• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn ascona 2.0n 1979 project

@rvkasper wrote:Heeft ook wat logestiek geregel gekost maar het is gelukt. Kan ook echt niet wachten tot ik endelijk kan bouwen maar wil de auto zo stak mogelijk hebben dus ga de spuiter niet drijven

:thumb Die instelling heb ik ook, beter goed werk met geduld dan haastwerk en ontevreden.

Van de week even de eerste stoel pas gemaakt. Was een behoorlijke klus om hem op de rails niet te hoog in de auto te krijgen

Foto-N4U86RCF-D.jpg

Foto-O7MFELDW-D.jpg

De stoel zit heel iets van het midden van de stoel maar dit kan niet anders maar is ook minimaal. Verder ook nog weer wat kleine deeltjes klaar gemaakt voor montage

Zo,de ascona staat bij de spuiter en zal in de loop van de week gespoten worden. Afgelopen week de laatste hand aan de stoelen gelegt en de carrosorie spuitklaar te krijgen.

Foto-VVOLYVMD-D.jpg

Foto-VVOLYVMD-D.jpg

Foto-WY6YIYO6-D.jpg

Iemand tips hoe ik het best de hemel weer kan monteren(nieuwe hemel)

Bison tix contactlijm bijv. Spuitlijm is niet zo heel stevig.

Stangetjes trek je uit je oude hemel, en leg je op nummer weg bijv. Die staan allemaal in vorm of zijn verschillend van lengte. Als je die door elkaar gooit kom je straks niet mooi uit.

zijn het niet 3 dezelfde stangetjes? maar ik kan het mis hebben...

3M lijm uit spuitbus is heel goed

probeer de hemel eerst op te spannen met bv. wasknijpers om er een goed beeld van te krijgen

eens de hemel gelijmd en gemonteerd, zo vlug mogelijk de ruiten erin

en doe het plaatsen zeker niet alleen !

best met een man of 2

Foto,s rechtstreeks uit de cabine. Het is excact zo ik het hebben wou

Foto-XR8HICJQ-D.jpg

Foto-X6QW76RK-D.jpg

Nu komt de mooie tijd van het opbouwen, foto,s blijven komen

Ik ben er ook echt super blij mee, van de week even rustig bekijken hoe we het gaan aanpakken. De foto,s blijven wel komen

@rvkasper wrote:Van de week even de eerste stoel pas gemaakt. Was een behoorlijke klus om hem op de rails niet te hoog in de auto te krijgen

Foto-N4U86RCF-D.jpg

Foto-O7MFELDW-D.jpg

De stoel zit heel iets van het midden van de stoel maar dit kan niet anders maar is ook minimaal. Verder ook nog weer wat kleine deeltjes klaar gemaakt voor montage

Standaard staat het stuur ook niet helemaal recht voor de bestuurder, hebbben meer oudere opeltjes.

Okee, het heeft ff stil gelegen maar hier ben ik weer. Gister is de ascona opgehaald bij de bekleder, hemeltje was aan de krappe kant maar het is goed gekomen. Meteen uit het werk de ruiten gemonteerd vnv. Komende dagen verder met het interieur

360.jpg

Gisteren weer een flink stuk opgeschoten met de ascona

360.jpg

360.jpg

Mooi om te zien dat de kooi nu mooi uit komt door de donkere intrieurdelen

360.jpg

Terug
Naar boven