[rquote=1823095&tid=138907&author=Jerremy][rquote=1823058&tid=138907&author=NEDO]De meeste spullen heb ik al liggen ik zit alleen te wachten op de mantzel inlaat en ik zit nog te kijken naar spaghetie spruitstukken maar daar ben ik nog niet over uit.
De motor heb ik in Duitsland gehaald uit een omega had maar 80000 km gelopen eerste eigenaar alleen compleete achterkant was in mekaar gedrukt

cry). Heb wel 2 jaar garantie op de blok gekregen.
Deze bloken kunnen makkelijk 250 pk hebben want zijn behoorlijk geknepen op hun inlaat en uitlaat systemen ivm emissie eisen.
En ja ik gebruik nu al vol syntheet Castrol olie en dat zo ook blijven en nee ik ben niet iemaand die (spint,scheurt en auto niet warmrijdt).

[/rquote]
Dat Mantzel inlaat, heb je die gebruik gekocht, of nieuw ?
Voor die spruitstukken en voorpijp kan je is kijken bij Friederichs Motorsport.
Zit er ook wel is aan te denken, maar twijfel echt nog steeds enorm. Het laatste waar ik namelijk op zit te wachten, is een hoop geluid bijvoorbeeld, of een verbruik dat explosief toeneemt. Ook ben ik btje huiverig voor passing enzo. Had tijd terug is wat op de Duitse fora zitten lezen waar ook wat lieden spruitstukken en voorpijpen voor de V6 hadden gekocht (al dan niet van Friederich, schijnt dat er in dat wereldje van sprtuistukken voorpijpen veel gekopieerd wordt) maar die werden niet vrolijk van de passing van de spullen..[/rquote]
Jij hebt gelijk ik kon ze laats kopen op de Essen Motorshow bij de Friederich Stand voor 600 Euro (op hun site zijn of elders zijn ze 999.00) maar heb het niet gedaan omdat ze gewoon groep N zijn en geen groep A oftewel ze lopen van 52 naar 58 mm (dikte) en dan weer terug naar 52mm heel raar.
Het is altijd passen en zoeken met die spruitstukken en kwa geluid en gebruik blijft het allemaal gelijk heb er al een paar ermee zien rijden een kleine pk winst van 6-10 pk wat je ermee uithaalt en betere hitte afvoer van je uitlaatgassen.
Ik ga zelf een maat maken denk ik gewoon compleet groep A van RVS kost iets meer maar dan heb je ook wat.