• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

joh, ik blijf het niet zeggen :D

heeft NIKS met je derde remlicht te maken,

mijn astra gsi heeft ook een mid met een derde remlicht, ook later erop gezet geen problemen

Mijn 3de remlicht zit gwn op de kabel achter het lampje vht remlicht gesoldeerd dus moet me geen probleem lijken?? Maar zal vanmiddag is het lampje verwisselen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Heb je dan geen slechte massa op de lamp, dan gaat namelijk de stroom ook in serie lopen en via de massa van je 3e remlicht in plaats van parallel.

Dat lijkt mij sterk omdat de massa nog steeds via me oude boom gaat en de lampen voorheen goed gewerkt hebben maar de + heb ik nu veranderd daarvoor heb ik nu een aparte boom naar achter naar de remlichten lopen

1 kabel naar t linkse remlicht+3de remlicht

1 kabel naar t rechtse remlicht

Zou het miss kunnen zijn dat de kabel te dun is??

Mijn kabel vht 3de remlicht zit letterlijk net achter me linker-remlicht lampje bijgesoldeerd dus weet niet of dit dan in serie geschakeld is of parralel en of dit zo goed is??

Zal vanmiddag eerst het lampje is verwisselen misschien heeft dat nut

Nou toenstraks met tegenzin maar even wat nagelopen...

andere lamp erin gezet rechtsachter omdat hij minder fel brandden,dit had geen effect helaas,

massa erbij gemaakt bij het linkse achterlicht en het rechtste achterlicht ook geen effect

3de remlicht even losgegooit geen effect (eigenwijs ik weet het maar wou t zkr weten) !

links losgegooit zodat alleen het rechtse remlicht zou branden had ook geen effect

rechts losgegooit zodat alleen het linkse remlicht zou branden had ook geen effect

Dus mijn orginele achterlichten gepakt en aangesloten (omdat ik misschien dacht dat het in de boom vht achterlicht zelf zat) en verrek remlicht(stoplicht)controle gaf hij niet meer aan dus het zit in mijn 'tjoening' achterlichten (kut kwaliteit :fy1 )

dus vd week eerst maar is een nieuw boompje maken voor aan me achterlichten,dan is die melding in ieder geval weg!

nou hoopte ik dat dit ook de boosdoener was voor de melding dimlicht achterlicht maar helaas.......

zo even verder getest maar dan voor de melding dimlicht achterlicht... :

allebei de achterlichten achter losgegooit dus er waren geen stroomverbruikers achter,toen de orginele achterlichten gepakt hier 2 draden aangemaakt (+ en -) 2 op de - vd accu gehouden en de + bij de pinnen op de lampencontrole-unit (8 en 10 zo uit me hoofd) dan zou ik mijn kabel die naar achteren loopt omzeilen,hij bleef helaas de melding dimlicht achterlicht aangeven

Dus dan MOET het wel achter de zekeringkast zitten voor de melding: dimlicht achterlicht lijkt mij?? schiet me nou wel net eventjes te binnen by the way dat ik vergeten was mijn kenteken verlichting los te gooien,weet niet of dit effect had kunnen hebben met de manier van testen hierboven?

hoop weer wat te horen!

Mvg Ivar

Edit:

Net eve me verlichtingsknop omgezet dan gaan me 2 stadslampjes aan en me 2 achterlichten

Heb ze net alle 4 losgegooit dus ik had geen stroomverbruikers en toen me mid aangezet en gaf hij ook de melding 'dimlicht achterlicht'

Dus dan zou t zoiezo achter de zekeringkast moeten zitten lijkt me?? Of geeft hij dan zoiezo een melding als er geen stroomverbruikers zijn ( niks brandt)??

Juist als er geen verbruikers zijn geeft die deze melding. Kan ook zijn dat de hoeveelheid stroom die gebruikt word minder is dan wat nodig is om de melding te laten verdwijnen.

@Haasje17 wrote:Juist als er geen verbruikers zijn geeft die deze melding. Kan ook zijn dat de hoeveelheid stroom die gebruikt word minder is dan wat nodig is om de melding te laten verdwijnen.

oke nou dan weet ik dat ! ik had ook even getest door me orginele achterlichten aan te sluiten op de pinnen op de unit dus dan overbrug ik de kabel naar achter zeg maar toen gaf hij OOK deze melding dus dan moet het wel in me zekeringkast zitten.....zie er erg tegenop op daar weer te gaan zitten pielen.... :fy1

Zomaar even een vraag tussendoor zat alvast voor een andere carterpan te kijke om daar al zovast die sensor in te make,kon nu aan een orginele carterpan komen voor een x16xe maar zijn deze eigk van staal??

Dus als ik r 1 koop van een x16xel dan past dat zo 1 op 1 zonder aanpassingen en zit t sensorgat er al in??

ik kijk vanmiddag ff voor je want heb er nog een liggen zonder gat maar die zijn soms wel voorbereid en dan hoef je enkel het gat uit te frezen en draad te tappen voor de schroefjes

Kijk maar even dan! Want dan neem ik m van je over mits t een redelijke prijs is!

Ik heb twee carterpannen liggen, de voorste is een die onder een x16xe past de achterste past alleen onder de z18xe of x18xe1.

Op de achterste zie je dat die voorbereid is op de sensor. De voorste niet.

Mocht je er geen kunnen vinden die voorbereid is die op een x16xe past mag je van mij komen halen voor nop. Dan kun je misschien zelf wat fabriceren.

Waar kom je vandaan best toch?? Misschien beter om op te sture dan want het is nog al een eindje rijden?? Dan betaal ik natuurlijk de verzendkosten,zou je dan miss wel het gat af kunnen tekenen waar de sensor moet komen?? Aangezien je daar vergelijkingsmateriaal hebt

Je kunt ook een stalen pan eronder hangen meen ik.

Van een 1.6 8v past volgens mij ook.

Maar beter zoek je een pan die de sensor al heeft.

Wellicht vectra b met de x16xe(L) dat die zoon pan heeft.

Terug
Naar boven