook een kort stuurhuis op. ;)

Maar de tolerantie is hier niet zo groot tegenover een rollend voertuig met geluid.

@henk 400rr wrote:Oval? het stuur kan ook de andere kant op, een beetje afwisseling in het sturen is altijd prettiger, daarvoor bouw je er ook een kort stuurhuis op. ;)

Maar de tolerantie is hier niet zo groot tegenover een rollend voertuig met geluid.

Exact, de lol is er al heel snel af op zandwegen of je moet een ongelofelijke plaat voor je kop hebben en je niets aantrekken van al die mensen die het woord tolerantie niet meer kennen. Met een mountain bike in het bos ben je al ........

Dat is nu exact de reden waarom ik/wij kiezen voor track days, vrij rijden, Nord Schleife etc. Op een afgesloten circuit met gelijk gestemden dan kun je nog echt genieten, maar het is niet goedkoop meer dat is zo. De Vrij Rijden evenementen zijn dan verreweg het goedkoopste en je kunt net zo vaak/weinig rijden als je van plan bent (variabele kosten).

Ja, ik snap het, maar die ovals zijn wel onverhard en je kunt lekker dwars gaan.

Vrij rijden is ook leuk inderdaad, maar vrijwel nooit onverhard.

@ RISL, Je bedoelt waarschijnlijk die van Venray maar je zult maar in Ermelo wonen :( dan is het toch wel een eindje weg.

Emmen is dan ook niet in de buurt maar daar hebben ze een speedway baan.

Tja, het nadeel van dat soort banen is toch wel dat het superstrakke banen zijn en dat is denk ik niet wat McLambo bedoelde.

Nee, als je een soort rallyproef wilt, dan ben je in Nederland denk ik zo uitgekeken.

@ Rick, helaas kun je niet altijd zoveel rijden als je van plan bent maar dat hoef ik jou niet uit te leggen dacht ik.

Venray inderdaad, ik kwam er maar niet op.

Zo'n soort rally-circuit heb je wel in Engeland, ook niet om de hoek. In België en Duitsland ben ik wat minder bekend wat dat betreft.

Wel in Zuid-Frankrijk, daar kun je tekeer gaan wat je wilt in de bossen, kom je toch niemand tegen :D

Maar Nederland? Ik heb er nog niet van gehoord.

Circuit De Peel in Venray kampt al langere tijd met juridische problemen dus denk dat vrijrijden daar dan ook niet meer mogelijk is, aangezien er al officiële races gecanceld zijn..

Frankrijk, schitterend land ja, wel jammer dat er Fransen wonen.

@ Ben.M , ja het is ongelooflijk hoe men het initiatief van Harry Maessen tegenwerkt. De gemeente zou nog wel willen geloof ik maar milieugroepen zien de extra werkgelegenheid helemaal niet zitten en hebben zelfs het gezin Maessen met hun leven bedreigt. Fijn volk die milieugroepen maar ze moesten eigenlijk Carbid lusten (is toch een natuurprodukt??).

Momenteel zit ik enkele weken in Noorwegen, de eerste week in de sneeuw, inclusief de wegen :D

Afgelopen zondag naar de Atlantic Road geweest, 700km gereden en dan nog 5x met een veerboot (goed voor de benen te strekken en een bak koffie), 15 uur weggeweest waarvan zo'n 11 uur gereden. Helaas stonden de koplampen te laag maar toch bijna 64km/u gemiddeld dus. Alleen bij de Atlantic Road geen sneeuw maar verder alles onder een mooie laag sneeuw en soms ijs of smurrie (waar de winterbanden dus echt geen grip op hebben).

Wat een super mooie dag was dat, ook al was dat met een Golf stinkerturbo.

Veel collega's hier gehoord over het associale inhaalgedrag van de Noren maar daar heb ik geen last van gehad.

Dus McLambo, als je auto klaar is, boek een reisje in Noorwegen en leef je uit.

BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.

Op niet elk circuit kan je, je uitleven, wij hebben een tijdje meegedraaid op het Midlands circuit en daar krijg je al vlot veel commentaar en als je pech hebt eraf gestuurd. Dat laatste hebben wij persoonlijk nog niet meegemaakt, kennissen van ons wel en dat is ook een reden dat wij daar niet meer komen.

Een tijdje hebben we aantal testdagen gedaan, maar dat is ook wat geluk hebben met contacten, anders mis je dat ook weer.

Sinds de bijkomende effecten van fast en furious kan er niet zoveel meer, ook niet legaal.

@HOT ROD wrote:

BTW, in Zweden kunnen ze er ook wat van hoor.

Ik heb een halfjaar in Zweden gewoont en heb me er erg uitgeleeft met een b coupe 2.2. Zowel op het land als op het ijs :thumb Iedereen doet daar gezellig mee :thumbup

Terug
Naar boven