@ oenatje: wist niet hoe ik het moest aansluiten de temperatuur dus toen heb ik gewoon kleur op kleur gedaan aangezien het allebei een opel kabelboom is dus dan zit het nu goed!
Vanmorgen begonnen,eerst even het schermpje proberen passend te maken in het kapje!
wat beugeltjes gefabriekt!
en toen zat hij vast!
op een gegeven moment passen en meten past het natuurlijk niet omdat de MID veel dikker is dus moest ik zagen.....
heel het achterstuk van het dashboard eruit gezaagt zodat de mid onder het dashboard schuift en dieper ligt,valt overigens NIET op omdat de kap vd mid/tid hierover heen valt
alle kabels zijn nu gesoldeerd en gelegt !! pff wat een werk :shock: de sensorkabels gelijk doorgelegt naar de moterruimte dus hoef ik daar alleen maar door te leggen naar de sensoren zelf en klaar! :thumb
eindresultaat ( let niet op het spleetje links vd mid/aansluiting dashboard ben nog niet helemaal klaar moet daar nog wat uitdiepen maar werd al donker):
maar toen testen! wat ik raar vind (ik weet niet of dat normaal is) maar als ik mijn contact aanzet zie ik alleen maar tijd?? geen temperatuur hoort dat zo?? moet je dan door het menu swichten met de boordcomputer knoppen ofzo?
verder testen....en ik kon de MID niet bedienen uit mijn huidige (omega interval hendel) komen 5 draden uit de hendel welke 2 moet ik nou hebben om aan te sluiten op me MID zodat ik hem kan bedienen?? en welke kabel uit de hendel is van de interval (Draaiwieltje)?? want die zat ook los :hmmz
dit is de 5 polige kabel:
en dit de hendel waar we over praten:
kleuren:
Bruin/wit
zwart/wit
geel/zwart
2 x bruin
ik zie door de bomen het bos niet meer :thumbdown
dit is de orginele hendel die erbij hoort (uit de doner auto een astra f CD)
deze is 3 polig.....
en de hendel zelf:
kleuren:
wit en 2 x bruin
en ik heb maar 2 aansluitingen op me MID,pin 16 en pin 17 .... :shock:
iemand die hier misschien nog wat over weet/kan vertellen???
Mvg Ivar