• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6

Bij de nieuwe meters van auto-style die ik vandaag in ontvangst heb mogen nemen moeten de sensoren ook aan de massa,moest dit bij de oude meters van fk automotive dan ook?? Anders zou dat heel goed kunnen verklaren waarom ik dan de verkeerde waardes kreeg....

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Die hoef je niet persé aan te sluiten. Alleen als je monteert in kunststof/rubber leidingen.

Normaliter krijgt de sensor gewoon massa via het motorblok.

Dat zou miss kunnem verklaren waarom deze nou niet de goede waardes afgeven....in ieder geval is t niet weggegooid geld want heb ipv 1 autostyle meter en 2 FK meters,nu drek 3 autostyle meters dus staat ook netter we zien t morgen wel....geven deze meters dezelfde waardes af als de fk meters gaan deze de verkoop in....

Meting met de nieuwe autostyle meters:

Koude start:

Olietemp: niks natuurlijk

Oliedruk 5 bar

Warm:

Olietemp: 115 graden

Oliedruk 0.8 bar/1 bar stationair

Volle gas rond de 4,5 bar

Normale belasting rond de 4 bar

Dus kortom nooit tweedehands-meters kopen :jerry maar de meting zou toch aardig moeten kloppen denk ik zo? Maar nou vroeg ik me eigen af wat zijn veilige waardes om t gas te vloeren dan?

Plaatje bij het praatje:

Foto-CSA4XNDY-D.jpg

Mooi dat ze werken eindelijk... maar ehhh no offence: de FK meters zijn nooit geinstalleerd en hebben altijd binnen in de kast gelegen in hun originele verpakking :vertag

maar voor nu enjoy en op naar het volgende project.

Greetz Emiel

Dat klopt ze waren ook nog niet gemonteerd geweest maar ze weken af! Kan jij ook niks aan doen!

Tja raar... volgens mij is FK nou ook weer niet zo slecht :hmmz

ach je hebt t nu wel werkend op de juiste waarden dus geslaagd :thumb

alles werkt hier nog steeds! (gelukkig :thumb ) maar had eigk een vraag,had mijn oude TID kap er terug op gekit maar begin me hier nu aardig aan te irriteren(lelijk/beun :vertag ),nu wil ik dus die ASTRA G Carphone Kuppel kopen waar in het topic van Tamiya over gesproken word

met deze nummers:

Opel nummer: 1234130

GM nummer: 90437813

maar mijn vraag was past dit ook met een MID uit een Astra F ? want als deze kap erop zit is het wel netjes afgewerkt toch?

maar hoezo word er gesproken over een carphone kuppel uit een Astra G en is het geen spellingsfout? had het geen carphone kuppel uit een corsa B moeten zijn?

Mvg Ivar

Nou topic weer omhoog halen! heb een andere corsa GSI gekocht,deze was helemaal gaar...nu 1 uit 2000 en met ABS en passagiersairbag!

volgende week wil ik dus weer een begin gaan maken om me MID over te bouwen.....hoopte eigenlijk dat ik het er nooit meer uit hoefde te halen maar tis niet anders :shock:

die gaat weg,riem eraf gelopen,dus de kleppen zijn krom heeft wel pasgeleden een koprevisie gehad en het onderblok heeft rond de 140 XXX weg

@ivartje wrote:Nou hij werkt EIN-DE-LIJK !!! :thumb

hij moest toch op de achterste connectors aangesloten worden op pin 12! (thnx to SJOERDIE) hiervoor heb ik een stekker vd ecu afgeknipt op de sloop en 1 kabeltje er voorzichtig uit gehaald en op de lege pin 12 erin gestoken en de draad vd MID (pin 21) eraan gesoldeerd en warempel het werkt!

zie foto voor de locatie vd draad!:

Foto-DBGUZNZC-D.jpg

MID gisteren ingebouwd bij me nieuwe auto,alleen het verbruiksgedeelte werkt nog niet.....bij mijn nieuwe auto (oftewel ECU) was de pin ook al bezet waar dat de kabel moest komen volgens de afbeelding hierboven...terwijl die bij me oude auto (ECU) leeg was,nu geeft me MID dus een foutmelding aan maar soms doet ie het wel alleen dan geeft ie rijbereik 999 KM aan en me momenteel verbruik en gemiddeld verbruik allebei 0,0

kan het zijn dat ik bij me nieuwe auto de kabel bij de ecu ergens anders op aan moet sluiten?

verschil met deze auto en me oude auto is dat deze ABS heeft en een passagiersairbag

Terug
Naar boven