• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal om het te controleren....maar als een 1.6 8v (c16nz ofzoiets??) pan van staal is en zo 1 op 1 onder een x16xe kan zonder problemen dan is dat ook heel erg fijn natuurlijk want die kan ik zelf aanpassen (lassen)

Nou de lampencontrole werkt EINDELIJK,nu de oliesensor en remblokkensensoren nog!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

wat was het probleem met je lampencontrole? ben benieuwd.

altijd handig voor als een ander ooit op het idee komt om het zelfde te doen.

Mijn dubbel-polige lamp achter van het remlicht en normaal licht zat verkeerdom erin hierdoor gaf hij de melding stoplicht en van me achterlicht zat achter me zekeringskast op t verkeerde kabeltje dit heb ik gewoon opgelost door vanuit de unit een kabelboom te legge naar achter en achter de zekeringkast het op t goede draadje bijgesoldeerd

maar door die nieuwe kabelboom naar achter te leggen zitten de stadslichtjes voor er nu niet meer bij dus die werken nu momenteel niet,maandag ga ik dit even oplossen door vanuit de unit bij de uitgang achterlicht links uit-1 draad naar het linkse stadslichtje voor te leggen en bij de uitgang achterlicht rechts een kabel naar stadslichtje rechts leggen

Aangezien orgineel er de stadslichten erbij zitten zou dit denk ik geen problemen moeten opleveren??

verderest werkt het perfect!

hierna alleen nog de oliesensor en de rembloksensoren dan is heel t mid systeem klaar

grtz

Draden voor stadslichten kan je gewoon vanaf de links en rechts zekering in de zekering kast Direct leggen.

Willem

Is het misschien handig om straks er ook een olietemperatuurmeter in te maken?? Aangezien ik toch al alles los heb liggen ivm oliedruksensor??

@ivartje wrote:Is het misschien handig om straks er ook een olietemperatuurmeter in te maken?? Aangezien ik toch al alles los heb liggen ivm oliedruksensor??

Als je toch al alles los hebt, zeker doen. Heb er ook eentje ingebouwd en is superhandig.

Komt die onderin de carterpan dan?? Of achter je oliefilter??

En wat zou jij me aanraden? Kwa merk?? Wil t wel graag zo orgineel mogelijk dus geen kermis metertjes zeg maar

Ik weet niet waar je dan ongeveer aan moet denken?? Wil t gwn zo goedkoop mogelijk hebben

@ivartje wrote:Komt die onderin de carterpan dan?? Of achter je oliefilter??

En wat zou jij me aanraden? Kwa merk?? Wil t wel graag zo orgineel mogelijk dus geen kermis metertjes zeg maar

Ik weet niet waar je dan ongeveer aan moet denken?? Wil t gwn zo goedkoop mogelijk hebben

Heb een adapter op mijn oliefilter van Raid HP met sensor voor oliedruk en olietemperatuur. De meters zijn van Equus. Die passen qua design het beste bij de Corsa-tellers. Bij Conrad heb ik ze vandaan. Prijs is prima. Regelmatig worden er ook op diverse sites gebruikte exemplaren aangeboden.

dus dan zou ik deze moeten hebben:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...atuur-en-drukadapterset?queryFromSuggest=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto-YBNCSYMQ-D.jpg

en deze:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/842095/Oliedrukmeter-Standaard-Equus?ref=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto-A4N3ALCW-D.jpg

en deze:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/842109/Water-en-oliethermometer-Standaard-Equus?ref=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto-NEEZS3UU-D.jpg

en deze:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/852762/raid-hp-Instrumentenhouders-A-kolom-2-delig?ref=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto-PXGOW8L7-D.jpg

de instrumentenhouder is gewoon goed pas te maken op een A-stijl van een Corsa B?dat het een beetje orgineel lijkt zeg maar

dus je zou ongeveer moeten rekenen op +- 120 euro

grtz

Jup, dat zijn ze. Alleen heb ik ze niet in de A-stijl, maar in een paneel in de radioschacht. Heb er ook nog een voltmeter bij. Op 120 euro kom je dan al gauw.

Oke bedankt! Denk r nog even over na ma dan weet ik in ieder geval hoe of wat

Vandaag ook een iets minder klusje gehad (voor de bankrekening)

Toen ik vanmiddag klaar was met werke wou ik de auto starte maar hij had te weinig spanning (45 AH accu) gelijk een andere accu aangeschaft nu heb ik r een lkkre dikke accu inzitten (75 AH) eigk voor een diesel mja raakt ie voortaan niet zomaar leeg :jerry

Hij past serieus echt NET in de accubak,maar nu ben ik ergens achter gekomen met t verwisselen vd accu dat de accubak een beetje gaar is...ik heb zelfs geen accubeugel meer nu want dies gwn weggerot

...

Dat heb ik vaker gehoord bij een b. Mooi KL*te dat je weer moet lassen..

Zou dat wel snel fixen anders gaat het hard verder.

Heb t een tijdje geleden al behandelt met roest omvormer dus verder roesten doet het zoiezo niet,heb nu ook de plastic kap onder de accu verwijderd zodat r zoiezo geen water onder kan blijven staan denk dat dit wel een zwak puntje is,van de zomer maar is oplappen dan kan ik met t mooie weer gwn op de fiets naar t werk

Terug
Naar boven