• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

oke dan is in principe alles duidelijk! EDIT: heb toch even gauw gekeken en wat foto's gemaakt:

Foto-ZOOEJU37-D.jpg

Foto-4PEWSSM6-D.jpg

ik denk dat ik zekering 10 (linkse kant) en 25 (rechtse kant) moet hebben?? dat hier alles bij zit?? (koplampen,remlicht en achterlicht) Iemand die dit kan bevestigen??

grtz

Remlichten zitten op een klem15 zekering

Achterlichten zitten samen met stadslichten, kenteken lampje, en tellerverlichting.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

12 is dus koplamp linksvoor en 27 is koplamp rechtsvoor ? (Want je zegt dimlicht maar t is de koplamp die ik moet aansluiten toch??)

Remlichten zitten op 15 maar daar hoef ik nix vanaf te pakken want ik pak de IN van de remschakelaar

Achterlichten moet ik dus even kijken welke zekering da t is maar das simpel te zien door de zekering eruit te trekken en te kijken of dat me achterlichten uitgaan

Dan weet ik alles voor zover denk ik?? ,bedankt voor de moeite

Gr

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

F08 : Parking lamp - Left, Tail lamp - Left

F10 : Highbeam left (grootlicht)

F12 : Lowbeam left (dimlicht)

F21 : Stop lamps (remlicht ?)

F23 : Parking lamp - Right, Tail lamp - Right, Lamp - Licence plate, Alleen voor combo : License plate lamp - Left en License plate lamp - Right

F25 : Highbeam right (grootlicht)

F27 : Lowbeam Right (dimlicht)

Ik denk dat ze met "highbeam" grootlicht bedoelen en met "lowbeam" dimlicht licht. (Edit : Ja dus, Thanks voor de opheldering Wim-v6!)

"Parking lamp" zou dan je normaal licht zijn. (weet niet of dit de goede benoeming is, als ik mijn verlichting op stand 1 zet dan is het heel erg dim, lijkt mij dat dit dus dimlicht is)

Tail lamp lijkt mij je achterlicht.

Godverdomme ! Nou snapte ik t eindelijk! maar nu weer niet....haha,ik kan hiervan niet opmaken welke zekeringen ik nou nodig heb dus:koplamp links & rechts en achterlicht links & rechts....

Wat je het beste kan doen is dingen gaan meten en misschien even kijken bij je zekeringen kap of ze overeen komen. De bovenstaande zekeringen zouden de goede moeten zijn, maar ik weet hoe grote hekel technici aan documenteren hebben (I'm one of them maar dan in een anders technisch veld :p )

En anders weet iemand het hier wel

Heb t even gecheckt linker koplamp is zekering 12 en de rechtse koplamp is zekering 27

Achterlicht links is zekering 8 en achterlicht rechts is zekering 23

Remlicht achter is zekering 21

Dus hierachter moet ik me draden dan vanaf pakken

aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.

de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.

De Controle unit moet tussen de Dimlichten, Zekering 12 en 27

de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.

Remlichten pakken bij de Remlichtschakelaar.

Willem

@Haasje17 wrote:Even tip als er meerdere draden aan de zekering zitten zorgen dat je enkel degene hebt waar dus de lamp aan zit.

dat snap ik ! :thumb ben niet zo A-Elektronisch als je denkt.... alleen de schema's heb ik vaak moeite mee

@wim-v6 wrote:aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.

de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.

de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.

Willem

Mooi dan klopt het in ieder geval wat ik uitgezocht had! maar nou had ik eigenlijk nog 1 vraag:

mijn remlicht IN pak ik van me remlichtschakelaar dat is duidelijk!

maar mijn remlicht zit achter allemaal bij mekaar op 1 zekering! (links en <--3de remlicht en dan rechts) maar nu heb ik straks 2 uitgangen op me lampencontrole-unit (links en rechts) voorheen zat het met 1 kabel, hoe moet ik dit dan nu aan gaan sluiten? die 2 uitgangen bij mekaar solderen en dan alle 2 op die ene kabel die in de boom gaat?? (orgineel) of zal ik 2 aparte kabels moeten gaan leggen ?? of 1 aparte kabel naar rechts bijvoorbeeld? en dan links en rechts scheiden vanuit de orginele boom?? (in de koffer)

Grtz

@ivartje wrote:@wim-v6 wrote:aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.

Willem

Mooi dan klopt het in ieder geval wat ik uitgezocht had! maar nou had ik eigenlijk nog 1 vraag:

mijn remlicht IN pak ik van me remlichtschakelaar dat is duidelijk!

maar mijn remlicht zit achter allemaal bij mekaar op 1 zekering! (links en <--3de remlicht en dan rechts) maar nu heb ik straks 2 uitgangen op me lampencontrole-unit (links en rechts) voorheen zat het met 1 kabel, hoe moet ik dit dan nu aan gaan sluiten? die 2 uitgangen bij mekaar solderen en dan alle 2 op die ene kabel die in de boom gaat?? (orgineel) of zal ik 2 aparte kabels moeten gaan leggen ?? of 1 aparte kabel naar rechts bijvoorbeeld? en dan links en rechts scheiden vanuit de orginele boom?? (in de koffer)

Grtz

Het lijkt mij het beste als je 2 apparte kabels gebruikt, anders heeft je module weinig nut :)

Als je namelijk die 2 aan elkaar soldeert en er gaat een lamp stuk dan gaat er nog steeds via je andere lamp een stroom door de module waardoor hij denk dat alles Ok is.

@wim-v6 wrote:Van voor naar achter bekabelen vanaf module.

Tja dat zou ik niet doen, dan krijg je allemaal van die houtje toutje draadjes overal, gewoon netjes naar de zekering kast toe, draden van je module verlengen en de module ergens weghangen.

Je moet bij de module splitsen als je een goede werking wil van de lampcontrole.

Er loopt bij de Corsa-b maar een draad voor remlicht naar achter voor links rechts en 3e remlicht (& trekhaak als je die hebt.

Bij een vectra-b met aanhanger voorbereiding lopen er zelfs 4 draden vanaf voor.

1links

1rechts

1 3e remlicht

1 via relais aanhanger

Dus gwn op de remschakelaar op pin 12 IN en dan vanuit de unit pin 8 naar links achter(en 3de remlicht) en pin 16 naar rechts ??

Dit word de nieuwe situatie?? En het oude vervalt dan??

@Haasje17 wrote:@wim-v6 wrote:Van voor naar achter bekabelen vanaf module.

Tja dat zou ik niet doen, dan krijg je allemaal van die houtje toutje draadjes overal, gewoon netjes naar de zekering kast toe, draden van je module verlengen en de module ergens weghangen.

Wil ook overal de orginele kabels gaan gebruiken behalve de remlichten dan want dat kan niet anders

Terug
Naar boven