• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn ascona 2.0n 1979 project

Vandaag weer eem druk dagje in de schuur gehad.

Foto-LUGWPP63-D.jpg

Motorruimte klaar om de motor te plaatsen

Voorste wielkasten in de bodyschutz gezet

Foto-X6UCQTZJ-D.jpg

Foto-8HS3ODKZ-D.jpg

En de motor in de hitte vaste verf

Foto-JGQWR8ED-D.jpg

Morgen eerst zwarte cross en maandag de motor er in bouwen

Als het goed is 40 mm verlaging, voor het eerst de ats velgen eronder om ooit een keer over te gaan op schmit modernline 16 inch. In het intrieur gewoon de bekleding er in met een halve kooi tot achter de stoelen. Nu op zoek naar een setje rally kuipen. En dan evt nog een keer over naar schijven achter met een hydrolische handrem. En dan maar eens eerst meters maken, maar ik blijf er toch wel dingen aan veranderen

Van de week weer het een en ander gedaan aan de ascona,

Foto-ZJKTK8YY-D.jpg

Vooras met de motor en bak gemonteerd

Foto-JRTU8X7Z-D.jpg

Achteras gedemonteerd en schoon gemaakt, ook de rest van de bodem is zo goed als klaar om in de bodyschutz te zetten. Gelukkig nergens geen rotte plekken meer tegen gekomen.

Foto-ME66IA8Y-D.jpg

Ook vandaag een pakketje binnen gekregen vanuit duitsland met wat rubbertjes, klemmetjes en het stickerset.

Vandaag de achteras weer gemonteerd met nieuwe remleidingen en zo

Foto-VHXQ3LBH-D.jpg

Foto-CBFCVQBM-D.jpg

De kofferbodem nog niet zwart gemaakt omdat daar aaltijd weer groen op komt van het spuiten, en twee keer hek geen zin, werk zat zo

Volgende week beginnen met naschuren en dan hoop ik zo snel mogelijk en de definitieve kleur

Het deel van die dwarsbalk in de koffervloer tot voor het staartstuk is netjes gedaan dus even iets afplakken en dan de rest zwart maken. Woensdag eindelijk verder met naschuren

Mooi project zo!

Straks weer een mooie b ascona hier in twente der bij.

Hej vraag he.

Waar heb je dat hemeltje vandaan gehaald?

Groeten uut Delden

Vorige week is het eerste begin gemaakt met strak maken en heb ik de schermen pas gemaakt.

Foto-O6KTE434-D.jpg

Foto-QVX4ZR34-D.jpg

Voor imitatie schermen heb ik het wel eens gekker gezien.

Nu wou ik van de week de sport frontspoiler passen maar waar moet ik die mee bevestigen. Als ik gaten moet boren omt dit voor het spuiten gebeuren

Volgens mij passen de 2 middelste gaten op de kenteken plaatschroef plugjes die in de keienvanger zitten, maar die gaten ernaast moet je een gaatje voor boren denk ik.

De zij ophangpunten gaan onder de zijsteuntjes van de voorbumper.

Eindelijk iets gevonden waar ik al een tijdje naar zocht. Pas er met mijn groote goed in en zijn in hele nette staat

Foto-6TRYBZM4-D.jpg

Foto-SYDDM83Q-D.jpg

Hopelijk volgende week verder met de carrosorie

Heb ooit eens bijna 3 maand op mijn SPARCO`S moeten wachten, de fabriek was toen de gehelen maand augustus gesloten.

Kreeg daardoor wel meer korting. :thumb

Heeft ook wat logestiek geregel gekost maar het is gelukt. Kan ook echt niet wachten tot ik endelijk kan bouwen maar wil de auto zo stak mogelijk hebben dus ga de spuiter niet drijven

Terug
Naar boven